Op weg naar een nieuwe IKKE

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bretelleke
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2018 15:55

Op weg naar een nieuwe IKKE

Bericht door Bretelleke » 24-07-2018 17:41

En daar zit ik dan, net 48 jaar geworden en echt veel te dik... veel veel veel te dik... en klein ook nog eens... En voor de zoveelste keer in mijn leven denk ik: ik moet hier iets aan doen. Ik heb al eens vaker een poging ondernomen om af te vallen, via een dieet, willekeurig welk dieet dan ook... maar ja.. volhouden he?? Om maar niet te spreken van zwaar tegenvallende resultaten en ja, dan hou je het ook niet vol. Althans ikke niet.

Via een vriendin met een darmprobleem, die dan meteen haar overtollige kilootjes aanpakt, ben ik in aanraking gekomen met GOK. Ik had het idee om net als haar via de diëtiste aan de slag te gaan, maar ja, ik kom slechts voor enkele uren vergoeding in aanmerking. Op de website van de betreffende diëtiste stond een verwijzing naar de boeken van Yvonne en zo... kom ik dus hier terecht. En ja, ik heb besloten om nog 1 poging te doen om er zelf op eigen kracht iets aan te gaan doen... ... heel dapper, zei ze dat...

Mijn BMI is 44.9 (Ik ben 48 jaar, 158 groot en weeg 111,5 - op de dag dat ik jarig was gewogen, valt me overigens nog mee, ik had erger verwacht na mijn vakantie!)

Mijn BMI is 44.9
En dan staat er: "Je gewicht vormt een serieus gevaar voor je gezondheid. Neem contact op met je huisarts.
Bij een BMI hoger dan 40 spreken we van morbide obesitas. Je hebt ernstig overgewicht en je gewicht vormt een gevaar voor je gezondheid. Neem contact op met je huisarts en probeer onder begeleiding af te vallen."

Hmmm.... Van de huisarts krijg ik een verwijzing naar een diëtist die ik vervolgens grotendeels zelf moet gaan betalen.
Maar ik kan wel 'zomaar' een verwijzing krijgen voor een gastric bypass of zoiets!!! Dat kan dan wel weer!! Tsss... nee, ik wil nu nog zeker niet denken aan een operatie om af te gaan vallen. De impact die dat heeft op mijn leven is me nu veel te groot. Maar ik moet wel afvallen.

Gek genoeg voel ik me niet VEEL te dik. Mijn zelfbeeld valt eigenlijk best wel mee. Ik schrik alleen altijd als ik op foto's sta, maar ik kijk gerust in de spiegel. En mijn bloedonderzoek van afgelopen jaar was ook eigenlijk gewoon goed, geen gekke dingen. Ik voel me niet topfit, maar ik voel me zeker ook niet waardeloos. Maar ja, ik wil graag minder kilo's meeslepen en ik denk zeker dat ik me daarna veel beter zal voelen. Kortom, tijd om korte mette te gaan maken met behulp van GOK. Ik hoop zooooo dat dit gaat helpen!!

Ik heb de boeken in huis van zondag. En ik ben aan het lezen geslagen. Eerst terdege voorbereiden en niet zomaar ergens instappen, zonder dat ik weet hoe precies. Want dan gaat het toch alleen maar tegenvallen. Ik ga ergens in augustus 2018 beginnen, heb nog geen vaste datum, maar dus wel de maand!!

So far...
Op weg naar een nieuwe IKKE.

Gebruikersavatar
Izzy80
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-07-2017 15:31

Bericht door Izzy80 » 30-07-2018 14:19

Heel veel succes met GOKken!
Ben je inmiddels al helemaal ingelezen en klaar om te starten vanaf augustus?

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 30-07-2018 17:16

Heel veel succes met GOK! (y)


Ga je ook een eetdagboek bijhouden op het forum als je begint? Dat kun je hier doen:

dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html

Via reply kun je elke dag een nieuw bericht toevoegen zodat alles in één dagboekje staat.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
Bretelleke
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2018 15:55

Bericht door Bretelleke » 30-07-2018 17:52

Ik ben ingelezen, nog niet helemaal, maar dat komt nog.
Ik ben in elk geval vandaag begonnen!!
YEEY!!
En so far, so good :)

Moet nog even zoeken naar een stukje balans en rust, wil niet de hele dag met eten bezig zijn, plannen, schrijven..
Ik wil meer rust hierin vinden.

En ik heb wel een 'eetdagboek': Ik heb de voedingsplanner gekocht en die ga ik gebruiken. Heb ik dus al in gebruik. Deels als planner, deels als achteraf invullen en bijhouden. Verder zoek ik lekkere recepten op en ga ik vanalles uitproberen.

Komt goed, heb er zin in.
Op weg naar een nieuwe IKKE.

SaschaM
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-08-2018 14:10

Bericht door SaschaM » 09-08-2018 22:02

Hoi!

Wat enorm goed dat je begonnen bent, en mooi om te lezen dat je zelfbeeld gewoon goed is. Dat is fijn en waardevol!
heb je je draai inmiddels gevonden? Ik ben zondag (5 augustus) begonnen (weer).
Misschien goed om je eten ook bij te houden waar anderen kunnen reageren. zo heb je geen diëtist nodig, helpen wij gewoon een handje!
Don't Wish --> DO

Afbeelding

Plaats reactie