nieuwe GOKker

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
MarleenP
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-04-2019 15:40

nieuwe GOKker

Bericht door MarleenP » 24-04-2019 21:18

Hallo mede GOK-kers, mijn naam is Marleen, ik ben 60 jaar en hoop nu eindelijk voor de rest van mijn leven 'Grip Op mijn Vetrollen' te krijgen. De boeken van Yvonne heb ik gretig doorgelezen en ik ben vrijdag jl. gestart met mijn nieuwe 'levenswijze'. Ik ben sinds mijn 30ste een jojo'er; het 1000 calorieën dieet, Montignac en Weight Watchers zijn herhaalde malen door mij uitgeprobeerd. Twee jaar geleden heb ik nog een cursus via het blad Psychologie gedaan; deze doelde op een verandering van 'mindset' door 'mindfullness'... alsof de dikmakers tussen mijn oren zitten.... Montignac was toentertijd het enige redelijk langblijvende succes (13 kilo in 1 jaar tijd afgevallen en een aantal jaar redelijk op gewicht gebleven) maar helaas... na het stoppen met roken op mijn 54ste, het stilleggen van de werking van mijn schildklier begin 2018 (M Graves) en een berg stress door een conflict met mijn werkgever, sinds 1.5 jaar, ben ik inmiddels 20 kg te zwaar. Doordat ik nog zeker tot september a.s. in de stress zit, verwacht ik niet echt af te vallen, maar hoop in ieder geval even niet meer in gewicht aan te komen. De boeken van Yvonne klinken veelbelovend en het principe en de recepten spreken mij zeer aan; ik ben enthousiast gestart, heb al MIM's gebakken en met smaak verorberd en ik eet elke ochtend de overheerlijke in kokosolie gebakken notenmuesli op 100 gram volle kwark. Ik moet aan de tussendoortjes denken, sla ze liever over want eigenlijk kan ik zonder; ik voel me voldaan na het ontbijt en de lunch. Alleen 's avonds als ik op de bank voor de tv plof, mis ik 'iets', maar dan wil ik niks meer eten, omdat ik bang ben dat ik hier 's nachts last van krijg... een mini laurierdropje geeft dan 'troost'... Kwestie van doorbijten, over een maand zal ik niks meer missen (zo ging het in ieder geval na het stoppen met roken). Ik ben een enthousiaste Nieuwe GOK-ker en ben hier erg blij mee. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... ik ga hier morgen op onderzoek uit ;)
Eindelijk Grip Op mijn Vetrollen.

Plaats reactie