AnneHeidi () Nieuwe GOKKer, maar eeuwige lijner

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anneheidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-02-2018 13:57

AnneHeidi () Nieuwe GOKKer, maar eeuwige lijner

Bericht door Anneheidi » 23-02-2018 10:56

Zolang ik me kan herinneren ben ik al bezig geweest om mijn gewicht beheersbaar te houden of af te vallen (ongeveer vanaf mijn 13e denk ik). Ik ben nooit gezegend geweest met een slank postuur, maar daar kan ik mee leven. Wat ik wel heel vervelend vind is dat het gewicht op de weegschaal op een gegeven moment de rest van de dag mijn stemming bepaalde. Ik heb dan ook het wegen en lijnen afgezworen. Gek genoeg heb ik mijn gewicht met schommelingen altijd wel redelijk stabiel kunnen houden. Het laatste jaar is echter mijn lichaamsvorm en gewicht dusdanig veranderd dat ik er last van krijg. Het gebruik van bepaalde medicijnen en mijn leeftijd (48) zullen daar vast een rol in spelen, maar ik voel me er niet prettig bij. Dus toch maar weer besloten om te gaan lijnen. Op aanraden van een collega ben ik nu met GOK begonnen. Om eerlijk te zijn heb ik er weinig vertrouwen in.
De ervaring leert mij dat ik alleen maar afval door mijzelf van alles te ontzeggen en een superstreng dieet te volgen. Het liefst met veel hongergevoel ;-) Ik heb dan ook mijn twijfel of ik met de GOK eetstijl wel ga afvallen. Voor de zekerheid heb ik mijn dagboek dan ook maar geplaatst op het forum. Afvallen met GOk lijkt te mooi om waar te zijn. Uit angst voor teleurstelling durf ik mijzelf dan ook niet te meten of te wegen...
Ik blijf echter hopen dat ik over een tijdje mezelf weer lekker voel in mijn lijf en dat ik zonder schaamte tevreden ben over mijn volslanke lijf!

Gebruikersavatar
Fleur52
Berichten: 2627
Lid geworden op: 18-01-2018 13:30

Bericht door Fleur52 » 25-02-2018 14:47

Och Anneheidi ik ben ook al mijn hele leven aan het diëten. Er is met Gok een wereld voor mij open gegaan. Gok is niet moeilijk het fijne ervan is dat het ook goed in te passen is in het dagelijkse leven. Ga je een keer uit eten je kan meestal met het gok uurtje wel uit de voeten, Zijn de andere gezinsleden niet aan het gokken geen probleem 's avonds kan je gewoon met iedereen mee eten. Dat is zo fijn van gok. Je moet wel in het bezit zijn van een boek om te snappen hoe gok werkt. Ik zelf heb boek 4 van Yvonne en daar kan ik goed mee uit de voeten. Daar staan dagmenuutjes in en ook heerlijke recepten. Het is juist zo fijn van gok dat je niet het gevoel hebt te lijnen. Het is gewoon een andere manier van eten. De menu's zijn niet moeilijk en hoeven ook niet veel geld te kosten. Ik weet zeker als je het eenmaal zou doen je niet anders meer zou willen. De honger verdwijnt en je krijgt enorme eetrust doordat je niet de hele dag alleen maar aan eten zit te denken. En het is nog gezellig bovendien op het forum. iedereen steunt elkaar. We zitten tenslotte allemaal in het zelfde schuitje.

Gebruikersavatar
Anneheidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-02-2018 13:57

Bericht door Anneheidi » 26-02-2018 19:25

Dan je Fleur! Fijn om ook zoveel steun aan anderen te kunnen ontlenen!

Plaats reactie