Al Bundy () Gok bij een hond

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 30-01-2013 10:56

@wilma, mijn fokkers voeren ook vlees ;-)

maar het gaat hier natuurlijk wel om gecastreerde honden, misschien dat ze daarom de extra olie adviseren. Ze hebben een geweldide vacht, en nooit moeite met poepen, dus ik blijf bij de olie :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-03-2013 13:28

Zie ineens dit draadje weer staan. Onze honden zitten dus sins 24 januari aan vlees van Lotgering.
De ene hond had overgewicht wat er maar niet af wilde.
Nu hij dit vlees eet, zit hij weer aan een prima gewicht. :D
De andere had geen overgewicht maar doet het erg goed op dit voer, ze is weer veel actiever geworden. :D
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-03-2013 16:36

Wat fijn om te horen Marga! Ik ben ook fervent vleesvoerder :-)

ben benieuwd hoe het met al bundy gaat!
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 17-04-2013 23:02

Dus die Bundy vreet nog lekker door en valt niet af??? ;-)

haha, grappig dat hij n.a.v. crackers ter sprake kwam op FB!
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 21-05-2013 09:05

Tijd voor een update !!!!!
Er komt weer model in Bundy ,het gaat heel langzaam ,maar hij krijgt weer taille :lol:
Wat ook opvalt : zijn tandsteen is echt veel minder ! De trimster haalt dat zo goed als mogelijk weg ,en het viel haar ook op natuurlijk . Verder vind ik dat hij minder ruikt naar hond en dat z'n vacht weer meer glans heeft . Ik denk zelfs dat z'n ballen weer aangroeien kwant meneer duikt weer op de vrouwen als ik niet oplet :omg:
Één groot nadeel : hij eet nog steeds graag ontlasting van andere honden en katten . Details zal ik besparen maar oh wat vind ik dat smerig notsogood
Nu nog wat meer conditie maar het arme beest is opgevoed in mijn energieloze periode dus heeft nog mijn tempo van voor gok !
Maar ik ben dus best tevreden . (y)

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 21-05-2013 10:38

fijn om te lezen dat het goed met hem gaat! :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

hennysmeenk
Berichten: 5081
Lid geworden op: 15-03-2011 20:29

Bericht door hennysmeenk » 21-05-2013 19:07

Ook even een updateje van mijn kant. Ik heb een Cavalier King Charles Spaniel van 17 maanden. Een paar maanden geleden rees het angstige vermoeden dat hij Syringomyelie zou hebben. We hebben hem laten onderzoeken (MRI- en CT-scans in het Diergeneeskundig Centrum in Utrecht), maar gelukkig bleek onze angst ongegrond. Hij heeft 'alleen' een Chiari-like malformatie, maar dat hebben helaas alle Cavaliers. Al voordat alle onderzoeken waren afgerond was ik overgeschakeld van brokjes op KVV (Lotgering). Ik zag mijn hond met sprongen vooruit gaan!

