Yvonne (53) Een goed begin...........!!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Yvonne (53) Een goed begin...........!!

Bericht door waterman1957 » 17-11-2010 22:20

Hallo allemaal,
Mijn naam is Yvonne en ben al zo'n 6 jaar overtuigd van een leefwijze met weinig koolhydraten. Ik ben gecertificeerd voor de Waistline methode.
Hiermee ben ik 5kg afgevallen. Mijn man 8kg.
Het systeem was erg eenzijdig en daardoor gingen we langzaam aan weer 'gewoon' eten. Dan komen de kilo's er zo weer aan. Na een tijdje maar weer aan de gekookte eitjes, blokjes kaas, stukjes worst, een zoute haring, enz.Weer een paarkilootjes er af. En toen kwam Sonja Bakker. Niet mee eens, toch maar geprobeerd. Dat is honger lijden en een tekort aan goede voedingstoffen.
Na een tijdje weer aan de gekookte eitjes,.....enz. Weer een paar kilo's er af. En zo moesten we maar doorgaan vonden wij. Vorig jaar werd ik uitgenodigd voor een voorlichting over gezond leven en af vallen d.m.v. weinig koolhydraten. De mevrouw die dat kwam vertellen was mevr. Yvonne Lemmers. Ik zei dat ik niet kwam want daar wist ik al veel van.
We gingen gewoon door en met af en toe zwakke perioden bleven we schommelen met ons gewicht.Ik heb het kookboek van Atkins gekocht en waren daar wel positief over. Er staan lekkere recepten in en we aten meer gevarieerd. Tot we in september j.l. bij een vriendin op bezoek gingen die ook leeft met weinig koolhydraten. Zij vertelde mij over Yvonne Lemmers en ik herkende die naam. Zij liet mij het kookboek van Yvonne zien en ik was enthousiast. Maar ik was nog niet om!
Ik stond op het punt om het nieuwe Atkins methodeboek te kopen.
Na twee weken heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor Yvonne Lemmers.Het methodeboek en kookboek gekocht. Dat is het beste besluit dat ik sinds jaren heb genomen.
WOUW! Dat ik dit niet zelf heb kunnen bedenken. Ik heb altijd graag gekookt, heb ook samen met mijn man een restaurant gehad.
Maar sommige mensen hebben net iets extra's. En dat heeft Yvonne Lemmers.En Thea Bremer niet te vergeten. En veel mensen zij hier erg blij mee. Zo ook ondergetekende.
Ik heb inmiddels mijn keukenvoorraad geheel aangepast. En we lijnen niet, nee we hebben onze leefwijze veranderd.
Daarbij komt nog dat mijn man 4 weken geleden een lichte herseninfarct heeft gehad en daardoor een te hoge bloeddruk heeft en een iets te hoog cholesterolgehalte heeft. Hij moet 10kg afvallen. Een geluk bij een ongeluk is dat hij door deze methode al 5 kg is afgevallen. En goed begin in een nieuwe fase in ons leven. Yvonne , BEDANKT!



Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 18-11-2010 09:13

woohh wat een positief verhaal; jammer natuurlijk van de kleine herseninfarct...maar des te meer een stimulans om door te zetten...heeel veel succes!!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Gebruikersavatar
Roussa
Berichten: 490
Lid geworden op: 01-05-2010 09:10

Bericht door Roussa » 18-11-2010 09:30

Gelukkig maar dat het zo goed aanslaat. Je man is nu al op de helft. Fijn dat nu steeds meer mensen ontdekken hoe fijn en gezond het is om met minder koolhydraten toe te kunnen.
Succes allebei!

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Re: Yvonne (53) Een goed begin...........!!

Bericht door Thea Bremer » 18-11-2010 09:37

waterman1957 schreef:En Thea Bremer niet te vergeten.
Thanx! ;)

Heel veel succes met GoK!
Thea Bremer

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Lieve woorden

Bericht door Yvonne Lemmers » 18-11-2010 13:30

Hoi Yvonne,

Dank voor je lieve woorden... Ik word er wel een beetje verlegen van...

Het betekent vanzelfsprekend veel voor me dat zo'n ervaringsdeskundige als jij zo blij bent met GOK!

Je zult je snel thuisvoelen hier op het forum.
Doe er jullie voordeel mee.
Er staan inmiddels al heel veel lekkere recepten op.
Lekker samen met je man kokkerellen met de juiste ingrediënten en daarna genieten van de maaltijden.

Let er wel op dat jullie niet te veel van al het lekkers gaan eten.
Eerst even wat kilo's eraf en daarna in fase 2 kunnen jullie je wat meer permiteren!

Ik wens jullie beiden veel geluk in jullie nieuwe levensfase!

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 18-11-2010 13:30

Welkom op het gezelligste forum van Nederland.
Je komt ook uit Ede zie ik.
Je bent nr, 4 voor zover ik weet. :lol: Nog even en heel Ede is om...

Vind je het achteraf nou niet jammer dat je niet op die info-avond bent geweest? :wink:

Succes met GOKken!

Jinta
Berichten: 221
Lid geworden op: 15-03-2010 22:55

Bericht door Jinta » 23-11-2010 12:32

Wat leuk om te lezen, dat je toch met een kleine omweg bij Yvonne terecht bent gekomen!
Heel veel succes, ook je man!
**Is het al weekend?**

vallie63
Berichten: 1312
Lid geworden op: 04-06-2010 11:38

Bericht door vallie63 » 24-11-2010 15:27

gek he waterman een mens moet altijd een bevestiging van iets hebben
om te beginnen
maar fijn dat je nu de knop omgezet heb naar het anders eten ,maar ook heerlijk eten ,want eigenlijk mogen wij veel hebben
dus ik wens je onwijs veel succes ,ga er voor en geniet ervan
en sterkte met je man gr vallie

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 29-11-2010 08:57

Hoi Yvonne,

Leuk te lezen dat je je ook hebt aangemeld op het forum. Maak maar een dagboekje aan, je hoeft echt niet elke dag te schrijven hoor( want ik weet dat je het heel druk hebt), maar als je wat kwijt wilt blijft het tenminste onder de forum leden, want dit gedeelte van het forum is openbaar.

Wat was het gezellig gisteren he, leuk hoor al die oude herinneringen. En wat hebben we lekker gekletst over deze eetmethode, tjonge er kwam geen eind aan. En bovenal we hebben heerlijk gegeten. Dat moeten we maar gauw weer over doen na de feestdagen.

Lieve groetjes
Marian

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 04-12-2010 20:53

Marian! schreef:Hoi Yvonne,

Leuk te lezen dat je je ook hebt aangemeld op het forum. Maak maar een dagboekje aan, je hoeft echt niet elke dag te schrijven hoor( want ik weet dat je het heel druk hebt), maar als je wat kwijt wilt blijft het tenminste onder de forum leden, want dit gedeelte van het forum is openbaar.

Wat was het gezellig gisteren he, leuk hoor al die oude herinneringen. En wat hebben we lekker gekletst over deze eetmethode, tjonge er kwam geen eind aan. En bovenal we hebben heerlijk gegeten. Dat moeten we maar gauw weer over doen na de feestdagen.

Lieve groetjes
Marian
Hoi Marian,
Heb al eerder op je bericht gereageerd. Volgens mij is dit niet aangekomen. Ben toch niet zo handig met het uitzoeken van dit soort dingen. Probeer het nu zo.
Wij vonden het ook erg gezellig dat jullie bij ons waren. En lekker eten samen is ook erg aangenaam. Later in de week heb ik dat sausje van het vlees nog een keer gemaakt. Heerlijk! Vanavond heb ik de boerenkoolquiche gemaakt. Nu moet het nog gegeten worden. Wordt vervolgd! Laat het hier even bij. Tot de volgende keer. Groet, Yvonne.

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 05-12-2010 09:13

Hoi Yvonne,

Deze keer is het dus wel goed gegaan, ik ben benieuwd hoe de boerenkool quiche smaakte, maar eigenlijk weet ik wel zeker dat jullie er van gesmuld hebben.

groetjes en fijne zondag
Marian

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-12-2010 12:54

Heel veel succes gewenst voor jou en je man !
De tijd moet rijp zijn om de knop definitief om te zetten 8) .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 05-12-2010 17:06

Marian! schreef:Hoi Yvonne,

Deze keer is het dus wel goed gegaan, ik ben benieuwd hoe de boerenkool quiche smaakte, maar eigenlijk weet ik wel zeker dat jullie er van gesmuld hebben.

groetjes en fijne zondag
Marian
Ha Marian,
Ben blij dat het nu goed is gegaan. Ikzit best vaak op het forum. Las gisteren een recept van speculaasmuffins. Heb ze vandaag gemaakt. Toch iets lekkers van Sinterklaas. En ze zijn heerlijk!!!!!!
Heb alleen de aanbevolen sojamelk vervangen door slagroom en water.
Dat gaat prima.
Groetjes, Yvonne

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 06-12-2010 11:58

Hoi Yvonne,

Lijken me ook wel lekker die muffins, het is handig als je iets veranderd aan een recept en die goed gaat, om het dan bij het recept zelf als antwoord er bij te zetten, daar kunnen andere dan ook weer hun voordeel mee doen.

groetjes
Marian

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Ik ben er weer!!!

Bericht door waterman1957 » 01-05-2017 22:47

Na een heel lange tijd schrijf ik weer eens iets op het forum. Ik ben al lid van het forum sinds eind 2010. Ben niet altijd actief hier. Ik doe meer met FB. Maar ook dat is beperkt, omdat het erg veel tijd kost. Ondanks dat ik al lang lid ben van het forum en sinds 2009 GoK-er ben geworden, ben ik er toch ongeveer 3/4 jaar uit geweest en ben 'vreemd gegaan' bij Weight Watchers. Om twijfelaars en mensen die net begonnen zijn met GoK te motiveren wil ik dit graag hier geschreven hebben. Echt overgewicht heb ik niet, maar ik wil 'op peil' blijven. Dat ging niet meer zo goed en ben toen overgestapt naar WW. Het was heerlijk om weer eens een koekje te eten en midden op de dag een stuk fruit te eten. Als tussendoortje weer gesnoept van de Japanse mix en brood met jam. Maar niet lekker was de magere kaas, light boter en zowiezo vond ik het magere eten minder smaakvol. 5 kg ben ik er mee afgevallen. Daarna begonnen de valkuilen. ! koekje werden er twee. Omdat je mager eet, neem je al snel een hapje extra. Bij WW gebruikte ik een app waarin ik punten kon geven aan de voeiding en ze volgens schema bij kon houden. Op een gegeven moment vond ik dat ik het wel zonder app kon. Deze was overigens ook prijzig. Dus liever zonder. En toen ging het echt fout. Een tijdje doorgesukkeld en een tijdje nagedacht. Het verlangen naar GoK begon weer groter te worden. Ik heb de knop omgezet en ben weer begonnen. Eerst een goede voorbereiding door een aantal voedingsmindelen en gerechten ( in de vriezer) op voorraad te hebben. En ik moet zeggen dat het voelt als 'thuiskomen'. Inmiddels heb ik alle boeken van Yvonne, inclusief het nieuwe. En nu gemotiveerd verder!!! Ik ga er weer voor Very Happy

Plaats reactie