Savita (47) Nieuwe weg

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Savita (47) Nieuwe weg

Bericht door Savita » 25-04-2013 20:19

Hoi,
Ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe alles werkt, dagboeken enzo.
Ik ben nu bezig met CB 800 en wil graag overstappen naar het gok dieet. Ik gebruik nu 2 CB shakes en 1 avond maaltijd, waarbij je wel koolhydraten moet eten, maar die laat ik achterwege. ik ben nog niet op mijn streefgewicht, dus twijfel ik of ik nog door moet gaan of gokken.
Mijn consulent zegt dat het beter is om af te bouwen op het CB manier. En dat is dus tweede maaltijd 2 boterhammen te eten en dan de laatste vervangen met yoghurt met fruit. Maar hoe moet ik dan overstappen op het GOK dieet als ik wel koolhydraten moet eten. Vind het heel lastig. Kan iemand hier mij advies geven??
Ik ben stewardess en soms maak ik hele lange dagen, dan zijn de 3 maaltijden niet genoeg.

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 01-05-2013 19:04

Nog steeds ben ik met CB 800 bezig. Ik weet echt niet hoe ik moet overstappen. Ik lees berichten dat je gewoon moet stoppen met de shakes en overgaan op gokken. Dus 1 maaltijd binnen het uur eten waar je wel koolhydraten mag hebben. Ik heb t eerste boek gelezen en het lijkt me heel lekker. Maar wat ik ook heb begrepen is dat je niet zomaar met CB mag stoppen.

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 01-05-2013 19:06

wat dacht je van 1 shake vervangen door een gokverantwoorde groene maaltijd en na een week (of 2) een volgende shake vervangen door een andere groene maaltijd en als laatste de shake vervangen door een (bescheiden) uurtje?
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 01-05-2013 19:37

Hoi Petra,
Bedankt voor je reactie!
Staan de groene maaltijden ook in het eerste boek?
Of moet je het kookboek ook kopen?
Ik wil dat tzt ook wel doen als ik helemaal over ben op gok.
Dus als ik t doe zoals je voorstelde dan ben ik in 3 weken over op gok?
Ik denk dat ik eigenlijk dat boek nog een keer moet lezen.
Maar bij gok mag je ook tussendoor ook wat eten als je trek krijgt toch? Bij CB is dat niet zo. Dus als ik een lange werkdag heb, dwz als ik een lange vlucht heb wat in de avond begint, heb ik vaak al 3 maaltijden op en in de nacht krijg ik weer trek omdat je nog wakker bent en ook aan t werk bent.

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 01-05-2013 19:42

groene recepten staan in het eerste boek of op het forum bij recepten (crackers, goedgevuld brood, etc), de kookboeken vind ik heerlijk om door te kijken, misschien eens bij de bieb kijken of het wat voor je is?

Bij gok mag je zeker tussendoortjes zolang ze op de groene lijst staan, maar als je maaltijden goed in elkaar zitten is dat (meestal) niet nodig.

ik weet niet of het verstandig is om in 3 weken al over te gaan, misschien moet je wel 2 weken per afbouwfase nemen. Kijk waar je lichaam behoefte aan heeft en bepaald dan hoe snel je overgaat.

belangrijkste is dat je de 1e stap zet en achter gok staat en niet bang bent voor vet ;)
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 01-05-2013 20:06

Dank je Petra voor je bemoedigende woorden.
Ik heb vrijdag een afspraak bij mijn consulent dan ga ik t nogmaals
bespreken. Want waar jij zegt dat ik mijn maaltijden
van de groene lijst moet eten, zegt zij dat ik t moest afbouwen met
2 bruine boterhammen. Ze zegt dat ik de koolhydraten nodig heb.
Maar volgens gok heb ik ze niet nodig.
In de shakes zitten volgens mij ook koolhydraten en zoetstoffen.
Ik merk dat ik wel hongerig ben en dat compenseer ik met heeel veel water drinken. Normaal gesproken kan ik niet tegen zoetstoffen, maar bij de shakes
heb ik er bijna geen last van. Stevia proef ik ook heel erg. Vind ik jammer want ik heb altijd van zoet gehouden.
Ik hou je op de hoogte!

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 01-05-2013 20:32

ik heb het al vaker geschreven ook bij andere (bijna) ex-shakers. Ga op JOU gevoel af, het is JOU lichaam, JOU keuze en JOU leven! Jij weet of je gevoelig bent voor koolhydraten of niet en jij weet ook waar je je goed bijv voelt. Boterhammen vervangen door zelfgemaakt/gokproof crackers lijkt me een veel beter plan ;)

De consulente hoort je te ondersteunen in jou keuze na shakes en als jou keuze gok is hoort ze daar achter te staan.

Heb je al bij Mennepen gelezen? zij heeft ook shakes afgebouwd en gok geintegreerd en dus niet de boterhammen etc die de consulente(s) voorschrijft.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 02-05-2013 07:52

Dank je Petra,
Kom net terug van mijn vlucht.
Ik ga zeker lezen hoe Mennepen het gedaan heeft.
Ik ben nieuw hier dus moet alles nog uitzoeken en lezen.
Fijne dag!!