Op 3 mei postte ik:
Ik heb Boy sinds twee weken op KVV (diepvriesvlees, dus), en hij doet het er verbazend goed op! We hebben zelfs het idee dat z'n koppie het er beter op doet. Hij is duidelijk levendiger en begint zelfs weer een speeltje 'dood te maken'! Heeft-ie in geen weken meer gedaan! Vorige week was hij even een paar dagen een beetje aan de diarree (ws iets verkeerds opgepikt in het bos of zo) en daarom had ik wat rijst gekookt om te mengen met het vlees en hem het rijstwater te geven. De diarree knapte onmiddellijk op, maar hij werd meteen weer wat 'tammer'. Ik stond er zelf nog niet eens zo bij stil, maar het was Jan die opperde dat het wellicht lag aan de extra koolhydraten. Ik sluit zomaar niet uit dat hij door de extra kh meer vocht vasthoudt en dat daardoor ook de druk in zijn schedel toeneemt. Het is gewoon té opvallend hoe meer levendig hij is sinds hij aan de KVV is en hoe snel hij weer inkakte toen hij werd bijgevoerd met rijst.
Toen bleek dat Boy geen SM had, maar dat hij kennelijk wel last had van die CM, schreef de veterinair neuroloog een zuurremmer voor. Boy slikte tot nu nog steeds een pijnstiller, dus die zouden we dan achterwege kunnen laten. Dat bleek niet zo'n heel handige keuze. Gisteren (20 mei) postte ik:
We zijn sinds een paar dagen eens gestopt met die zuurremmer. Boy begon er vreselijk van te boeren, enorm veel te poepen en het ergste: hij braakte regelmatig. Ergo: zijn vertering liet zwaar te wensen over. Nou heeft-ie weer een prachtig hard drolletje, boert niet meer en braakt niet. En hoe nauwlettend ik hem ook in de gaten houd: ik zie niet dat-ie hoofdpijn heeft! Hoe langer hij kennelijk op die vleesvoeding leeft (en ik hem absoluut geen kh meer geef, ook niet als tussendoortje!) hoe beter hij het doet. Voor de tussendoortjes bakken we nu zelf af en toe een lapje vlees zonder zout en kruiden en snijden dat in heel kleine stukjes. Dat gebruiken we dan als beloning. Hij krijgt dus gewoon geen enkel brokje of snoepje meer waar nog kh of andere meuk inzit en dat lijkt erg goed te werken.
Boy valt overigens niet af. Hij blijft keurig op gewicht met ca. 200 gram per dag. 's Morgens iets minder dan 100 gram en 's avonds net iets meer. Tussendoor krijgt hij dus kleine stukjes vlees als beloning. Ik heb juist gisteren bij Zooplus gedroogde vleeslapjes besteld. Die kan ik dan in stukjes knippen en als beloning gebruiken. Da's iets handiger in m'n jaszak. Bovendien is het nog de bedoeling - als ik m'n machtiging rondkrijg - dat ik hem ga trainen als hulphond. Vooralsnog is hij nog lekker m'n hulpeloze hond. :blij:

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Info vers vlees bij dieren

Bericht door Yvonne Lemmers » 19-08-2013 23:05

Kalispera schreef:Al degenen die door bovenstaande informatie meer willen weten over het voeren van vers vlees bij hun kat of hond, adviseer ik eens te googelen op Tannetje Koning, holistisch dierenarts met veel kennis van zaken over natuurlijke voeding. Net als Wilma, kan ik als klassiek homeopaat voor dieren onderschrijven dat veel ellende bij dieren voorkomt uit foute voeding (huid, ogen, oren, darmen, jeuk etc). Vers vlees kan veel helpen.
Van Lothgering weet ik uit ervaring van gebruikers dat het wat teveel 'vlees op de botten' kon brengen. Beetje zoeken, vergelijken kan niet kwaad. Heb zelf tijd Naturis gebruikt. En net zo goed als bij humane voeding is oplettendheid geboden, want ook in het KVV-segment kom je voeding tegen die wel graan bevat. Verder goed letten op voldoende afwisseling in soorten om een complete voeding te houden. Eenzijdigheid kan tekorten leveren. En er kan in ieder geval bij Naturis gekozen voor een 'compleet-versie'. Daar zit een vitaminenen en mineralen-complex aan toegevoegd.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 20-08-2013 09:31

Top deze topic, net wat ik nodig had (y) . Ik ben rustig aan het overschakelen voor mijn Parson Russell terriers van brokjes naar vers vlees. Gelijk een hoop info beschikbaar wat ik allemaal op mijn gemakkie kan gaan lezen (y) .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 20-08-2013 12:41

Kalispera dan geven ze ws teveel . Mijn hond is er goed door afgevallen ,ik ben er zeer tevreden mee . Bijkomende mazzel is dat het ook niet duur is . En ik als slagersmeisje vind het er goed uitzien het vlees . Maar je moet toch zoeken wat voor jouw hond het beste is ....

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 20-08-2013 12:43

Zeg Vrolijke noot, heeft jou werkgever voor jou geen afsnijsels en botten etc.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 20-08-2013 12:51

Jawel kalfsbotten maar van afsnijsels wordt leverworst gemaakt 8)

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 20-08-2013 13:17

Ik denk dat mijn honden ook wel eens langs willen komen bij je hoor ;-)
Ik wacht het hondenplons seizoen nog even af vanwege Google zijn oorontstekingen en ga dan over op darfEKO. Eens kijken of zijn darmen dat leuk gaan vinden ;-)
Mijn meissie kan en wil alles eten, dus dat is geen probleem. Maar mijn manneke is een verhaal apart. DarfEKO spreekt me meer aan dan de energique die ik nu voer omdat daar de 2% granen helemaal niet inzitten. maar het is zo verdomd baasvriendelijk verpakt ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Kalispera
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-08-2013 15:06

