De laatse loodjes

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
JacqB
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-03-2019 10:43

De laatse loodjes

Bericht door JacqB » 04-03-2019 17:23

Hallo allemaal,

ik ben Jacqueline, 56 jaar.
In november 2016 kreeg ik te horen dat ik diabetes type 2 heb. Gelukkig is de huisartsenpraktijk hier heel actief bezig om mensen met suikerziekte te begeleiden in het koolhydraatarm eten.
In december 2016 ben ik, onder begeleiding van een diëtiste en de pratijkondersteunster, begonnen met koolhydraatarm eten. Binnen 3 weken was mijn bloedsuiker goed en na 3 maanden was ik ook de medicatie tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol kwijt.
Het eerste jaar ben ik 26 kilo afgevallen.
Ik voel me prima met het koolhydraatarm eten. Ik eet 50 gr koolhydraten verdeeld over de dag. Ik eet geen brood, aardappels, rijst of pasta en in het algemeen, alleen verse voeding waarvan de koolhydraten onder 5 gr koolhydraten per 100g blijven. In iedere productgroep, b.v. kwark of mayo, zoek ik het soort met de minste koolhydraten en daar zitten grote verschillen in.
Ik ben 26 kilo afgevallen en wil nog graag de laatste 4 kilo afvallen.

Tusele
Berichten: 3679
Lid geworden op: 15-09-2015 10:38

Bericht door Tusele » 04-03-2019 23:21

welkom hier!

wat een prachtige resultaten heb je neergezet zeg! Ik kom meelezen..
Sinds mid juni 2020 overgestapt van GOK naar Cure4life dus ik eet wat meer oranje koolhydraten en meer fruit!
Afbeelding
dagboek Tusele

Plaats reactie