Terug na jaren

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liekjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-12-2013 10:06

Terug na jaren

Bericht door Liekjes » 09-06-2020 17:18

Hoi, mijn naam is Annelieke. Ik ben 32 jaar en moeder van 4 kinderen.

Ik ben al jaren bekend met Kh-arm eten en mijn lichaam pakt dit goed op. Toen ik 19 was ben ik voor het eerst de Atkins methode gaan volgen, al kun je eigenlijk zeggen dat ik toen al GOK'te, want mijn moeder wilde echt niet apart voor mij koken :lol:
In 2013 ben ik voor het eerst met GOK in aanmerking gekomen, maar op een gegeven moment bleek het niet te helpen en ben ik gestopt. Achteraf gezien werkte het wel, maar was het niet zichtbaar. Ik zat namelijk aan een soort medicatie waar de meeste mensen kilo's en kilo's van aankomen en ik bleef op hetzelfde gewicht. Helaas kreeg ik door het niet afvallen ook een eetstoornis waardoor ik op een gegeven moment van een dieetiste te horen kreeg dat ik niet meer op dieet mocht. Sterker nog, ik moest alles eten wat los en vast zat. Binnen 6 maanden was ik bijna 10 kilo kwijt (en dat met pizza, ijs, taart en weet ik veel wat nog meer)

Ondertussen ben ik gelukkig al zo'n 6 jaar van deze medicatie af, want deze combineren met een zwangerschap was erg gevaarlijk. Dit is 1 van de beste keuzes ooit geweest.
Sindsdien ben ik 4x moeder geworden en heb ik nu 4 kinderen. 2 meiden van 4 en 3 jaar en 2 jongens van 2 jaar en 12 weken.

Een aantal weken ben ik een gewoon kh-arm dieet begonnen, maar dit combineren met de kinderen vind ik erg lastig en ik mis ook sommige producten zoals even een appeltje tussendoor.
Zodoende bedacht ik me dat ik ook nog GOK boeken ergens had liggen en zodoende ben ik ook hier weer.

Ik realiseer me dat mijn lichaam zich nog aan het herstellen is van de laatste zwangerschap (of misschien zelfs wel alle 4), maar ik wil me vooral goed voelen en afvallen is daarbij een pre.
Als ik begin met 'normaal' eten ben ik eigenlijk nooit verzadigd en ik ben het zat om de hele dag te eten en zin te hebben in zoetigheid.

Ik heb dan ook heel veel zin om weer te starten met een programma waarvan ik weet dat het bij mij past.

Afbeelding


Mama van 4 monsters van 4, 3 en 2 jaar en 12 weken

Plaats reactie