TheGreen () Nieuw met Gokken

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
TheGreen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-06-2018 22:01

TheGreen () Nieuw met Gokken

Bericht door TheGreen » 01-07-2018 06:18

Hallo allemaal

Na de zwangerschappen van mijn 3 kinderen was ik 20 kg zwaarder geworden. (Ik was nooit de slankste). Mijn jongste is inmiddels 10 maar het lukte me nooit de kilo’s er af te krijgen. Ben vaak met Sonja Bakker een paar kilo’s afgevallen die er vervolgens net zo hard weer aan kwamen.
Toen ontdekte ik Paleo. Ik viel er redelijk snel 5 kg mee af. Toen kon ik het moeilijk volhouden. Je mag helemaal geen granen en zuivel meer.
Ik stopte en de kilo’s kwamen er zo weer bij.
Toen de weegschaal in augustus 2016 101.8 liet zien was ik het zo zat dat ik besloot naar een voedingsdeskundige te gaan. Ik kreeg weekmenus mee en viel af. Ik woog rond de 90 kilo. Ik at volgens de richtlijnen van het voedingscentrum en rond de 1500 kcal.
Best goed te doen maar ik begon stiekem meer te snaaien. 94 kilo. De motivatie was totaal weg. Ben 1.78m dus mijn ideale gewicht zou 76 kg moeten zijn.
2 weken terug adviseerde de voedingsdeskundige mij koolhydraatbeperkt eten uit te proberen en kreeg een weekmenu mee. Ze ging zichzelf er meer in verdiepen. Dit ging goed. 1 kg eraf. Ik at wel gewoon brood en fruit.
Tja 1 weekmenu. En nu? Ik had geen onderbouwing of iets dergelijks.

Via de Facebook pagina koolhydraatbeperkt las ik iets over GOK. Ik ging naar de site en las de vragen over koolhydraatverslaving. ik denk dat ik overal wel ja op kon antwoorden!! Ik kocht het laatst boek en een wereld ging voor me open. Dit lijkt me heel goed te doen en goed vol te houden. Én logisch.
Heb ook het basisboek en de waaier aangeschaft.
Om het vol te houden ben ik lid geworden van dit forum en probeer hier vaak te komen om te lezen voor motivatie.
Gisteren gaf de weegschaal 91 kg. Mijn eerste doel is onder de 90 komen én blijven en dan rustig terug naar 80 en dan proberen daar onder te komen.

Dank voor alle steun en veel succes iedereen!

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 01-07-2018 13:36

Heel veel succes met GOK! Als je je netjes aan de richtlijnen en de groene, oranje en rode lijst houdt gaat afvallen prima bij GOK.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie