Klavertje () gaat ook beginnen.

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Klavertje () gaat ook beginnen.

Bericht door Klavertje » 26-09-2009 12:12

Hallo allemaal,

Ik ben Klavertje, en ga me eens in deze vorm van afvallen verdiepen, het lijkt me dat dit wel bij me past. Heb al allerlei dieten geprobeerd, en met sommige ook goed afgevallen, maar na verloop van tijd komt het er toch weer bij.

"Het boek Grip op koolhydraten valt net bij mij op de deurmat :lol:"

Ga nu lekker op de bank zitten lezen.


Klavertje

Gebruikersavatar
2009-09-trijehoekje
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-09-2009 23:22

Bericht door 2009-09-trijehoekje » 26-09-2009 12:39

Heel veel leesplezier met het boek. Ik heb het in één adem uitgelezen.
Het gaat je vast lukken. Na heel veel te hebben geprobeerd kwam ik ook bij dit boek uit en voor het eerst sinds jaren eet ik echt lekker en heb géén trek tussendoor..
Everthing happens for a reason

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 26-09-2009 14:59

Heel veel succes Klavertje :P
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Bericht door Klavertje » 28-09-2009 21:57

Dank jullie wel voor de reacties, vind het jammer dat het zo rustig is op het forum.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-09-2009 07:50

Klavertje schreef:Dank jullie wel voor de reacties, vind het jammer dat het zo rustig is op het forum.
Hallo Klavertje,

Welkom op ons forum.
Heb je het boek al uit?
Bevalt het je?
Is wel even anders dan alleen maar op de caloriën letten, toch!

En dat het zo rustig is op het forum...
Ik heb gemerkt dat vooral nieuwelingen graag al de informatie op dit forum "opzuigen"en dat de nieuwelingen graag hun verhaal vertellen door de verbazing die het nieuwe eetpatroon met hun lijf doet!

En zodra je eenmaal in het ritme zit... het eetpatroon wordt onderdeel van je leven... het voelt gewoon... het voelt goed... dan kun je in principe helemaal zelf verder en heb je weinig te meer te "zoeken" op het forum.

Dus Klavertje, wees een actief lid, laat ons je omslag meebeleven en laat je door het begin leiden door al die vragen en antwoorden (bij vragen aan Yvonne, en vragen en steun etc) die andere "beginnelingen" door de beginfase heen geloodst hebben.

En heb je tenslotte nog een vraag die nog niet gesteld is... Kom maar op... en stel die vraag bij het goede onderwerp!

Trouwens, het líjkt rustig op het forum, maar er zijn heel veel lezers en gasten op het forum.
Op dit forum kunnen gasten niet inloggen, daar moet je eerst lid voor zijn en het boek GRIP OP KOOLHYDRATEN in bezit hebben.
Zo hebben we op dit forum geen last van allerlei spam en onzinberichten.
Lekker rustig!

Klavertje,
Ik wens je heel veel succes. Zet 'm op! En geniet van al het lekkere eten!

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 09:33

Hoi Klavertje

Ja.het is me ook opgevallen, dat het erg rustig is op dit forum.
Ikzelf wil wel proberen aktief te blijven en zo elkaar te steunen
Daarom schrijf ik ook regelmatig wat en zeker mijn wekelijkse vorderingen, want ik heb een hele weg te gaan.
Maar weet je, als diegenen,die dat willen aktief proberen te blijven, komt er vanzelf meer leven in.
Ik zal mijn best doen in ieder geval en wens jou ook heel veel succes.
Groeten Guusje
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Bericht door jacobinebreen » 29-09-2009 11:49

Hallo Klavertje

Inderdaad , Yvonne heeft gelijk, dat je het meest behoefte aan het forum hebt als je begint.
Bij mij loopt het ook geweldig. Als je langer bezig bent snap je ook waarom het soms minder goed gaat en kun je zelf de vaart er weer in brengen.
Ik ben begin juli begonnen en bijna 13 kilo kwijt. Heerlijk! :)
Sta verbaasd als ik mezelf in een winkelruit zie. Kan bijna niet geloven dat ik het ben.
Je hebt jezelf Klavertje genoemd, maar dit programma heeft niks met geluk te maken hoor!
Je moet gewoon het boek goed lezen en aan de slag gaan.
Het is allemaal heel logisch als je het goed tot je door laat dringen.
Jij ook succes hoor :!:

Jacobine

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 12:14

Hoi Klavertje.

