Charlotte (40) Terug in vorm!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cwinde77
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-04-2018 12:27

Charlotte (40) Terug in vorm!

Bericht door Cwinde77 » 18-04-2018 14:26

Hoi allemaal! Mijn naam is Charlotte en ik start vandaag met GOKken. Sinds m’n 18de ben ik een echte jojoër. M’n laagste gewicht was 68 kilo :D (zomer 2011) en m’n top was 89 kilo :-( (januari 2017). Vorig jaar ben ik op eigen kracht, met een beetje hulp van Weight Watchers online, zo’n 9 kilo kwijt geraakt, maar na de kerstvakantie zaten er weer 2 aan. Nu schommel ik dus al maanden tussen de 82 en 84 kilo en nu is het genoeg!
Op Facebook zag ik een advertentie voorbij komen van een sportschool in mijn stad die op zoek was naar dames voor een ‘back in shape’-programma van 12 weken, waar ik op 4 april mee ben gestart. Vanaf vandaag volg ik, naast het sportprogramma, ook een koolhydraatbeperkt voedingsplan. Afgelopen weekend bedacht ik me echter opeens dat ik nog ergens in de kast het boekje Opgewicht had liggen. Dat heb ik er dus bij gepakt, omdat ik het voedingsplan van de sportschool een beetje eentonig vind. Dat ligt overigens aan mij, hoor, er zit veel variatie in, maar ook heel veel dingen die ik niet lust of niet verdraag :oops: . Met het voedingsplan van de sportschool en de tips uit Opgewicht ben ik nu dus mijn eigen weekmenu aan het samenstellen, zodat ik straks de juiste boodschappen in huis kan halen. Want na al die jaren jojoën weet ik het zeker: NIET IN HUIS HALEN van ongezonde producten, werkt voor mij het beste :)
Vanavond staat er een biefstuksalade en bospaddenstoelen op het menu. Morgen neem ik een salade van komkommer, tomaat en bosuitjes mee naar het werk. Tussendoor bestrijd ik de honger met wat nootjes en een gekookt ei. Ben benieuwd hoe het me bevalt.
Misschien wel leuk om te vermelden dat ik geen streefgewicht heb. Ik heb streefkleding die ik weer wil kunnen dragen: drie spijkerbroeken (zelfde model, in wit, gebleekt en donkerblauw) en een galajurk.

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Charlotte (40) Terug in vorm!

Bericht door carjans » 18-04-2018 14:36

Hallo en welkom hier op het forum.

Wat goed dat je gaat GOKken......het is geweldig (y)

Als je wilt dan kan je hier een eigen dagboekje aanmaken, dan ben je anoniem voor andere lezers...........

dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html

En als je wilt kan je daar lekker in schrijven en als je hulp nodig hebt dan zullen andere forumleden je daarbij helpen...........

Veel suc6 met lezen en schrijven.

En je bent natuurlijk bij alle andere forumleden welkom in de boekjes.......maar ook bij mij (y)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 18-04-2018 15:37

Hallo Charlotte,

Welkom op het forum en veel succes met sporten en GOKken!

Ga je ook een dagboek bijhouden?
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
Cwinde77
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-04-2018 12:27

Bericht door Cwinde77 » 18-04-2018 16:04

Hai Diede, ja, ik ga zeker een dagboekje bijhouden. Was het net aan het aanmaken toen je het vroeg. In de periodes dat ik goed bezig was met Weight Watchers (in 2006 en 2011) was ik ook heel actief op het forum daar en dat gaf me altijd een steuntje in de rug om netjes bij te houden wat ik at. Al moet ik toegeven dat ik daar eerder degene was die tips gaf dan dat ik er om vroeg. Die keren met WW heb ik uitsluitend m’n voedingspatroon aangepast en daardoor heb ik veel kennis over en ervaring met de invloed van voeding op mij(n lijf). Nu ga ik voor het eerst ervaren wat het veranderen van het voedingspatroon in combinatie met een (veel) intenser bewegingspatroon met me gaat doen. Ben benieuwd!

martijnomg
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-04-2018 17:54

Bericht door martijnomg » 19-04-2018 20:51

Hey,

Goed dat je bent begonnen. Ik ben zelf bijna 4 weken bezig en ondanks wat ontwenningsverschijnselen vind ik het erg makkelijk vol te houden.

Succes!

Plaats reactie