2. Tournesol (59) Atkins, South Beach en stoelgang

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tournesol
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-05-2009 20:13

2. Tournesol (59) Atkins, South Beach en stoelgang

Bericht door tournesol » 10-05-2009 09:26

Ik zal me ook maar even voorstellen: Ik noem mijzelf Tournesol, ben 59 jaar en al jaren probeer ik mijn extra 10 kg kwijt te raken. De laatste jaren is dat met het Atkins of South Beach dieet en dat lukt ook aardig tot op een zeker moment als de stoelgang stagneert. Dan blijf ik weken op hetzelfde gewicht of kom zelfs aan en dan zakt de moed me in de schoenen.
Maar ik wil niet opgeven. Daarom mijn poging om het op de manier van Yvonne te proberen. Ik hoorde van het dieet van een nichtje, die onlangs zo'n kleine 20 kg is afgevallen en heb het boek meteen besteld. Ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat ik het krijg, maar ik hoop nog deze week, zodat ik meteen kan beginnen en het mee kan nemen naar Frankrijk, waarheen ik binnenkort vertrek en waar ik de hele zomer zal blijven.
Ik hoop alleen dat ik, als mijn stoelgang het weer laat afweten, de juiste oplossing voor dit probleem kan vinden (Yvonne???). Ben ook heel benieuwd naar de kh-uurtjes!

Gebruikersavatar
tournesol
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-05-2009 20:13

Bericht door tournesol » 12-05-2009 15:38

Ik heb vandaag het boek van Yvonne binnen gekregen, samen met een aantal pakjes low carb crackers. Die crackers heb ik meteen geproefd en ik vind ze heerlijk. Ook de inhoud van het boek is me wel duidelijk, al heb ik het nog niet helemaal uit. Ik heb wel 2 vragen:
1. Als ik er geen behoefte aan heb, is het dan beter om het kh-uurtje te laten vervallen?
2. Moet het kh-uurtje bij voorkeur samenvallen met een van de maaltijden, of kan ik het ook b.v. 's avonds na de warme maaltijd gebruiken?

Plaats reactie