Bericht door Kalispera » 22-08-2013 00:01

Klopt Muzieknootje. Voeren moet je 'met de ogen doen' en niet op basis van standaard hoeveelheden. Het viel echter bij deze honden op dat dezelfde hoeveelheid van Naturis een andere uitwerking had dan de Lothgering. En dat terwijl deze honden enorm veel beweging krijgen. Maar, dat wil niet zeggen dat het voer niet goed zou zijn. Zoveel honden, zoveel voeding. En hoewel ik een pro-vers vlees mens ben...er zijn natuurlijk ook nog steeds (gelukkig) veel honden die het wel goed doen op droogvoer. Overigens zijn daar inmiddels ook graanvrije varianten van op de markt.

Gebruikersavatar
Newfydude
Berichten: 392
Lid geworden op: 14-08-2013 00:31

Bericht door Newfydude » 22-08-2013 00:43

Afvallen en barven mmmm een aparte combi ;)
Mijn ene hondedame had heel veel jeuk, dat na 1 x frontline te hebben gegeven. Veel soorten voer geprobeerd en uiteindelijk overgestapt naar Dog Lovers Gold. En ze is me daar toch van opgeknapt, zo'n mooie, dikke, glanzende haardos heeft ze nog nooit gehad. Had ze hier niet goed op gereageerd dan was ik waarschijnlijk ook ver gestapt op vers vlees.
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn maar, mezelf kennende vergeet ik vast een keer het vlees uit de diepvries te halen of geef ik niet de juiste verhoudingen qua vitamines en mineralen. Wat dat betreft neem ik mijn petje af voor de eigenaren die wel barven :toppie:
Groet Nanda

Mijn dagboek
Afbeelding

hennysmeenk
Berichten: 5081
Lid geworden op: 15-03-2011 20:29

Bericht door hennysmeenk » 24-08-2013 21:14

Newfydude schreef:Afvallen en barven mmmm een aparte combi ;)
Waarom? Dat is net zo logisch als de te dikke mens die gaat afvallen als hij gaat gokken. Overigens hebben de meesten het hier over KVV, niet over barf. Maar dat maakt voor de hoeveelheid kh doorgaans niet zo heel veel uit. De hond van Muzieknootje (dat is de hond die afviel) schakelde ook over van brok op KVV, niet op barf.
Newfydude schreef: Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn maar, mezelf kennende vergeet ik vast een keer het vlees uit de diepvries te halen of geef ik niet de juiste verhoudingen qua vitamines en mineralen. Wat dat betreft neem ik mijn petje af voor de eigenaren die wel barven :toppie:
Bij KVV is een verpakking voor de meeste honden genoeg voor meerdere keren voeren. Je kunt dan toch, zodra je de laatste keer gevoerd hebt, een nieuwe verpakking uit de diepvries halen? Afhankelijk van het merk kun je de voeding compleet maken door diersoorten af te wisselen. Net als bij mensen, is ook voor honden/katten afwisseling belangrijk en is een eenzijdige voeding nooit handig. Lotgering verkoopt zelfs gecombineerde kratten met 7 verschillende soorten vlees. Ideaal om af te wisselen.

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 25-08-2013 02:22

Bundy is vandaag gewogen 37 kg !!!!! Ooit woog hij 44 ,echt super resultaat dus (y)

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 25-08-2013 10:02

muzieknootje schreef:Bundy is vandaag gewogen 37 kg !!!!! Ooit woog hij 44 ,echt super resultaat dus (y)
Goed bezig Bundy! :-)
Wat is zijn ideale gewicht denk je? Volgens mij zijn mijn doodles even groot als Bundy, maar wegen maar 22 en 23.5 kilo ;-) ander type hond natuurlijk, maar kan me het verschil op schoot niet voorstellen! haha
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 25-08-2013 10:16

Ik dacht dit zo ongeveer maar m'n nichtje : dierenarts assistent , zegt dat er nog wat af kan

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 25-08-2013 10:20

Je moet zijn ribben kunnen voelen, is ook moeilijk in kilo's uit te drukken hoor! Ik ken honden van dit formaat die met 25 te zwaar zijn en andere die met 29 te mager zijn ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Vioolsleutel
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-01-2015 22:07

