Carmen () opnieuw GOKKEN, maar dan ook tyramine beperkt

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Carmen73
Berichten: 41
Lid geworden op: 14-02-2012 20:56

Carmen () opnieuw GOKKEN, maar dan ook tyramine beperkt

Bericht door Carmen73 » 01-03-2018 12:50

Jaren geleden ben ik succesvol afgevallen met GOKKEN.
Sinds 3 jaar zit ik in een zware depressie en is afvallen me niet gelukt.
Daarom ben ik ook op advies van de hulpverlening aan een maagverkleinende operatie begonnen. daarmee ben ik dan ook bijna 40 kilo afgevallen, maar de depressie hield aan en ben zwaardere medicatie gaan slikken. Hierdoor vlogen de kilo's er weer aan.
Gelukkig heb ik een psychiater die meeleeft en nu nieuwe medicatie wil inzetten waarbij als bijwerking verminderde eetlust is. Maar, ik moet hierbij een tyramine beperkt dieet volgen omdat mijn lichaam dat enzym dan niet meer kan afbreken. Als ik het toch binnen krijg kan mijn bloeddruk verdubbelen.
En dus vraag ik me af of het mogelijk is om te GOKKEN en tevens tyramine beperkt te eten? Zijn er meer die een maagverkleining hebben en MAO-remmers slikken? Ik heb begrepen dat er wel een groep is die een maagverkleining hebben gehad en nu GOKKEN, maar heb hem nog niet gevonden.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 01-03-2018 13:20

Ik moest even opzoeken wat tyramine is.

Kun je niet gewoon voedingsmiddelen mijden die tyramine bevatten?
Dit kwam ik tegen:
"Tyramine zit onder andere in gerijpte kaassoorten, zuurkool, gist- en sojaproducten, vleeswaren en rode wijn."

Als je dat niet eet/drinkt blijft er nog genoeg over wat wel bij GOK past. Heb je de boeken van Yvonne? Je zou bij de groene en oranje lijsten alles wat tyramine bevat kunnen doorstrepen. Dan weet je dat je dat niet moet kiezen.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie