Charin (43) gaat het redden

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charin
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-02-2010 10:29

Charin (43) gaat het redden

Bericht door Charin » 03-02-2010 15:39

Na 20 jaar alleen maar in gewicht bijkomen en een heleboel vruchteloze pogingen (South Beach, WW, enz.) om het tij te keren is het nu echt tijd om definitief de knop om te draaien en voor mezelf te gaan kiezen.
In die afgelopen 20 jaar ben ik getrouwd, heb ik 2 kids gekregen, ben ik gestopt met roken (en nog steeds trots op). Ik heb lang last gehad van mezelf, maar ik herken mezelf als ADD-er, en niet het etiketje maar wel de herkenning heeft voor een hoop rust gezorgd. Daarnaast spelen ook m'n hormonen een fijn robbertje rugby in m'n lijf en daar kan ik goed last van hebben (zowel positief tijdens opruimenbuien als negatief tijdens zware depridagen).
Ik hoop echt op een fatsoenlijk BMI getal uit te komen en dat moet lukken door uiteindelijk 25-30 kilo kwijt te raken. Te beginnen met 5 .... dan durf ik weer in m'n badpak om te gaan aquajoggen.
Morgen komt het boek, ik begin de ochtend vast koolhydraatvrij, dan kan ik 's avonds met een goed gevoel beginnen met lezen en is vrijdag D-day ... de dag dat ik m'n leven ga omgooien! Het idee om weer slank in een badpak te kunnen rondlopen, te gaan fitnessen zonder rollen die in de weg zitten, te kunnen gaan tennissen zonder dat alles meedeint. Kleren kopen die leuk zijn en ook nog passen ... zonder te schrikken van het spiegelbeeld in de paskamer.
Maar ik ben ook bang, bang voor de persoon die zich al die jaren achter die berg vet heeft verstopt. Zal ik haar herkennen? Ben ik het, of word ik iemand anders? Bang voor mensen de me nu niet als een bedreiging zien, maar dan misschien wel. Ben ik nog wel "net zo leuk" als ik nu ben in een goede bui.

Maar
  • ik wil meer energie,
    ik wil geen hoog cholesterol,
    ik wil niet (zoals m'n moeder) een hartaanval voor m'n 50-ste,
    ik wil niet het etiket "erfelijk belast" op m'n vet.
    Ik wil mezelf terug en gelukkig zijn. [/list:u]

    Help ...

    ik ga het redden!!


    Charin

'Cause you're perfect just the way you are .... ♥'

Afbeelding

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 03-02-2010 16:14

Wat een mooi en eerlijk verhaal. Mooi in de zin van eerlijk en volgens mij recht uit je hart. Ik moest ff slikken.
Je gaat het redden, je bent gemotiveerd en vrijdag is het d-day.
Een nieuw begin, een nieuw leven een nieuwe jij. Je wordt er alleen maar leuker op mensen die jou als bedreiging zien hebben zelf een probleem.
Het is jou leven!!! Slanker zijn geeft meer zekerheid, je hoofd gaat omhoog, je durft je weer te laten zien. Je kunt nu al trots zijn dat je deze stap gezet hebt. Schrijf lekker mee op het forum, zoek steun, stel vragen. Zeuren mag ook altijd, je krijgt een schop onder je kont, een opbeurend woord net wat nodig is.

SUCCES!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 03-02-2010 20:13

Hai Charin,

Ik heb je in je dagboekje al welkom geheten, hier dan nog maar een keer. Heel veel succes!

Het gaat je lukken, je bent super gemotiveerd, de knop is om en dit is een heerlijke eet-wijze. Je merkt niet eens dat je aan het lijnen bent! En na de eerste paar kilo's ga je weer lekker aquajoggen, van meer beweging krijg je meer energie en zelfvertrouwen en voor je het weet sta je te glunderen in het pashokje met 2 of 3 maten kleinere leuke kleren!

En zoals Janine al zei: je hebt een heel forum dat je steunt en met je mee-leeft en dat doet wonderen! :D

Liefs,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

diana
Berichten: 508
Lid geworden op: 25-01-2010 17:22

Bericht door diana » 04-02-2010 09:16

hoi charin,

welkom hier op het forum,
Het gaat je lukken ! Je zult na een paar dagen al het verschil merken,en dat geeft weer extra motivatie.
veel succes
Afbeelding

groetjes diana
Afbeelding

vandaag is de eerste dag, van de rest van je leven

Jacqueline789
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-01-2010 13:10

Bericht door Jacqueline789 » 04-02-2010 15:48

Hoi Charin, ik vond het ook een heel ontroerend mooi verhaal, ik wens je veel sterkte in de strijd, met dit forum gaat het je vast lukken. :D

Groetjes Jacqueline

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 04-02-2010 18:57

Welkom Charin,

De knop is duidelijk om bij je, je gaat het vast redden, gewoon je doel voor ogen houden.

Veel succes je gaat het vast redden.

groetjes
Marian

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Je gaat het redden!

Bericht door Yvonne Lemmers » 04-02-2010 23:13

Maar ik wil meer energie, ik wil geen hoog cholesterol, ik wil niet (zoals m'n moeder) een hartaanval voor m'n 50-ste, ik wil niet het etiket "erfelijk belast" op m'n vet. Ik wil mezelf terug en gelukkig zijn. Help ... ik ga het redden!!
Hallo Charin,

Als je Grip krijgt op Koolhydraten ga je het zeker redden!!!
Mager eten, veel koolhydraten, zoetstoffen, veel linolzuur, transvetzuren... dat zijn de boosdoener.

Als je de richtlijnen van fase 1 toepast en voor jezelf een heel eigen eetpatroon samenstelt dat bij je past wat in te passen is in je gezinssituatie en je werksituatie dan kun je het heeeeeeeeeel lang volhouden. En ga je een gelukkig en lang leven tegemoet... met veel energie.
Maar ik ben ook bang, bang voor de persoon die zich al die jaren achter die berg vet heeft verstopt. Zal ik haar herkennen? Ben ik het, of word ik iemand anders? Bang voor mensen de me nu niet als een bedreiging zien, maar dan misschien wel. Ben ik nog wel "net zo leuk" als ik nu ben in een goede bui.
Wees niet bang...
Ik heb de laatste jaren heel wat veranderingen meegemaakt.
En in alle gevallen bleef ik gewoon Yvonne!!
Gewoon jezelf blijven... Volgens mij ben je een prachtig mens!


Succes.


Ik ga je dagboekje volgen.

Mooi liedje en luister goed naar de tekst!!!
http://www.youtube.com/watch?v=PK6xtjcB ... re=related

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 05-02-2010 10:17

Geweldig verhaal!!!!!!!
En natuurlijk ga je het redden, je motivatie is er.
En fijn weer een maatje, die veel moet afvallen.
En je zult eens zien, hoe fijn je je gaat voelen en hoe je juist daardoor steeds meer jezelf zult zijn.
Heel veel succes.
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
Charin
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-02-2010 10:29

Bericht door Charin » 06-02-2010 12:59

Wow! Dank jullie wel voor alle lieve bemoedigende woorden. Zeker met de steun die ik hier al gevonden heb ga ik het redden. Ik heb prachtige visioenen van een slankere uitvoering van mezelf op het strand :) en ik barst momenteel van de energie. Tijd om in actie te komen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve woorden, de steun en het lied :).

Groetjes,

Charin
'Cause you're perfect just the way you are .... ♥'

Afbeelding

Plaats reactie