Inge () Ik GOK ok !

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inge2.0
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-06-2018 12:59

Inge () Ik GOK ok !

Bericht door Inge2.0 » 19-06-2018 09:24

Een jaar na de verhuizing naar Brabant, bleek het bourgondische leventje hier me naar het volgende 'gewichtslevel' te brengen ..... 76 kilo (lengte 1,62).

Wilde me aanmelden bij de WW, ooit voor mijn trouwen 8 kilo mee afgevallen, (mijn grootste gewichtsverlies ooit) maar schrok van het huidige abonnementsgeld. Wat dan te doen ?!

Sonja Bakkeren (de hype van wat jaren terug) begin ik nooit meer aan; de hele dag honger, tot duizelig aan toe ! en als enige resultaat een hoop darmproblemen, stelde destijds een voedingsdeskundige vast. Bij haar (2016) wel 5 kilo's afgevallen (mocht behoorlijk veel brood eten !), maar ook dat hield ik tenslotte niet vol en zat er in no-time weer aan :roll:

Plaatselijke boekhandel ingelopen om eens te kijken wat er aan mogelijkheden lag op het gebied van afvallen i.c.m. gezonder leven en vond het GOK-boek van Yvonne. Kocht er ook maar meteen de Voedingsplanner bij :!: Gaat het me nu op eigen kracht lukken ??

Eerste 3 weken; merk dat het me redelijk makkelijk afgaat en inderdaad weinig trek tussendoor heb...... zit af en toe nog een beetje in de slachtofferrol; neem me voor als ik de 70 heb bereikt weer te gaan hardlopen, omdat ik de rest anders nog zo mee moet zeulen.
Na een weekje vakantie in Limburg, waar ik het de richtlijnen van GOK zo goed mogelijk volg (maar wel dagelijks een glaasje, of 2!, alcohol drink), baal ik thuis van de kilo erbij en gooi ik bijna de handdoek weer in de ring.
Eet 3 dagen weer 'fout', maar merk dat mijn lijf hiertegen protesteert.
Draad weer opgepakt (en óók begonnen met hardlopen) en nu, 7 weken verder, 4 kilo's eraf :D Het lijkt zelfs steeds beter/sneller te gaan......

Om geïnspireerd te blijven (en als beloning voor huidige resultaat) me aangemeld op het forum. Er valt genoeg te lezen en daar is weer heel wat motivatie uit te halen ;)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 19-06-2018 09:31

Hoi Inge,

Welkom om het forum! Zo te horen heb je al een hele strijd overwonnen :D
Met GOK kun je heerlijk eten en ondertussen afvallen, maar de kilo's verdwijnen langzaam. Kilo's die eraf vliegen vliegen altijd heel makkelijk weer terug ;-)
Je ervaart nu dus al hoeveel fitter je bent door GOK en dat is op zich al reden genoeg om door te gaan!

Heel veel succes (y)

Tip: Een dagboek op het forum kan je ook helpen om 'bij de les te blijven'. Je krijgt tips en adviezen van andere gokkers en vaak goede feedback op je menu's. Ook met anderen meelezen is leerzaam. (y)

Gebruikersavatar
nancy17
Berichten: 831
Lid geworden op: 09-05-2018 19:50

Bericht door nancy17 » 23-06-2018 21:57

Hoi Inge.
welkom op het forum en super dat je al wat kilo's kwijt bent en bent begonnen met hardlopen Zou ook wat Martine zegt een dagboekje aanmaken . Kunnen we met je meekijken en jij bij ons en zo helpen we elkaar.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 24-06-2018 07:55

Welkom op het forum! Veel succes met GOK!

Wat heel goed helpt bij het afvallen is een eetdagboek bijhouden. Dan zie je waar je soms de fout ingaat en kun je dat de volgende dag weer corrigeren.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
Inge2.0
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-06-2018 12:59

een week later....

Bericht door Inge2.0 » 26-06-2018 16:22

van de week & het weekend hier en daar een wijntje gehad........ lijk nu wel 'stil' te staan (en zelfs 1,5 kilo gegroeid !) iets te voorbarig geweest ?
Ook tussendoor meer honger; misschien omdat ik ook 3x per week hardloop ?
Wel jammer, want juist het feit dat de honger uitbleef maakte me nog het meest enthousiast...
enige motivatie / tips zijn wel gewenst !
Een dagboek hou ik zelf tot nu toe op papier bij (in de voedingsplanner GOK); mijn eerste forum, dus nog zoekende waar alles staat en hoe alles op te starten.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 26-06-2018 22:25

Wijn kan het afvallen remmen omdat alcohol de vetverbranding stopt.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie