Aanwijzingen voor je eerste voorstelbericht

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Aanwijzingen voor je eerste voorstelbericht

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-07-2010 11:43

Bij je eerste voorstelberichtje (nieuw onderwerp) graag een aardige toepasselijke titel voor jezelf bedenken.
Liever niet met het woordje "voorstellen" erin.

Gebruikersavatar
ingridcammeraat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-02-2015 09:01

ing

Bericht door ingridcammeraat » 20-02-2015 13:44

hallo mensen, even een berichtje over mij. Ik ben Ingrid, getrouwd, trotse moeder van 7 kinderen en nu begonnen met "gokken". Mijn historie kenmerkt zich eigenlijk door afwisselende periodes van lijnen/dieten of weer zwaarder worden op termijn. nu twee weken geleden gestart met grip op koolhydraten. Nog geen gewicht krijt, maar wat ik wel merk is dat ik de behoefte aan suiker kwijt ben, dat is heerlijk! En tussendoor helemaal geen trek meer om te snaaien! Nu nog gewicht eraf en ik ben een blij mens. :D

Gebruikersavatar
Truuss
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-06-2015 13:36

Re: Aanwijzingen voor je eerste voorstelbericht

Bericht door Truuss » 10-06-2015 07:42

Gisteren lid geworden van het forum, ik heb overgewicht , te hoge bloeddruk en mijn bloedwaarden waren niet goed. Ik ben vandaag begonnen met mijn weg vinden op het forum. Mijn naam is Truus, ik ben 64 en al 48 jaar ervaringsdeskundige. In die jaren van caloriearme voeding zijn Atkins en Montignac voorbij gekomen. Dat ik hiermee stopte lag aan mij, maar feit is, dat ik mij steeds veel beter voelde als ik koolhydraatarm at. Ik durfde het niet lang vol te houden door mijn vetangst. Toen ik GOK ontdekte verdween mijn vetangst, het is een te lang verhaal, maar ik laat mijn bloedwaarden nu controleren en ik heb door alle veranderingen mijn vertrouwen terug. Inmiddels ben ik sinds januari 9 kilo kwijt, mijn bloeddruk is gedaald, net als mijn glucosewaarde, bovendien heb ik veel meer energie en recepten bedenken is een uitdaging geworden.

Gebruikersavatar
Spaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-08-2017 13:34

Re: Aanwijzingen voor je eerste voorstelbericht

Bericht door Spaan » 03-10-2017 15:16

Yvonne Lemmers schreef:Bij je eerste voorstelberichtje (nieuw onderwerp) graag een aardige toepasselijke titel voor jezelf bedenken.
Liever niet met het woordje "voorstellen" erin.
Lieve mensen,
Ik ben Marianne Spaan en volg sinds half juli GOK.
Ben samen met mijn echtgenoot ieder al 8 kg kwijt. |Het gaat heel goed en we eten er heerlijk van. Ik vol mij vitaler en mijn diabeteswaarden zijn een stuk gezakt al heb ik nog niet de waarden van "gezonde mensen". Kan iemand mij vertellen waarom ongeklopte room wel in de gerechten kan en geklopte room met stevia in de oranje lijst staat.

Gebruikersavatar
Johij
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-11-2017 13:04

Bericht door Johij » 07-11-2017 19:17

Beste mede Gokkers,

Ik heb mij net aangemeld bij het nGok forum. Ik heet Joke, ben al 48 jaar getrouwd met Henk, we hebben 2 dochters en 4 kleinkinderen. Ik ben een ervaren lijner Van het 1000 cal dieet, 40 punten dieet, dietiste tot 2 jaar terug de weightwatchers. Dat gaf een resultaat van min 15 kilo. Ik zeg wel eens voor de grap dat ik afgestudeerd ben in lijnprogrammas.
Echter inmiddels weer wat kilo's erbij.
Ik werd al die super magere Light producten behoorlijk zat. Ik kwam het 1e boekje van Yvonne Lemmers tegen en dat sprak mij wel aan. Inmiddels heb ik ook het laatste boek. Super. Alleen ging ik even de fout in (goed lezen Joke) met de hoeveelheid. Alle recepten in het boek zijn voor twee personen, tenzij anders vermeld. Ik heb dus vrolijk de hele week voor twee personen gegeten. Vond het al zoveel.
Wel ik hoop op min 8 kilo. Dat zou fijn zijn. Ik vind de site nog wel lastig, veel info.
ik hoop dat dit goed gaat. Afwachten maar.