Misschien kun je mij helpen met het volgende?
Hoe maak je zo'n gewichtsbalkje?
Juist voor mij wel fijn, omdat ik 40 kilo wil afvallen en dat is een zware klus, omdat ik nauwelijks beweging heb en zo'n balkje stimuleert.
Groeten Guusje
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
Ienepien
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-09-2009 17:28

Bericht door Ienepien » 29-09-2009 13:01

Hoi Gubbetje hier heb je de link,
http://www.tickerfactory.com
Ik hoop dat je een mooie mag maken :wink:
Ben 10 kilo verloren,
maar ik heb ze weer terug gevonden.

Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 15:19

]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 15:21

En nu verder? Of komt hij er automatisch op voortaan? Hihihi
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 15:21

Help. Niet dus
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Bericht door Klavertje » 29-09-2009 16:02

Hoi Gubetje,

heb je het in je profiel gezet bij onderschrift, want dan staat die onder elk bericht,

Klavertje

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 29-09-2009 16:29

Heb je het gezien?
Het werkt. Nu nog kijken hoe het gaat met invullen als ik me weer ga wegen. Bedankt zover.
Groeten Guusje
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Bericht door Klavertje » 29-09-2009 19:54

Hoi Jacobine,

wat een goed resultaat, wat eet je zoal op een dag,

ik heb vanmorgen om 7.00 uur 4 blokjes kaas gegeten met komkommer,
om ca. 10.00 uur 2 worstjes (soort bifi), om 12.45 uur 100 gr. kipfilet in rolletjes met daarin gerold stukjes rode paprika om 18.15 uur wortelstampot met een halve rookworst (zonder toevoegingen). Kan dit voor een dag??

Hoe lang duurt het voordat je kunt zien of je bent afgevallen

Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Bericht door jacobinebreen » 30-09-2009 11:48

Klavertje schreef:Hoi Jacobine,

wat een goed resultaat, wat eet je zoal op een dag,

ik heb vanmorgen om 7.00 uur 4 blokjes kaas gegeten met komkommer,
om ca. 10.00 uur 2 worstjes (soort bifi), om 12.45 uur 100 gr. kipfilet in rolletjes met daarin gerold stukjes rode paprika om 18.15 uur wortelstampot met een halve rookworst (zonder toevoegingen). Kan dit voor een dag??

Hoe lang duurt het voordat je kunt zien of je bent afgevallen
Ha Klavertje,
Dit is echt erg, heb ik net een stuk zitten typen van heb ik jou daar, ben ik het kwijt!! :evil:

Wat ik dus eet:
's Morgens:kwark met lijnzaad, gezoet met stevia.
Soms tussendoor een rookkaascracker, ben ik gek op tegenwoordig.
lunch: 2 vezelcrackers met ei, eisalade,worst, waar ik maar trek in heb.
'sMiddags soms wat nootjes
Diner: schrik niet, vanavond eten we patat, met kip en groente. We hebben zolang ik bezig ben toch iedere week een keer patat gegeten, wel met mayo ipv fritesaus, en lekker veel groente.
ook nog een toetje achteraan en soms een stukje chocola.
Verder veel water drinken, daar moet ik nu wel op letten, nu het niet zo warm meer is.
Ik heb zelf veel gehad aan de dagmenu's van Jip, die staan
ook op het forum. Gewone kaas lust ik niet , dat vind ik nu wel jammer, maar er is nog genoeg lekkers. Ik lunch ook weleens met een salade uit het boek, moet je ook beslist proberen! Heerlijk!
Ik wens jouw ook veel lijnplezier, je wordt vanzelf enthousiast.
Wanneer je het ziet, ja, ik geloof zo met een kilo of 4, dan gaan mensen het wel zien hoor.
Het mooiste bij mij is dat ik zo veel fitter geworden ben.
Ik heb jaren, na een burn-out, 's middags geslapen, ik smachtte naar m'n bed dan, zo moe was is. Nu denk ik er niet eens aan. Ik maar denken dat ik toch wel lui was, blijk ik gewoon kh-gevoelig te zijn.
Hopenlijk heb je wat aan mijn verhaal. :o
Wat betreft die bifi worstjes, ik geloof dat die niet zo geschikt zijn, daar zit kleurstof in, en dat is ook niet goed voor je.

