Tea (45) krijgt advies na terugval.

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Tea (45) krijgt advies na terugval.

Bericht door Tea » 13-05-2009 21:26

Hallo, ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Tea, ben 45 jaar, getrouwd en heb twee tienermeiden. Ben al 40 jaar aan het worstelen met mijn gewicht. Heb niet heel veel overgewicht, ik ben 1,64m en weeg 69 kilo. Maar ik heb door de jaren heen een fijne eetstoornis ontwikkeld. Ik heb vreetaanvallen waarin ik hele pakken koek en zakken chips naar binnen werk.

Ben 23 maart (mijn 45e verjaardag) met de methode van Yvonne begonnen. Het ging hartstikke lekker, geen zakken chips en pakken koek die de hele dag in mijn hoofd zaten te zeuren om aandacht. En ik voelde me weer energiek en heerlijk rustig in mijn hoofd. Nu na ongeveer 6 weken is het weer helemaal mis. Ik denk constant aan eten en ben dus nu al twee dagen weer aan het vreten.
Altijd als ik iets nieuws begin, bv. sonja, slank/klup Benelux, weet hoe je eet, het maakt niet uit wat, na 6 weken lijkt het wel of iets in mij het niet goed keurt dat ik weer slank wordt en me fantastisch ga voelen.
Het is net of ik mezelf onbewust ga afstraffen doormiddel van eten.
Wie van jullie herkent dit en heeft dit overwonnen. Ik zou graag met iemand mailen of chatten om elkaar steun te geven.

Zoals altijd ga ik natuurlijk morgen weer vol goede moed opnieuw beginnen. Ik was erg teleurgesteld vanwege deze terugval, omdat ik deze manier van eten ideaal vond.

Toch blijf ik hoop houden na al die jaren van worstelen.
Groetjes Tea

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Jan Geurtz

Bericht door Y. Lemmers » 15-05-2009 00:30

Beste Tea,

Ken je de boeken van Jan Geurtz al?
Zie http://www.jangeurtz.nl/boek_verslavingvoorbij.html
Wellicht een aanrader.

Zoals je het beschrijft lijkt het wel of dat je er op zit te wachten tot de behoefte weer komt. MIsschien geeft het rust om eens anders te gaan denken "omdenken" en juist van te voren denken: nu gaat het goed en het blijft goed gaan. Positief denken dus! EN WAT JE DENKT GEEFT VAAK RICHTING AAN JE GEVOEL.
En er niet vanuit gaan dat je na 6 weken weer moeite hebt.
Lees het boekje van Jan Geurtz: "De verslaving voorbij" maar eens, dat zal je goed doen.

En je voeding goed zuiver houden en je precies aan de richtlijnen van fase 1 houden... dat geeft ook rust in je lijf.
En blijf je onrust voelen in je lijf. Nog 2 mogelijkheden: SLAPEN of BEWEGEN.
(net als een hond)
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Jan Geurtz

Bericht door Tea » 15-05-2009 09:51

Hallo Yvonne,

Net gisteren het boek uit de bibliotheek gehaald. Ga morgen beginnen met lezen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met mezelf bepaald eten te verbieden. Als ik dat doe dan gaat er iets in mij in opstand, zo van "wat verbieden, eten zal je".
In de eerste weken voelde ik me vrij, ik mocht alles van mezelf eten in mijn koolhydraten uurtje. Maar ik taalde er niet naar om héle pakken koek of zakken chips naar binnen te werken. Ik nam wel af en toe een koek, chocolade of iets anders lekkers.
Totdat mijn man een opmerking maakte: "Hij kon niet begrijpen dat ik na mijn eten nog een stuk appeltaart kon eten." Ik had geen aardappels gegeten, geen toetje en geniet ontzettend van appeltaart. Voor mij een ware traktatie.
Onze dochter van 14 jaar is een echte lekkerbek. Mooi slank, eet alles. Maaaaar als ik dus appeltaart als toetje eet wil zij dat natuurlijk ook. Maar zij eet wel gewoon de hele dag al van alles. Dus krijgt zij extra veel binnen. Dat vind ik niet leuk en mijn man al helemaal niet, daarom ook zijn opmerking.
Nu denk ik dat ik door die opmerking mezelf weer allerlei dingen ga verbieden waardoor ik van binnen weer in opstand kom en dus juist van alles ga eten. Klinkt dit een beetje logisch of is het wartaal?
Ik denk dat ik mezelf weer vrij moet maken van het verbieden van eten.
Dat is niet makkelijk, maar ik werk eraan.
Ik hoop dat het boek me erbij kan helpen.
Groetjes Tea

Gebruikersavatar
petramar
Berichten: 30
Lid geworden op: 12-05-2009 21:41

Bericht door petramar » 15-05-2009 23:00

Wie van jullie herkent dit en heeft dit overwonnen.
Herkennen wel, overwonnen niet (althans nog niet) Maar ik wil graag ervaringen met je willen delen, hopelijk komen er veel ervaringen om te vieren!