Gebruikersavatar
Thea168
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-04-2018 11:50

Bericht door Thea168 » 02-05-2018 07:50

Hallo medelijners, ik ben Thea, 59 jaar, en sinds twee weken lid van dit forum. Aangezien ik een échte digibeet ben, heb ik eerst wat rondgezworven en knopjes geprobeerd. Hier mijn beknopte verhaal. Een echte jojo, alle diëten voorbij zien komen en geprobeerd, maar het resulteerde in steeds een paar kilo erbij. Ook het boek van Yvonne een aantal jaar geleden aangeschaft en geprobeerd, en inderdaad wat kilo's afgevallen. Steeds opnieuw probeer ik het te volgen. De eerste week val ik dan 3 kilo af, om vervolgens weer aan te komen ondanks dat ik niet anders doe. Dat frustreerd dan weer, dus schiet ik weer in mijn oude modus. Klaar ermee!! Ik ben lid geworden om ondersteuning te vinden in jullie verhalen, en adviezen te lezen, en misschien te mogen ontvangen, en omdat ik geloof dat van alle diëten, dit het best bij mij past.
Mijn grootste wens is, slank zijn voor mijn 60ste. Dat kado ga ik mijzelf geven.


:D

Gebruikersavatar
WillyWilly
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-04-2018 16:10

Lastige start voor een ervaren lijner...

Bericht door WillyWilly » 22-05-2018 19:08

Hallo allemaal,

Ik ben Willy (post onder WillyWilly) en ik start voor het eerst met koolhydraat arm eten. Vooral het eten van vetten is even wennen voor iemand die gewend is om calorieën te tellen. Ik heb het basisboek gelezen en ben vandaag begonnen. Ben wel een beetje angstig om het verkeerd te doen omdat ik heb gelezen dat je dan juist aan kan komen. Vanaf morgen ga ik proberen een dagboekje bij te houden zodat ik feedback kan krijgen en ik maak een afspraak bij een GOK-diëtiste om de puntjes op de i te zetten. Ik lees vooral veel op het forum zodat ik ideeën op kan doen voor variaties in het menu. Vind alle verhalen wel erg inspirerend!

Gebruikersavatar
Roelie42
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-10-2018 15:08

Bericht door Roelie42 » 19-10-2018 17:35

Hé allemaal, ik ben sinds deze week lid van het forum. Ben in de overgang best wat aangekomen, wat ik er niet meer afkreeg. Veel met gezonde voeding bezig, maar ondanks dat, lukte het me niet. Hoorde veel verhalen van andere vrouwen om me heen: 'ik kom al aan van een hap lucht'... Nou dat vond ik wel toepasselijk eigenlijk. M'n zus heeft me hiervan verteld en is zelf ook de nodige kilo's afgevallen. Bij mij moest het knopje om. Hoewel ik nog wel wat huiverig was/ben door de vele vetten...even wennen eigenlijk. Hoop eigenlijk dat mijn hormonen zich beter gaan gedragen nu ik begonnen ben met GOKKEN.
Ben inmiddels twee kilo kwijt in twee weken en ben daar héél blij mee.
Het is wel behoorlijk puzzelen met de maaltijden (want ik ben zo dol op brood en aardappels en havermout), maar ik ga ervoor! En die chocolademelk in het boek....ik denk steeds: durf ik het aan? Al die vetten haha...maar ik ga mezelf verwennen dit weekend! applaus

Plaats reactie