Martijn (39) - nu eindelijk weer eens onder de 100?

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Martijn (39) - nu eindelijk weer eens onder de 100?

Bericht door martijnomg » 19-04-2018 16:11

Hey hallo,

Ik ben Martijn, 39 jaar en ga voor de tweede keer aan de slag met koolhydraat arm diëten maar de eerste keer GOK. De 1ste keer was een aardig succes, zo'n 10kg afgevallen maar daarna langzaamaan weer in het oude vertrouwde patroon teruggevallen en ook weer aangekomen.

Een paar jaar geleden op aanraden van de fysiotherapeut naar een diëtiste geweest die niets zag in een koolhydraat arm dieet maar ze kon me eigenlijk ook niet niet echt vertellen wat ik nu zo fout deed dus moest ik maar gewoon wat spartaanser gaan leven. Nou, dat helemaal niet lang volgehouden dus.

De laatste jaren wel aardig stabiel qua gewicht, zo rond de 107kg (ik ben 1.97 lang). Maar sinds ik een nieuwe baan heb als portier/huismeester kropen de kilo's er langzaam weer bij. (ik was postbezorger dus lekker veel beweging).

Ik was nu alweer 111,5kg, dus nodig tijd om er toch maar wat aan te gaan doen en mezelf ten doel gesteld om onder de 100kg te komen (iets wat sinds m'n 15e niet meer gebeurd is denk ik).

En ik ga als een speer! Inmiddels al 6,5 kg kwijt in bijna 4 weken. Maar niet zonder slag of stoot! De eerste week veel hoofdpijn gehad en daarna last van constipate. En nu juist sinds een week af en aan aan de diarree! notsogood (hier ook gelijk al een vraag over gesteld elder op het forum maar antwoorden hierover zijn hier ook welkom!)
Maar ik geef niet op, verder gaat mij het ook erg makkelijk af moet ik zeggen. Ik heb bijna geen honger en drink lekker veel.

Komt er straks nog een grote uitdaging. Ik ben groot fan van craft bier (speciaal bier maar dan van de kleine brouwerijen). En dat gaat verder dan een biertje drinken. Ben veel bezig met nieuwe bieren en smaken ontdekken, en alles wordt ook bijgehouden. Ik brouw zelfs m'n eigen bieren. Maar ja, dat gaat natuurlijk niet echt samen met een koolhydraat beperkt dieet. Hier moet straks dus nog een balans in worden gevonden. Tot nu toe kan ik er nog wel even afblijven.

Zijn hier trouwens nog meer mannen?

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 20-04-2018 14:23

Hoi Martijn,

Welkom op het GOK forum.

Maak een dagboekje aan (als je wilt) hier;


dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html

Dan vind je in dat dagboekje ook andere mannen die GOKken.......

Ook ben je dan voor de 'buitenwereld'' wat anoniemer...........

Veel GOK plezier (y)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 22-04-2018 07:40

carjans schreef:Hoi Martijn,

Welkom op het GOK forum.

Maak een dagboekje aan (als je wilt) hier;


dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html
Dank je. Ik wou dat ook gaan doen maar telkens als ik op deze link klik of er gewoon naar toe ga dan kom ik terug op de forum index pagina. De oudere kan ik wel openen.

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 22-04-2018 09:04

martijnomg schreef:
carjans schreef:Hoi Martijn,

Welkom op het GOK forum.

Maak een dagboekje aan (als je wilt) hier;


dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html
Dank je. Ik wou dat ook gaan doen maar telkens als ik op deze link klik of er gewoon naar toe ga dan kom ik terug op de forum index pagina. De oudere kan ik wel openen.
en dan op new
topic klikken????
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 22-04-2018 11:44

carjans schreef:
martijnomg schreef:
carjans schreef:Hoi Martijn,

Welkom op het GOK forum.

Maak een dagboekje aan (als je wilt) hier;


dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html
Dank je. Ik wou dat ook gaan doen maar telkens als ik op deze link klik of er gewoon naar toe ga dan kom ik terug op de forum index pagina. De oudere kan ik wel openen.
en dan op new
topic klikken????
Dat kan niet want ik kom gewoon hier terecht iedere keer:

index.php

Heel vreemd.

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 22-04-2018 11:49

Ook als ik er handmatig heen ga trouwens.

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 22-04-2018 11:56

martijnomg schreef:Ook als ik er handmatig heen ga trouwens.
ben-je-nieuw-lid-of-nog-niet-handig-op- ... r-f36.html
Miss deze voor informatie?
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 22-04-2018 12:38

carjans schreef:
martijnomg schreef:Ook als ik er handmatig heen ga trouwens.
ben-je-nieuw-lid-of-nog-niet-handig-op- ... r-f36.html
Miss deze voor informatie?
Ik heb jaren lang zelf een forum bijgehouden dus het lukt allemaal wel. Ik kom alleen niet in het juiste subforum als ik er op klik, ook alleen bij dit subforum zo de rest kom ik wel in. Maar ik zie dat er vandaag mensen hebben gepost dus het probleem ligt vast en zeker bij mij. Alleen weet ik nog niet hoe. Ik zal het eens in een andere browser proberen.

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 22-04-2018 12:43

Nou, het ligt dus blijkbaar aan chrome of misschien de extensies die ik daarin gebruik. Nu met Microsoft edge heb ik geen problemen.

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 22-04-2018 13:59

martijnomg schreef:Nou, het ligt dus blijkbaar aan chrome of misschien de extensies die ik daarin gebruik. Nu met Microsoft edge heb ik geen problemen.
Oh nou succes er mee. Ik ben er helemaal niet goed mee en kan je er dan niet mee helpen. Dus ik hoop dat het gaat lukken met dit (y)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Plaats reactie