Anke () wordt Slanke!!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
(sl)anke
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-07-2008 19:18

Anke () wordt Slanke!!

Bericht door (sl)anke » 26-05-2009 22:46

Hallo mede forumleden, graag stel ik me even voor :P
Ben een vlotte veertig plusser met een jojo leven. M'n eerste lijnpoging begon rond m'n 12e. Toen 60 kg, nu bijna 90....dus gemiddeld 1kg per jaar erbij. Gelukkig ook vaak slanker geweest maar altijd tijdelijk. Jojo zou ook mijn naam kunnen zijn. Werkelijk alle dieten, levenstijlen, sporten geprobeerd. Maar heb inmiddels geleerd dat koolhydraten mijn echte valkuil zijn :roll: Door southbeach en cambridge ken ik het kh arme leven en voel me dan fit en energiek. De kh ga ik dan toch weer missen en etc.... Doel nu is fit, energiek en slank door het leven gaan binnen redelijke termijn en dit vasthouden. Hoop dat de opgewicht methode me echt hierbij zal helpen. Heb er zeer veel vertrouwen in.
Samen met manlief hebben we 2 kids (8 en 11), en een middelgroot horeca bedrijf in de randstad. Een bourgondisch maar ongezond leven.
Naast fitwalken en skaten probeer ik veel te fietsen en genoeg te bewegen maar dat schiet er ook vaak bij in.... :oops:

Hoop maatjes te kunnen vinden op dit forum om de eeuwige eet/kilo strijd eindelijk samen te (over) winnen! Lfs (sl)anke
Nooit opgeven!!
Genieten en opgewicht leven!

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

70 kg

Bericht door Y. Lemmers » 27-05-2009 15:58

Hallo Anke,

Welkom op het forum.
Ik heb inmiddels je vraag over karnemelk en tomatensap beantwoord. (zie "stel hier een vraag aan Yvonne")

Als je 70 kg bent kom ik een keer bij je om te genieten van een heerlijke bourgondische koolhydraatarme salade van het huis.
Dus zet hem op. Ik heb er zin in :wink:
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
(sl)anke
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-07-2008 19:18

-3 kg de 1e week

Bericht door (sl)anke » 03-06-2009 15:28

Dank voor je steun Yvonne, hoop echt dat je komt bij 70! Je bent van harte welkom! Het doel is om dat toch nog in de (late) zomer te bereiken dus gaan we voor een lekkere kh-arme salade op het terras!!
Ga proberen dit iedere week even bij te houden.
Zat vrijdag al op een ruime 4,5 kg minder......!! 5 dagen, dat was incl. avondvierdaagse...dus zie dat maar eens vol te houden.
"zwaar" familie pinkster weekend op de eilanden... heeft de weegschaal toch weer (even!!) de andere kant op doen gaan....overdag keurig KH arm maar het kh uurtje werden al gauw 2-3 uurtjes (met veel vino)...
Gelukkig wel iedere dag veel gefietst. Gisteren weer goed begonnen. Inmiddels Colon Clean besteld. Ben benieuwd!! Succes allemaal!
Nooit opgeven!!
Genieten en opgewicht leven!

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: -3 kg de 1e week

Bericht door Tea » 03-06-2009 21:05

Opgeven, nooit!!!!
Meer energie en slank, ooit!!
Hallo Anke,

Je motto onderaan je bericht vind ik wel leuk, maar toen ik het de eerste keer las had ik wel een gevoel van: Je gelooft niet echt dat deze methode je gaat helpen anders zet je er geen ooit!!! neer.

Of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik neem aan dat je niet "ooit" meer energie wil maar toch binnen een korte termijn ?
Ik hoop dat je dat al snel zult ervaren, veel succes
Groetjes Tea

P.S. super zeg die kilo's eraf in de eerste week al!!!

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Re: -3 kg de 1e week

Bericht door Y. Lemmers » 04-06-2009 13:01

Tea schreef:
Opgeven, nooit!!!!
Meer energie en slank, ooit!!
Hallo Anke,

Je motto onderaan je bericht vind ik wel leuk, maar toen ik het de eerste keer las had ik wel een gevoel van: Je gelooft niet echt dat deze methode je gaat helpen anders zet je er geen ooit!!! neer.

Of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik neem aan dat je niet "ooit" meer energie wil maar toch binnen een korte termijn ?
Ik hoop dat je dat al snel zult ervaren, veel succes
Groetjes Tea

P.S. super zeg die kilo's eraf in de eerste week al!!!
Ik ben het helemaal met je eens Tea.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe onderschrift van Anke.

Wat is jouw motto Tea? In je profiel kun je een onderschrift aanmaken en telkens veranderen. Bij een verandering wordt het onderschrift in oude berichten ook aangepast.
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: -3 kg de 1e week

Bericht door Tea » 05-06-2009 15:44

Wat is jouw motto Tea? In je profiel kun je een onderschrift aanmaken en telkens veranderen. Bij een verandering wordt het onderschrift in oude berichten ook aangepast
Hoi Yvonne,

Een motto wat betreft afslanken heb ik niet. Vanwege mijn lijnverleden ben ik daar maar niet aan begonnen omdat ik er toch niet in slaagde dat motto vast te houden.
Een motto wat ik al heel lang probeer vast te houden is hetgeen je als het goed is nu onder mijn naam ziet staan.......