Het is soms lastig dat je ook nog 's met je omgeving rekening moet houden. Je zou dan je appeltaart alleen kunnen eten als je dochters niet thuis zijn, terwijl het voor jou gewoon goed is op dat moment. Ik heb dat met de lunch op mijn werk. Gelukkig hebben we een goede kantine en nu neem ik elke dag een bord vol salades en dan alleen wat kaas erbij of zo maar geen brood. Moet je ze zien kijken!!! Ze hebben nog niets gezegd maar ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin om het uit te moeten leggen.

Sterkte met de dip en blijf lekker genieten van de lekkere dingen hoor!

groetjes
Petra

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Graag weer van de honger en hunkering af!

Bericht door Y. Lemmers » 18-05-2009 23:59

Graag weer van de honger en hunkering af!

Lieve Yvonne,

Ik wil dit verhaal eigenlijk op het forum plaatsen, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Wil jij het voor mij plaatsen op een geschikt plekje?
-----------------------------------

Hoezo VERSLAVING?

Ik dacht zondag, ze kunnen me allemaal wat, vandaag wordt MIJN DAG.

Lekker veel en regelmatig koolhydraten.


Nu de volgende dag, ga ik gelukkig weer zonder koolhydraten, want:



Gisteren de hele dag zin in van alles gehad, het leek sterk op honger, niet te verzadigen en ik voelde me de hele dag rottig.

De hele dag die hunkering, VERSCHRIKKELIJK.

Zoals ik nu blij ben dat ik niet meer rook (die sigaret bepaalde mijn dag), geloof ik dat ik eigenlijk ook blij moet zijn dat die koolhydraten niet meer mijn dag bepalen.

En het leuke is ook nog dat de kilo’s er (weliswaar langzaam maar gestaag) af gaan.


Fijn dat jij mij helpt van deze tweede verslaving af te komen.


Groet Jacqueline

---------------------------

Misschien aardig te vermelden:
Jacqueline is van een heel ernstige rookverslaving afgekomen met de methode CHAMPIX - inclusief internetbegeleiding, dagelijks een ondersteunend berichtje. En nu is ze de extra GESTOPT-MET-ROKEN-KILO'S aan het wegwerken.
Ze is inmiddels - net als ik - in een jaar tijd een heel ander mens geworden. Jacqueline is ook een fan van Jan Geurtz en zijn anti-verslaafden boekjes.

Nog iets om te vermelden: Jacqueline is een van mijn 2 lieve zussen (naast mijn 2 lieve broers). We zijn met zijn vijven een mooi stel mensen bij elkaar, terwijl we eigenlijk helemaal niet op elkaar lijken.
Ik ben er trots op! :wink:
En nog meer op mijn lieve man en kinderen.
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

GRAPPIG HERKENBAAR EN HEEL STERK

Bericht door Y. Lemmers » 19-05-2009 00:14

petramar schreef: Gelukkig hebben we een goede kantine en nu neem ik elke dag een bord vol salades en dan alleen wat kaas erbij of zo maar geen brood. Moet je ze zien kijken!!! Ze hebben nog niets gezegd maar ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin om het uit te moeten leggen.
Grappig, herkenbaar en heel sterk!!!

Gewoon je eigen plan trekken en je niets aantrekken van de blikken van anderen. SCHIJT AAN ...


Ik heb een klant K. (op advies van de huisarts doorgestuurd met het verzoek om te proberen zijn suiker en gewicht onder controle te krijgen) die inmiddels in 4 weken tijd een ander mens geworden is. Hij is ruim 5 kilo kwijt, al heel veel centimeters buik en "kipfiletjes" bij de borst kwijt, veel meer energie, geen last meer van zijn suiker en een veel vrolijker mens en vertrouwen in de toekomst.

Hij trekt zich er niets van aan als hij tijdens de lunch weer voor konijn uitgemaakt wordt! Hij geniet van zijn "sla-mixen", quiches en soms een koolhydraatarm sneetje brood die hij mee neemt naar zijn werk.
Van een ziekelijk lusteloos negatief mens die geen vertrouwen had in de toekomst, met depressies en sombere gevoelens heeft hij zich helemaal ontpopt in iemand die het helemaal weet en vertrouwen heeft in de toekomst. De volgende afspraak hebben we over 3 weken. Ik ben er van overtuigd dat er dan weer de nodige kilo's en centimeters af zijn :!:

Ga zo door K!
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Plaats reactie