Linda (39) een nieuwe weg

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LindaDerlagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-02-2018 08:54

Linda (39) een nieuwe weg

Bericht door LindaDerlagen » 24-02-2018 08:02

Hallo,

Ik ben Linda, sinds gister op dit forum en sinds 2 weken aan het GOKken. Mijn begin gewicht was 95kg en mijn eerste streefgewicht is 75kg. Na mijn eerste zwangerschap was ik ook zo zwaar en ben ik met het volgen van Weight Watchers met succes afgevallen. Maar nu ruim 18 jaar later en een zwangerschap verder (inmiddels al weer 6 jaar geleden dat ik ben bevallen van de tweede) zit ik weer op de 95 kilo en willen de kilo's er maar niet af.

Weight Watchers, Sonja bakker....ik heb het allemaal geprobeerd maar het werkt gewoon niet meer voor mij. Lange tijd had ik mij dus maar neergelegd bij mijn gewicht. Maar ik wordt dit jaar 40, kreeg enorm last van mijn onderrug en knieën en was het dus zat. De knop moest om!

Ik ging dus op zoek naar een gezonde voedingsverandering die ik vol kan houden voor het leven. Dus geen tijdelijk dieet maar een verandering in mijn voedingspatroon waardoor ik gezonder ga eten en leven. Het liefste wel met recepten en menu's want dan heb ik houvast. Iets wat ik zeker in het begin wel nodig heb.

En in mijn zoektocht kwam ik het GOK boek tegen van Yvonne Lemmers. Dit zag er nu uit als iets wat mij goed zo liggen en het basis principe klonk ook heel logisch. Dus boek gekocht en mij eens goed ingelezen.

Inmiddels ben ik ermee aan de slag gegaan. Het is even leren wat wel en niet groen is, hoeveel je van iets kunt eten per maaltijd etc maar ik heb nu twee weken verder er nog steeds een goed gevoel bij, val langzaam af (wat prima is zolang ik niet aankom ben ik al blij. Ik heb er twee jaar voor uitgetrokken om mijn eerste streefgewicht te halen)

En het leukste vind ik, is dat ik weer met plezier aan het koken ben. Ik probeer allemaal recepten uit en eet met smaak. Ik hou alles bij in mijn voedingsplanner zodat ik bewust word van wat ik eet op een dag. en ik heb geen honger (iets wat ik bv bij een SB dieet wel had).

Inmiddels heb ik het 1e boek GOK op gewicht besteld bij de boekhandel zodat ik mij nog meer kan verdiepen in deze methode. En uit de bibliotheek heb ik ook kookboek 1 geleend om te kijken welke recepten ik nog meer kan uitproberen.

Ik ben dus lekker van start. Ik ben heel benieuwd hoe ik over de methode denk over een aantal maanden. Of het dan nog steeds bevalt en goed resultaat geeft en hoe ik mij erbij voel. Ik ben positief ingesteld.

Ik heb mij dus aangemeld bij dit forum voor steun en advies en ik denk dat ik ook maar de waaier ga bestellen want dat ziet er gewoon super handig uit.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 24-02-2018 08:12

Hallo Linda,

Welkom op het forum! Veel succes met GOK en afvallen!
Ga je ook een dagboek bijhouden? Ik vind dat zelf erg handig omdat je echt inzicht krijgt in wat je eet als je alles opschrijft. Op het forum krijg je ook vaak handige tips van ervaren gokkers.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
LindaDerlagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-02-2018 08:54

Bericht door LindaDerlagen » 24-02-2018 10:28

Diede schreef:Hallo Linda,

Welkom op het forum! Veel succes met GOK en afvallen!
Ga je ook een dagboek bijhouden? Ik vind dat zelf erg handig omdat je echt inzicht krijgt in wat je eet als je alles opschrijft. Op het forum krijg je ook vaak handige tips van ervaren gokkers.
Ja ik heb een speciale Health planner waarin ik alles bij hou.

Gebruikersavatar
Fleur52
Berichten: 2627
Lid geworden op: 18-01-2018 13:30

Bericht door Fleur52 » 26-02-2018 14:04

Als je het op het forum zet kunnen andere ervaren gokkers je helpen opdat het goed gaat. Ik kan je ook de site van de keuken van Martine aanraden staan ook veel lekkere recepten allemaal op gok gebaseerd ook Oanh's kitchen is een fijne site die was mij aangeraden door mijn gok diëtiste. Ook daar kijk ik regelmatig. Dus er zijn genoeg mogelijkheden voor lekkere recepten. Dat vind ik juist zo fijn aan gok het zijn allemaal simpele recepten die door iedereen gemaakt kunnen worden. Je hoeft geen keukenprinses te zijn om lekker te kunnen koken. Juist doordat het simpel en lekker is je krijg veel plezier in koken. Ik vond koken vroeger toen ik nog werkte nooit leuk. Meer een noodzakelijk kwaad. Maar nu heb ik er echt plezier in. Het lukt ook altijd en het leuke is je kan gewoon met iedereen mee eten. Dat is zo lekker van het gokuurtje. Vroeger kookte ik altijd voor mijn man iets anders dan ik at. Dat hoeft nu niet meer. En hij vindt het heerlijk wat ik maak. Overdag eet hij gewoon brood en ik mijn eigen eten maar 's avonds eten wij hetzelfde. Succes

Gebruikersavatar
LindaDerlagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-02-2018 08:54

Bericht door LindaDerlagen » 27-02-2018 07:28

Fleur52 schreef:Ik kan je ook de site van de keuken van Martine aanraden staan ook veel lekkere recepten allemaal op gok gebaseerd ook Oanh's kitchen is een fijne site die was mij aangeraden door mijn gok diëtiste. Ook daar kijk ik regelmatig. Dus er zijn genoeg mogelijkheden voor lekkere recepten.
Bedankt voor de linken naar de recepten sites. Ik heb ze gelijk opgeslagen.
En inderdaad is het grote voordeel van GOK voor mij ook dat het toepasbaar is zonder dat het gezin er last van heeft.

Plaats reactie