Groet, Jacobine

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 30-09-2009 12:11

Wauw Jacobine,wat super he?
Je brengt me op een idee. Lekker frietjes met kip en veel groentes.
Het is haast te mooi om waar te zijn en toch werkt het.
Ik eet 'smorgens meestal 1 of 2 eieren, en inderdaad ook tussen de middag 2 vezelcrackers met vis, kaas of ei.
Ik ga vrijdag voor het eerst zuurkoolstamppot met gebakken spekjes en rookworst maken en eten.
Dat heb ik al jaren niet meer gedaan. Ben reuze benieuwd.
Veel groetjes weer van Guusje
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 30-09-2009 13:48

Ha Klavertje,
Dit is echt erg, heb ik net een stuk zitten typen van heb ik jou daar, ben ik het kwijt!! :evil:



Dat is mij ook een aantal keren gebeurd en dat is heel frustrerend.
Bij lange stukken tekst zorg ik voortaan dat de tekst op het klembord komt te staan.
Eerst selecteer ik de tekst met Ctrl+a en daarna kopiëren met Ctrl+c.

Mocht er iets mis gaan dan kun je de tekst altijd oproepen met Ctrl+v (=plakken) :lol:

En als je quotes gebruikt is het zaak dat de rechte haken kloppen! [ ]
Anders krijg je niet het resultaat wat je wilt hebben.
Ik heb het in je vorige bericht aangepast voor je.

Trouwens Jacobine,
Ik vind het heerlijk om je berichten te lezen en je klantbeoordeling op www.bol.com doet het errug goed!
Grip op koolhydraten heeft inmiddels 7 heel goede en gevarieerde klantbeoordelingen en is stijgende in de diverse lijsten.
Ga zo door Jacobine!

Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Bericht door jacobinebreen » 30-09-2009 16:35

opgewicht schreef:
Ha Klavertje,
Dit is echt erg, heb ik net een stuk zitten typen van heb ik jou daar, ben ik het kwijt!! :evil:



Dat is mij ook een aantal keren gebeurd en dat is heel frustrerend.
Bij lange stukken tekst zorg ik voortaan dat de tekst op het klembord komt te staan.
Eerst selecteer ik de tekst met Ctrl+a en daarna kopiëren met Ctrl+c.

Mocht er iets mis gaan dan kun je de tekst altijd oproepen met Ctrl+v (=plakken) :lol:

En als je quotes gebruikt is het zaak dat de rechte haken kloppen! [ ]
Anders krijg je niet het resultaat wat je wilt hebben.
Ik heb het in je vorige bericht aangepast voor je.

Trouwens Jacobine,
Ik vind het heerlijk om je berichten te lezen en je klantbeoordeling op www.bol.com doet het errug goed!
Grip op koolhydraten heeft inmiddels 7 heel goede en gevarieerde klantbeoordelingen en is stijgende in de diverse lijsten.
Ga zo door Jacobine!
"t Ja ik vind het leuk om achter de computer te zitten, maar heb er eigenlijk te weinig verstand van, maar dat komt met de jaren zeggen ze....
Bedankt voor je tips.
En ja, ik ben enthousiast, en wil dat graag delen.
Ik heb nog een prachtig verhaal over mijn buurvrouw, ze zit niet op het forum maar eet wel volgens jouw richtlijnen. Ik overleg met haar of ik het op het forum mag zetten, want het is echt geweldig!
Ik maak je vast nieuwsgierig :P Morgen zie ik ze en je zal het wel lezen daarna :!:

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Bericht door Tea » 30-09-2009 19:43

Klavertje schreef:Dank jullie wel voor de reacties, vind het jammer dat het zo rustig is op het forum.
Hoi Klavertje,

Misschien is het inderdaad wat rustig :( op het forum maar het is zoals Yvonne al aangaf. De mensen die al een poosje bezig zijn met deze manier van eten hebben niet meer zoveel behoefte aan het forum. Wij zijn ook begonnen toen het wat rustiger was en nu nemen jullie het stokje van ons over :lol: .

Ik moet zeggen dat ik alles nog wel lees maar niet meer overal op reageer. Ik heb al heel veel geschreven zoals je aan het aantal berichten kunt zien. Misschien ben ik inmiddels wel een beetje forum moe :oops: .

Ik wens je heel veel succes met dit lekkere eten, mijn gewicht was ongeveer hetzelfde als de jouwe toen ik begon. Denk er wel om dat de laatste loodjes best wel zwaar zijn, maar dan moet je gewoon zo lekker blijven eten. Bij mij schommelt het nog steeds tussen de 61 en 62 in. Die 60 wil nog maar niet komen. Gewoon lekker doorgaan.

Groetjes Tea :wink:

Plaats reactie