Bericht door Vioolsleutel » 15-09-2015 14:26

En omdat er nu toevallig in de fb groep gevraagd wordt of honden kunnen gokken , hier een update !!!
Ik (voorheen muzieknootje ) was verhuisd naar een tijdelijke woning en had daar twee buurvrouwen die mijn hond overlaadden met koek en snoep . Ik had daar best de PÉ over in maar ze luisterden niet naar mij ,totdat mijn golden door z'n poten zakte . Hij was weer 45 kilo !!!! Ik heb geen auto meer en dus kwamen we ook niet meer op ons geliefde losloopgebied . Nu ben ik wederom verhuist sinds een half jaar en deze buren laten mijn hond met rust ! Hij eet nu sus alleen vlees en af en toe een haring ,dat vind hij zalig !!! Bij opa krijgt hij nog wat koekjes maar zo nu en dan . Ook heb ik een mevrouw die mijn hond meeneemt naar dat losloopgebied als ik werk . Dus de beweging is ook weer op peil , Bundy vind er nl niks aan om aan een lijn te lopen .
Het resultaat is dat hij nu 10 kilo is afgevallen !!!!!!!
Ik wou dat ik het was :lol: 8)
Afbeelding

moeska
Berichten: 1323
Lid geworden op: 18-04-2010 10:18

Bericht door moeska » 15-09-2015 15:48

Wat goed van je hond zeg. Ik vind 10 kilo al veel klinken maar als je het procentsgewijs berekent kom je tot een geweldige score. applaus
altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt
mijn dagboek

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 15-09-2015 15:48

go Bundy :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 15-09-2015 18:10

wat super goed zeg. ik ga me er ook in verdiepen, even uitvinden waar ik het eten kan kopen. internet doorpluizen en zo. nu weet ik dat een reu zowiezo zwaarder is dan een teef, maar bijna 43 kilo gaat me echt veel te ver, en ik zelf heb hem zover gebracht, ik voel me echt heel schuldig. hij heeft zijn dieet brokken van de dierenarts gekregen, maar hij eet het niet van harte, tja, ik heb hem schandalig verwend sinds onze Remco er niet meer is.\
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Gebruikersavatar
Josefina
Berichten: 4237
Lid geworden op: 20-04-2012 19:22

Bericht door Josefina » 15-09-2015 18:49

Zo moeilijk is dat niet hoor vioolsleutel, gewoon in je huispak je door de buurvrouw laten uitlaten in het losloopgebied. En geen koekjes en snoepjes en drankjes aannemen van de buren :lol:
De hond van mijn dochter krijgt af en toe een zoute haring, vindt ie heerlijk.
1-4-2012 startgewicht 94 kg
mijn dagboek

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 15-09-2015 22:14

@ladypanda, elke dierenwinkel heeft KVV hoor. IN de vriezer heb je meestal een paar soorten. Voor mij wordt haaksbarf speciaal besteld omdat ik speciaal dat vlees wil. Het is namelijk enkelvoudig, dus geen goedkope kippekarkassen in het rundvlees bijvoorbeeld. Mijn oudste krijgt snel last van zijn darmen namelijk als het gemengd is.
Vroeger... voor zover je van vroeger kan spreken bij 2 honden van 4 en 5 jaar ;-) voerden wij energique. Dat zijn gebruikersvriendelijke hamburgertjes. Is ook niet zo bloederig ;) Maar daar zit toch ook weer graan doorheen, Google kreeg daar last van.
Als je vragen hebt, hoor ik het wel.
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Anneke1956
Berichten: 119
Lid geworden op: 11-09-2015 15:29

Bericht door Anneke1956 » 15-09-2015 22:31

Wat een fijn topic.
Onze jack-russel is ook te dik. Zit aan de prednison vanwege een niet te traceren allergie.
Ik heb hem nu sinds kort op Benefull7+ gezet. Voorheen kreeg hij hypoallergeen van Royal Canin maar daar zag ik geen resultaat van.
Hij vind een bak "hart" heerlijk, dat neem ik nog wel eens mee als ik bij de AH boodschappen doe, maar nu ga ik dus zeker over op vlees voor hem.
(y)

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 15-09-2015 23:17

zou de eerste niet zijn die allergisch is voor graan, is er nooit geëlimineerd
met vlees? Veel dierenartsen die liever zware medicatie geven ipv gezonde voeding :(
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-12-2016 15:40

up

Plaats reactie