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 02-05-2013 07:58

Oeps!! 2 x verzenden gedrukt.
Petra ik kan niks vinden van Mennepen.
Waar staat haar verhaal?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom Savita

Bericht door Yvonne Lemmers » 02-05-2013 10:54

Savita,

Welkom op het forum en veel leesplezier. :welcome:
Maak dankbaar gebruik van de steun van de GOK-goeroes, de vele recepten en handige weetjes.
Ben je nog niet handig met een forum dan vind je hier veel aanwijzingen
http://opgewicht.forum2go.nl/forumregel ... m-f36.html
Zie ook: http://opgewicht.forum2go.nl/veel-geste ... n-f37.html

Hier is de link naar het succesverhaal van Mandy (Mennepen) http://opgewicht.forum2go.nl/voor-en-na ... t5589.html

Kijk ook in de dagboekjes van de overstappers van eiwitdiëten naar GOK.
Daar kun je veel van leren.

Een eigen dagboekje maak je hier aan: http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... n-f77.html
Als je in andere dagboekjes je interesse toont dan krijg je vast de nodige bezoekers en feedback in je eigen dagboekje. ;)

Lees van het basisboek - Grip op koolhydraten Opgewicht - vooral de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53 en 54 meerdere keren goed door.
Succes met GOK, geniet van je energie en alle andere lichamelijk positieve veranderingen, veel kookplezier en eet smakelijk!

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 15-05-2013 23:54

Vandaag bij mijn consulent geweest en gezegd dat ik wil afbouwen.
Dat gaat al heel snel want vanaf morgen heb ik nog 1 shake voor 7 dagen lang dan ben ik helemaal van de shakes af. Ik ga wel de chocolade shake missen, die vind ik wel erg lekker.
Ik heb amandelmeel en lijnzaad gekocht.
Ook rijst crackers en atkins crackers en roomboter.
Ik heb het idee dat ik andere dingen moet koken terwijl ik
Eigenlijk gewoon avond eten kan koken en alleen de koolhydraten laten staan.
Ik zag wel hele lekkere recepten wat ik zeker ga uitproberen.
Maar morgen vlieg ik voor een week naar Maleisië en moet het
Doen met al het lekkere eten daar. 😏
Ik kan daar toch ook de groente en vlees of vis eten?
Ben benieuwd of het goed gaat en dat ik niet gelijk ga aankomen.

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 16-05-2013 08:34

Lees de boeken van GOK nog eens goed door en ga GOK maaltijden introduceren in je dag menu.
De dagen dat je nog een shake hebt is dat je KH uur (er zitten veel meer als 5 gram KH in een shake)
Het dagboek van Mennepen is een hele goeie om door te lezen
Succes en een fijne vakantie in Maleisie

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 16-05-2013 08:43

Dank je wel Burnie! Ik ga mijn best doen.
Ik wil dit zo graag! Ik wil ook nog 2 kilo's af

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 16-05-2013 08:49

Ik weet zeker dat het je lukt (y)
In ieder geval niet opgeven als je ineens gaat schommelen met gewicht dat is heel normaal

Stel gewoon al je vragen hier en maak een dagboekje aan waar je al je menu's op schrijft (van te voren of achteraf) van te voren dan kunnen de mede forummers je bijsturen.

Succes

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 20-05-2013 05:31

Hallo allemaal!! Ik ben nu officieel een ex-shaker!!
Ik zit nu in Maleisië en had shakes meegekregen van mijn consulent om af te bouwen in een week. Maar ik begon met vezelcrackers en kaas en noten en dat beviel me zo goed dat ik geen shakes meer heb genomen. Ook kreeg ik honger van de shakes, ik snap dat het komt door de koolhydraten, maar wat ik eigenlijk niet snap is dat je in het gok dieet ook 1 koolhydraatrijk maaltijd hebt en daar krijg je wel een voldaan gevoel van.
Wat zou het verschil zijn?? De vetten mischien?
Verder eet ik hier lekker alles zonder de fried Rice of noodles.
Dus of vlees of vis met groente. Mijn stoelgang is wel helemaal slecht, ik drink zoveel mogelijk en heb ook de darmreiniger gebruikt, maar denk dat de darmreiniger bij mij niet goed helpt, want zit helemaal vast. Ik drink echt wel goed. Probeer ook sterke koffie maar heb steeds geen drang. Een beetje akward verhaal maar vreselijk als je paar dagen niet afgaat terwijl je normaal elke dag moet. Ik weet niet wat voor effect dit alles voor mijn gewicht heeft, het stoppen met shaken en het eten, maar dat zie ik wel als ik vrijdag weer thuis ben.
Fijne pinksterdag!
Groetjes Savita
Ps ik heb niet de hele tijd internet dus kan niet gelijk reageren.

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 25-05-2013 09:34

Hoi!! Ik ben weer terug uit Kuala Lumpur en na even geslapen te hebben heb ik mezelf gewogen, 59,5!!!!! Dat is geweldig!!! Ondanks dat ik met de shakes ben gestopt en lekker gegeten, koolhydraatarm, ben ik afgevallen.
Ik had zelfs een moccachino genomen, wat niet zo goed gevallen was, was er misselijk van geworden en voelde hem op mijn maag zitten.
Mijn streef is 57kg maar ik ben al heel blij met het resultaat.
Dat ik bang was te stoppen met de shakes!!
Ik ga lekker door en ik weet dat er schommelingen zullen zijn, maar
dat geeft niet, ik voel me goed!
Mijn stoelgang is ook veel beter. Ik durf de colonclean niet te gebruiken, bang voor verstopping.

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 25-05-2013 12:19

Fijn dat het zo goed gaat!!

Ik gebruik ook geen colon clean (alleen als het in een recept moet) maar gewoon veel vezels eten :)

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 25-05-2013 14:33

Dank je Burnie!!
Ik ben echt verbaasd, ik dacht dat ik wel aangekomen zou zijn.
Ik blijf hier lezen en ideeën opdoen.
Groetjes,
Savita

Plaats reactie