En ik doe vanaf vandaag ook mee :)

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Monieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-10-2018 14:07

En ik doe vanaf vandaag ook mee :)

Bericht door Monieke » 06-10-2018 17:05

Hoi hoi allemaal, ik ben Monique, 48 jaar en ik doe mee omdat ik af wil vallen. Ik heb al vaker ‘gelijnd’, maar dat waren altijd crashdiëten en/of shakes, repen en toestanden. Dat werkte wel, maar voor de korte duur. Ik heb er heel wat afgejojood. Ik eet vooral als ik stress heb en ja, ik houd van fastfood, chocola (melk dus) en alles wat eigenlijk niet zo goed voor me is... dat weet ik ook wel. :-(
Na mijn scheiding twee jaar geleden, ben ik weer flink aangekomen. Ik wil het eraf, want ben er helemaal klaar mee. Ik ging fanatiek sporten, maar at vervolgens alles er weer aan... ik had immers gesport, dus kon dat wel... vond ik zelf dan. Ben inmiddels ook in de overgang, dus het loopt allemaal wat minder soepeltjes dan voorheen. Toen zag ik ineens mijn ‘vollere’ buurvrouw mooi slank voorbij lopen. Ik heb haar gevraagd wat haar geheim was. Zij raadde mij het boek ‘Grip op koolhydraten’ aan. Ik ben wat sceptisch in die dingen, maar zag toch duidelijk resultaat bij mijn buurvrouw! Dat wil ik ook! Vervolgens dus het boek besteld en gaan lezen. Stemmingswisselingen, futloos, buikvet... en er stond zelfs ergens een regeltje over een onderkin... herkenbaar!! Dat wil ik niet meer. Dus... ik ben per vandaag begonnen! (y)
En oja, ik ben 1,72 en weeg op dit moment 95 kg. Ik streef naar 80 kg, dan ben ik al heel blij.
Afbeelding

Drenthe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 20-03-2018 13:48

Bericht door Drenthe » 06-10-2018 20:16

Hoi, welkom! Ik gok sinds 9 maart. Het is gewoon een kwestie van doen en blijven doen. het kost best wat moeite om de omslag te maken, maar na twee weken ben je door het hongergevoel heen en zit je helemaal in het systeem. En dan is het een kwestie van dom door doen, zeg maar. Je blijven verwonderen over de veranderingen in je lichaam, er geen strijd van maken en vooral niet obsessief worden. Beetje relaxed met de weegschaal omgaan en proberen de onsjes er niet af te kijken.

Overigens, ik ben 50, dus ongeveer even oud als jij.

Maak een dagboekje aan, dan kunnen we met je meelezen en je eventueel helpen. En als je ook in andere dagboekjes post, krijg je vanzelf bezoek :D
Mijn dagboek Afbeelding
dagelijks Solgar multi, C en D.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 07-10-2018 08:11

Heel veel succes! Ik was ook 48 toen ik begon (inmiddels 49). Grip op Koolhydraten is een fantastische manier om te eten en af te vallen. Heel veel succes!
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie