Ingrid1970 (43) Ik durf niet meer op de weegschaal

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ingrid1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-01-2013 15:37

Ingrid1970 (43) Ik durf niet meer op de weegschaal

Bericht door Ingrid1970 » 11-03-2013 12:52

Hoi,
Ik ben Ingrid, 43 jaar oud en al ruim 20 jaar aan het lijnen. Ooit ben ik 16 kg afgevallen! Wat voelde ik mij goed.....toen. Maar zoals zovelen kwamen die 16 kg er wederom bij. Ik heb geen onwijs overgewicht maar toch wil/moet ik zo'n 12 kg kwijt!!! Aaaarrrrggggg.

Ik wil niet meer op de weegschaal staan want iedere keer valt het weer tegen en na deze teleurstelling zit ik weer te vreten, waarna ik weer met goede moed begin aan poging nr 975. Daarom heb ik inmiddels geen weegschaal meer in huis dus wat ik nu weeg weet ik niet. Ik schat zo'n 93 kg. Dit weeg ik al zo'n 15 jaar dus ben ik in ieder geval wel stabiel. :D

Nee, ruggegraat heb ik niet maar iets teveel kg wel ja!

Ik ben nu al een paar weken bezig met GOK, ik heb echter het idee dat er geen kg af is! Echt GEK word ik hiervan! Waarom nou niet?
Ik ben Hopeloos

Gebruikersavatar
Bontje69
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-01-2013 22:48

Re: Ik durf niet meer op de weegschaal!!

Bericht door Bontje69 » 12-03-2013 22:03

Ingrid1970 schreef:Hoi,
Ik ben Ingrid, 43 jaar oud en al ruim 20 jaar aan het lijnen. Ooit ben ik 16 kg afgevallen! Wat voelde ik mij goed.....toen. Maar zoals zovelen kwamen die 16 kg er wederom bij. Ik heb geen onwijs overgewicht maar toch wil/moet ik zo'n 12 kg kwijt!!! Aaaarrrrggggg.

Ik wil niet meer op de weegschaal staan want iedere keer valt het weer tegen en na deze teleurstelling zit ik weer te vreten, waarna ik weer met goede moed begin aan poging nr 975. Daarom heb ik inmiddels geen weegschaal meer in huis dus wat ik nu weeg weet ik niet. Ik schat zo'n 93 kg. Dit weeg ik al zo'n 15 jaar dus ben ik in ieder geval wel stabiel. :D

Nee, ruggegraat heb ik niet maar iets teveel kg wel ja!

Ik ben nu al een paar weken bezig met GOK, ik heb echter het idee dat er geen kg af is! Echt GEK word ik hiervan! Waarom nou niet?
Hoi Ingrid,dat is een heel herkenbaar verhaal, ik ben nu 5 weken bezig en inmiddels 2 Kg afgevallen, ik had gehoopt dat het veel sneller zou gaan maar helaas. Ik vind het wel goed vol te houden en voel me verder wel heel goed. Yvonne raadt ook aan om je zelf op te meten (dat heb ik niet gedaan hoor ik sta ook 2x per week vol spanning op de weegschaal).
Ik adviseer je om een eetdagboek bij te gaan houden op het forum de overige Gokkers kijken dan met je mee en geven je advies. Dat heeft mij al goed geholpen.
Veel succes en hou vol want je lichaam heeft ook gewoon de tijd nodig om te wennen aan het nieuwe eetpatroon.

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 13-03-2013 07:34

Hoi Ingrid,

Als de wegenschaal zo je vijand is dan beter niet wegen. Wat je wel kunt doen is een meetlint halen en jezelf op gaan meten.

Ik weeg wel en ik weeg me eigenlijk elke dag, meer voor mezelf om te kijken op welk voedsel mijn lichaam anders reageert. Maar sommige dagen voelt het alsof er alleen maar gewicht bij is en dan is er toch af....

Dus meten is weten! Succes

Gast

gezondheid

Bericht door Gast » 17-03-2013 15:44

Voor mij gaat het niet meer om afvallen maar om gezondheid. De weegschaal is bijna een jaar lang een dagelijks drama geweest. Tot ik op een of ander forum de tip kreeg om me niet meer te wegen. Ik merk nu dat ik vooral bezig ben met hoe ik me voel en welke signalen mijn lichaam me geeft. Heb ik trek? Of is het dorst. Waar heb ik behoefte aan? Het lichaam vraagt niet om snoep, het heeft behoefte aan energie en dat vertalen wij zelf naar zoete bende. Dus ik stel voor: ga op zoek naar wat jouw lichaam nodig heeft. Je bent je eigen goeroe!

Gebruikersavatar
Bloempie66
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-12-2011 21:27

Bericht door Bloempie66 » 17-03-2013 22:10

Hoi Ingrid,

Ten eerste welkom op dit forum!

Ik vind het heel knap dat je nu (weer) begonnen bent met anders eten.
Misschien is het handig om te bedenken dat alles wat er aan is gekomen in ongeveer dezelfde tijd er weer af gaat.
Velen van dit Forum (denk ik) herkennen de frustratie. Hopelijk voel je je gesteund door het lezen en schrijven hier.

Heel veel succes!

Groeten Bloempie66
Afbeelding

Plaats reactie