het is tijd!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
KristelN
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2020 12:10

het is tijd!

Bericht door KristelN » 16-02-2020 14:35

Hallo iedereen
Ik ben Kristel en 52j, ik vecht al gans mijn leven tegen mijn gewicht. In 2000 een maagbandje maar dat is er over 2j terug uitgehaald en de kilos kwamen er weer aan.... Zes maanden geleden borstkanker vastgesteld, operatie en bestraling en nu al zes maand aan de nolvadex en ja hoor al zes kg bij. De dokter zei dat je nu alles als buikvet opslaat door die hormoonpillen en je er niets aan kunt doen maar dat wil ik niet accepteren, door te surfen ben ik hier terechtgekomen...
Ik ben verleden week begonnen maar lig al gans de week op de bank met de griep. Ik vraag me nu af of het alleen door de griep komt dat ik zo ziek ben of ook door het afkicken want ik was een enorme broodeter en dronk wel een fles cola-light per dag en de nodige zoetjes in de liters koffie. Ik voel me echt zwak en veel misselijk nu pffff maar ben al wel drie kg afgevallen.
groetjes Kristel
Groetjes
Kristel

Mijn dagboekje
ik neem elke dag 1 multivitamine/levertraancapsule/vitamine D
Afbeelding

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: het is tijd!

Bericht door carjans » 16-02-2020 16:45

Hoi Kristel,

welkom op het GOK forum.

Wat een verschrikkelijke diagnose, van de borstkanker. GOK is geweldig dit omdat je de suikers gaat elimineren/vermijden.

Ooit eens gelezen dat kankercellen groeien op suikers..................dus wat dat betreft ben je op de goede weg met GOK.
Dat je je nu ellendig voelt, is heel vervelend...............kan misschien ook te maken hebben met de medicatie????

Vraag me dan ook af, of je begeleiding hebt nu je met GOK bezig bent? misschien kun je een (goede) arts zoeken (misschien een Orthomoleculaire arts) die jou wil begeleiden.

Verder wens ik je heel veel sterkte en wijsheid en misschien kun je een privé bericht/contact zoeken met Yvonne..................omdat zij bekend is met borstkanker.

Succes..............met alles en natuurlijk mag je gerust in mijn dagboekje komen gluren/schrijven en zo ook natuurlijk in al de andere dagboekjes ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

KristelN
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2020 12:10

Re: het is tijd!

Bericht door KristelN » 16-02-2020 17:55

Dag Carla
Bedankt voor de bemoediging. Het zal ook wel van de medicijnen zijn.
Groetjes Kristel
Groetjes
Kristel

Mijn dagboekje
ik neem elke dag 1 multivitamine/levertraancapsule/vitamine D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Re: het is tijd!

Bericht door Yvonne Lemmers » 16-02-2020 19:32

Dag Kristel,

Welkom op het forum.
Goed dat je met Grip op Koolhydraten aan de slag gaat.
Lees deze twee berichten goed door:

Ook Geke is een tijdje 'ziek' geweest door het afkicken van light: viewtopic.php?f=100057&t=10173

En dit verhaal van Jeanette: https://gripopkoolhydraten.nl/tamoxifen ... ilo-kwijt/

Dit is het dagboek van Jeanette: viewtopic.php?f=100074&t=10893

Wens je alvast veel succes met Grip op Koolhydraten.
Hou vast aan de richtlijnen en hou vol!

KristelN
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2020 12:10

Re: het is tijd!

Bericht door KristelN » 17-02-2020 09:57

Dag Yvonne
Bedankt voor de verwijzingen, ik heb zonet het verhaal van Geke gelezen en herken er zeer veel in.
Ik heb de indruk dat het een beetje beter gaat met de misselijkheid en de zwakheid, die is nu niet meer constant.
Ik ga ook de colon clean proberen want ik kan soms niet en dan weer diarree.
Ik ga nu de dagboekjes eens doorspitten.
Groetjes
Groetjes
Kristel

Mijn dagboekje
ik neem elke dag 1 multivitamine/levertraancapsule/vitamine D
Afbeelding

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: het is tijd!

Bericht door carjans » 17-02-2020 10:34

Hier nog wat informatie i.v.m. de misselijkheid. Misschien heb je er wat aan ;)

https://www.kanker.be/voedingssupplementen/gember
https://www.jasperalblas.nl/gember/
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

KristelN
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2020 12:10

Re: het is tijd!

Bericht door KristelN » 17-02-2020 17:21

bedankt Carla
ik ga er zo eens naar kijken ;)
Groetjes
Kristel

Mijn dagboekje
ik neem elke dag 1 multivitamine/levertraancapsule/vitamine D
Afbeelding

Plaats reactie