Groetjes Tea

Gebruikersavatar
(sl)anke
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-07-2008 19:18

motto

Bericht door (sl)anke » 09-06-2009 10:15

Mijn motto heb ik kennelijk een half jaar geleden gemaakt, niet in bezit van boek en al wel forum lid! Nu dus echt begonnen en weet dat ooit op korte termijn is!! Ik zal een nieuwe bedenken! Het wel en wee van mij deze week! Heb me keurig aan de richtlijnen gehouden (net als de 1e week) en sta stillllllllll!! We minder beweging gehad, dus dat gooi ik deze week weer in de strijd! Gisteren ruim een uur geskate en ga zo lekker fitwalken. Voel me we fitter en energieker en voel ook dat mijn taille in omvang afneemt,...m'n lijf zal wel denken...dat vet dat laat ik voorlopig niet los! Stel dat ik het weer nodig heb. Zal het einde van de week laten weten of ik nog stilsta of dat de neergang van kilo's weer is hervat!
Colon clean vind ik een moeilijk product om in te nemen en heb ook niet echt resultaat, ik neem liever rauwe zuurkool! Weet iemand of er ook Colon clean in tabletvorm is?? :D
Succes allemaal!
Nooit opgeven!!
Genieten en opgewicht leven!

Gebruikersavatar
corina
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-12-2007 11:56

Bericht door corina » 09-06-2009 15:09

Ik neem het altijd in mijn koolhydratenuur en dan niet met water maar met optimel gemengd. Wel snel roeren en innemen, anders klontert het.
Succes er mee

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: motto

Bericht door Kees » 09-06-2009 17:59

(sl)anke schreef:Zal het einde van de week laten weten of ik nog stilsta of dat de neergang van kilo's weer is hervat!
Colon clean vind ik een moeilijk product om in te nemen en heb ook niet echt resultaat, ik neem liever rauwe zuurkool! Weet iemand of er ook Colon clean in tabletvorm is?? :D
Succes allemaal!
Ik vind het juist makkelijk. Hoewel het geen culinair genot is vind ik het niet vervelend smaken. Even flink roeren in een glas water en meteen daarna in één keer opdrinken. Dat glas water er achteraan doe ik liever iets rustiger om een hikaanval te voorkomen.

Kees

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

GEEN OPTIMEL

Bericht door Yvonne Lemmers » 09-06-2009 23:00

corina schreef:Ik neem het altijd in mijn koolhydratenuur en dan niet met water maar met optimel gemengd. Wel snel roeren en innemen, anders klontert het.
Succes er mee
Je stelt me teleur Corina. Optimel bevat ASPARTAAM en dat is helemaal niet goed, zeker niet als je zwanger bent.
Niet goed voor moeder maar zeker niet voor kind.
Dus om allerlei geboorteafwijkingen en complicaties te voorkomen: MIJD ALLES WAT ASPARTAAM BEVAT (EN ANDERE KUNSTMATIGE ZOETSTOFFEN). Als er ergens opstaat: bevat een bron van fenylanaline, dan weet je dat er aspartaam inzit. NIet meer nemen dus!!!

Gebruikersavatar
(sl)anke
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-07-2008 19:18

udate anke

Bericht door (sl)anke » 11-06-2009 10:28

Dank voor julie reacties! Heb inmiddels ook colonclean gemengd maar dan met tomatensap...voor het eten in kh uur. Neemt lekker de trek weg en valt goed!! Dus tx voor jullie tips! Inmiddels toch weer een 0.5 kilo kwijt....Merk dat ik 's ochtends nog maar 1 cracker kan eten (zit dan echt vol) en tussendoor steeds minder trek. Om 4 uur wel gevaarlijk...zoek nog bouillon zonder enummers maar kan dat nergens vinden.(niet in het zonnatura assortiment bij ah of vomar??) Mis soms ook m'n suikervrije kauwgom. Heeft iemand nog tips voor uit eten gaan?? Mag je kh uurtje voorafgaan aan een kh-arm uurtje?? Dus kh-arm voorgerecht (geen wijn) en bij hoofdgerecht pas aan de kh...en wijn en gaat dan pas je uur in?? Of gaat je uur in zodra je eet ook al is het kh-arm?? :roll: Succes allemaal, lfs anke
Nooit opgeven!!
Genieten en opgewicht leven!

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: udate anke

Bericht door Kees » 11-06-2009 18:18

(sl)anke schreef:Heb inmiddels ook colonclean gemengd maar dan met tomatensap...voor het eten in kh uur.
Sinds ik jaren geleden snelle koolhydraten zoveel mogelijk uit mijn dieet bande ben ik gewend om de dag met een glas groentesap te beginnen in plaats van sinaasappelsap. Ik meng er een gram vitamine C door en een klein scheutje lijnolie en zonnebloemolie. Ik begin nu de dag met Colon Clean en een uur daarna groentesap, waarbij dat glas een glaasje is geworden om te proberen beneden de vijf gram koolhydraten te blijven. Daarna ontbijt en een half uur fietsen op werkdagen. Tot aan de lunch zijn mijn enige tussendoortjes meestal zwarte koffie zonder suiker en glazen water. Soms een laurierdropje voor de smaak. Aanvankelijk tot mijn verbazing is dat prima vol te houden.

Kees

Plaats reactie