2. Karolien (44) enorm lijnverleden, Buik-probleem

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karolien1965
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-03-2009 20:00

2. Karolien (44) enorm lijnverleden, Buik-probleem

Bericht door Karolien1965 » 04-05-2009 16:16

Hallo mijn naam is karolien ik ben 44 jaar en heb een enorm lijnverleden. Ik ben een echte jo-jo. Ik ben 1.70 lang en 72.5 gewicht. Mijn overgewicht zit voornamelijk op mijn buik.
Ik heb van alles gevolgd oa. WW. Herbalife Cambridge dieet Sana slank Laats genoemden zijn eiwitdieten maar heel erg duur. Maar helaas ik val een beetje af maar kom ook weer aan.

Wat ik dus wel nodig heb is begeleiding. Ik vind het erg jammer dat er in het Noorden van het land ik woon in Roden dichtbij Groningen geen club is die dit dieet begeleid.
Ik heb het boek dus gekocht, betaald voor het forum in de hoop steun en ervaringen van anderen te lezen. Helaas is dit forum heel stil.

Heeft iemand nog tips voor tussendoortjes ik heb nog steeds veel trek.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Voorzichtig begonnen

Bericht door Kees » 04-05-2009 21:26

Welkom, Karolien!

Hoewel ik mezelf hier ook pas gisteren gemanifesteerd heb, zeg ik er meteen maar bij. Je hebt een bewogen dieetverleden, zeg! Ik nauwelijks omdat ik het vervolg van de meeste methodes bij voorbaat al niet zag zitten. Dan maar een enkele keer per dag wat ademnood bij het strikken van mijn schoenveters. :?

Als ik bijvoorbeeld een paar nootjes neem als tussendoortje dan ontaardt dat al gauw in het wegwerken van een half ons. (mag dat?) Daarom probeer ik hongergevoel tussen de maaltijden te voorkomen door middel van oplossingen voor die maaltijden zelf. Ik merk heel duidelijk dat ik op een eiwitrijk ontbijt urenlang vooruit kan maar dan moet ik er wel voldoende van gegeten hebben. Na drie, vier boterhammen heb ik voor koffietijd alweer trek. Dus het begin voelt wel goed.

Vandaag heb ik voor het eerst een koolhydraatarm brood gebakken, echt koolhydraatarm zonder tarwebloem, met veel eieren, sojameel en zemelen. Het is wat compact maar het smaakt heel redelijk. Laten we Yvonne meteen eens vragen of je daarvan tussendoor een plak mag, uiteraard dik besmeerd met boter en dik belegd met vleeswaar, vis of kaas. Want eentje moet meteen wel genoeg zijn.

Groet, Kees

Gebruikersavatar
Karolien1965
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-03-2009 20:00

Bericht door Karolien1965 » 04-05-2009 22:11

Kees, leuk dat je reageert. Heel verstandig dat jij niet zo'n dieet verleden hebt zoals ik. Je schiet er namelijk helemaal niks mee op.
Ik herken het gevaar van nootjes, daar blijf ik ook van dooreten.
En heb ik echt honger of zit het meer tussen mijn oren?
Wil je het recept van het koolhydraatarm brood wel geven. lijkt me best lekker D Of is het zo'n atikins brood. Ook niks mis mee.

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Sojabrood OPPASSEN

Bericht door Y. Lemmers » 04-05-2009 22:43

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van koolhydraatarm brood. Waarom niet?
Mijn bevindingen:
- Degenen die het veel en vaak gebruiken vallen uiteindelijk niet zo goed af. Kan zijn dat ze ineens blijven hangen en niet meer afvallen. Soja kan invloed hebben op de stofwisseling.
- De menstruatie kan uitblijven bij langdurig gebruik van soja. Het is een "natuurlijk" anticonceptiemiddel. Zodra er gestopt wordt met sojabrood komt de menstruatie weer "normaal" op gang.
- Vaak kom je door het koolhydraatarme brood boven 5 gram KH per maaltijd. Hierdoor is er kans dat je lichaam weer insuline aan gaat maken met bloedsuikerschommelingen en HONGER als gevolg.

Dit gaat trouwens niet voor iedereen op. Elk geval is verschillend. Het ligt er ook weer aan hoeveel lichamelijke arbeid er verricht wordt. Hoe meer arbeid, hoe meer KH er verwerkt worden. Ik ken een man die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat "op de been is" en hard moet werken (lichamelijk). Hij eet iedere morgen 2 sneetjes koolhydraatarm brood, een stevige koolhydraatarme lunch en een heerlijk vol koolhydraten uur, met 's avonds ook nog een glaasje wijn. Tussendoor wat noten. Hij is zonder moeite en met veel energie inmiddels 15 kilo afgevallen. Zijn buik is verdwenen. :lol:

Kortom: in fase 1 is het dagelijks gebruik van KH-arm brood zeker voor gevoelige of inactieve mensen niet aan te raden. Het verschilt van persoon tot persoon. Val je goed af, heb je geen honger tussendoor dan zit het goed. In andere gevallen kun je beter nog even wachten en het op een later tijdstip weer eens proberen.
De koolhydraatarme vezelcrackers (zie boek) zijn wel aan te raden. Lekker weinig koolhydraten, ze geven een vol gevoel en het is goed voor de stoelgang. KOrtom zeer zeker aan te raden!!!!
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Sojabrood OPPASSEN

Bericht door Kees » 05-05-2009 10:21

yvonne lemmers schreef:Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van koolhydraatarm brood. Waarom niet?
Mijn bevindingen:
- Degenen die het veel en vaak gebruiken vallen uiteindelijk niet zo goed af. Kan zijn dat ze ineens blijven hangen en niet meer afvallen. Soja kan invloed hebben op de stofwisseling.
- De menstruatie kan uitblijven bij langdurig gebruik van soja. Het is een "natuurlijk" anticonceptiemiddel. Zodra er gestopt wordt met sojabrood komt de menstruatie weer "normaal" op gang.
- Vaak kom je door het koolhydraatarme brood boven 5 gram KH per maaltijd. Hierdoor is er kans dat je lichaam weer insuline aan gaat maken met bloedsuikerschommelingen en HONGER als gevolg.
Ik denk dat 'mijn' brood niet meer dan 2g kh per plak van 25 g levert. Ik zal het recept hier straks onderaan plakken.

Niettemin denk ik dat het oppassen voor me geblazen is. Ik ben de afgelopen dagen iets zwaarder geworden in plaats van lichter. Omdat ik momenteel tussen twee banen in zit (reorganisatie wegens privatisering...) mis ik de tweemaal een half uur woon/werkverkeer op de fiets. Dat zal binnenkort wel weer opgelost zijn. Al die stress om een nieuwe baan te vinden is ook niet goed voor je gezondheid als het te lang gaat duren.

Ik heb overigens een flink pakket vezelcrackers besteld. Die komen in ieder geval wel op. Over ongefermenteerde soja heb ik ook wel bedenkingen maar voor een periode zou het misschien wel moeten kunnen.

Het recept, Stephanie's brood van http://www.weegclub.nl/:
10 eieren = 9 kh
100 gram gemalen lijnzaad = 13 kh
40 gram zemelen = 7 kh
20 gram proteine poeder = 0 kh
50 gram gesmolten roomboter 0,5 kh
2 theelepels wijnsteen bakpoeder = 0 kh
Snuffie zout
24 sneetjes per sneetje ong. 1,2 kh

Kees

Plaats reactie