Voedsel-intoleranties en Diabetes; dat wordt GOK-ken!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annemarie-dvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-09-2021 17:37

Voedsel-intoleranties en Diabetes; dat wordt GOK-ken!

Bericht door Annemarie-dvh » 26-09-2021 14:13

Goeiemiddag allemaal,

Ik ben Annemarie de Vries, 53 jaar en sinds kort lid van dit forum. Ik ben getrouwd met Ronald (die niet GOKt) en we zijn co-ouders van 3 (intussen jong-volwassen) kinderen. Ik werk 4 dagen per week in archief-projecten. Al jaren vind ik het lastig mijn gewicht te beheersen en ik heb dan ook door de jaren heen regelmatig gelijnd. Op mijn 16e begonnen met het brooddieet, heb ik echt van alles geprobeerd met wisselend succes. Een paar jaar geleden kreeg ik darmproblemen en na medisch onderzoek bleek dat ik intolerant ben voor gluten en caseïne (=melkeiwit) in koemelk. Vorig jaar kreeg ik via mijn huisarts een algeheel bloedonderzoek, "want u bent over de 50". Toen bleek dat ik diabetes-2 heb. Dat probeer ik om te keren met hulp van een diëtiste. De suikerwaarden worden langzaam beter, ik beweeg meer, maar (waarschijnlijk door de overgang) val ik niet af! Ik "jojo" tussen 10 en 15 kilo te zwaar. Een paar weken geleden wees mijn diëtiste mij op GOK. Ik heb "OpGewicht" gelezen.. Ik ga de GOK wagen en ben benieuwd of dit ook voor mij gaat werken!

Plaats reactie