Miriam (51) Facebookverslaving 10 december 2017

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miriam1
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-12-2017 17:24

Miriam (51) Facebookverslaving 10 december 2017

Bericht door Miriam1 » 10-12-2017 13:19

Waar te beginnen?
Eerst maar bij de titel van mijn 'voorstelrondje'...
Nu ik enige schroom overwonnen heb om me bekend te maken op dit forum wil/wilde ik een 'pakkende' titel...
Écht facebook verslaafd ben ik niet, maar ik ben zéker wel koolhydraat verslaafd en daar wil ik dan ook van af.
Mijn naam is Miriam en 3 januari word ik 52.
Ik ben getrouwd en ik 'heb' zelf geen kinderen.
Ik 'ben' zelfstandig vrijwilligster voor niet-Nederlanders.
Sinds mijn 24e heb ik helaas een chronische ziekte, waardoor ik al op jonge leeftijd 'geconfronteerd' werd, en helaas nog steeds,mét beperkingen...
Ik vind het heel moeilijk om hier nu heel open over te zijn, omdat het al bijna meer dan de helft van mijn leven is en ik nu zo een beetje, helaas door treurige omstandigheden, de balans aan het opmaken ben.
Ik hoop alhier steun te krijgen, support te geven en stap voor stap mijn weg in GOKLAND te veroveren, een fijn weekend en tot zover!

Gebruikersavatar
Miriam1
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-12-2017 17:24

Bericht door Miriam1 » 10-12-2017 16:09

Verder met mijn 'verhaal'...
Ter verduidelijking, ik heb vannacht vanwege burenoverlast niet kunnen slapen, nu ongesteld, extra pijn door het niet-slapen en niet in een goede energie om iets structureels te doen, behalve nu 'mijn' geschiedenis met jullie/jou delen...op met de geit...
ik 'moet' mezelf écht moed inspreken om deze stap te zetten omdat het ook een re-start is en ik tegelijkertijd opgewonden ben over mijn beslissing om support te zoeken bij mijn strijd tegen...., beter gezegd én geschreven...VOOR...koolhydraat-beperkt eten/drinken....ik 'heb' nog het basisboek en deze week heb ik mezelf verwend met het boek:"Diabetes type 2? Maak jezelf beter" van Karine Hoenderdos en Hanno Pijl,omdat dat nu voor mij relevant is.
Ik weeg 85 kg bij een lengte van 168 cm, dus ik heb zéker last van overgewicht.
Ik heb besloten het nieuwe boek in combinatie met het basisboek van Yvonne Lemmers te gaan (HER-)lezen en me zo stapje voor stapje weer met de materie eigen te maken, hopelijk herinner ik me ook het een en ander met betrekking tot de recepten, maar dat komt denkelijk wel goed...

Gebruikersavatar
Miriam1
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-12-2017 17:24

Bericht door Miriam1 » 12-12-2017 14:50

Grommerdebom,

5 gram koolhydraten per maaltijd áls het niet het koolhydraten-uur is, nog erg wennen en zoeken en met name ONTwennen, koolhydraatverslaving én suikerverslaving in 1 keer aanpakken vraagt heel veel van mijn lichaam merk ik..Daarin zal ik zeker niet uniek zijn en dat sterkt me op dit moment om vol te houden én door te zetten, temeer daar ik denk dat vele GOKSTERS hiermee worstelen..
Koffie minderen is voor mij nog een stap te ver, maar dat komt ook zeker aan bod,voor nu genoeg.
Ik ga nu mijn bedje in, slapen, avondeten en vanavond naar Oletta Adams in Haarlem, aldaar een kopje koffie...
Tot gauw!

Miep1977
Berichten: 1169
Lid geworden op: 10-12-2017 17:53

Bericht door Miep1977 » 12-12-2017 15:04

Hoi!!

Ja lastig nog hè.. dat heb ik ook..wat kan je allemaal nemen hè?
Maar daar komen we vast wel achter! en het is ook even een kwestie van wennen natuurlijk.

Het ontwennen heb ik ook.. gister ging het goed, maar net na het eten had ik echt een vreselijke dip.. dus misschien toch nog teveel koolhydraten gehad..
Zet m op en veel plezier vanavond!
Dagboekje van Miep

11 dec'17 88,7
21 juli ‘18 66,8

Gebruikersavatar
Miriam1
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-12-2017 17:24

Bericht door Miriam1 » 18-12-2017 16:51

Kerstkaartjes geschreven en een redelijke dag, qua eten en drinken okay denk ik..

O: koolhydraat-arme boterham met kerrie-hummus en kwart avocado
T: 2 espresso
L: koolhydraat-arme boterham met kaas en miso-soep van kikkoman
T: handje pecannoten
D: prei, wortel, vissaus, pasta, gebakken schol, voorafgegaan door twee mandarijntjes en verblijdt met 1 glas witte wijn..

Tot zover, niet zo happy, morgen weer een dag!

Gebruikersavatar
evenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-04-2013 21:22

Bericht door evenaar » 18-12-2017 22:01

Miep1977 schreef:Hoi!!

Ja lastig nog hè.. dat heb ik ook..wat kan je allemaal nemen hè?
Maar daar komen we vast wel achter! en het is ook even een kwestie van wennen natuurlijk.

Het ontwennen heb ik ook.. gister ging het goed, maar net na het eten had ik echt een vreselijke dip.. dus misschien toch nog teveel koolhydraten gehad..
Zet m op en veel plezier vanavond!
Hoi Miep, succes ook met het GOKKEN
Een vraagje
Wat betekent
AIM

Gebruikersavatar
evenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-04-2013 21:22

Bericht door evenaar » 18-12-2017 22:04

Hoi Mriam, succes ermee en ga ervoor (y)

Tusele
Berichten: 3675
Lid geworden op: 15-09-2015 10:38

Bericht door Tusele » 21-12-2017 10:01

welkom hier..wees mild naar jezelf. Elk stapje dichterbij GOK-en is er één. Het hoeft niet gelijk perfect!!

En ja..het lijkt verdacht veel op een verslaving..Pff..ik heb de teugels iets laten vieren sinds de sint..en nu mijn lijf (en hoofd) eenmaal weer wat koolhydraten gehad hebben blijft die koektrommel maar roepen!! Kortom...met vallen en opstaan..afdwalen van het gok-padje en er weer naar terugkeren..dat is mijn verhaal van de afgelopen jaren in ieder geval. Maar ik kom telkens weer terug. Omdat het werkt, omdat ik me er beter bij voel en omdat je geen honger hoeft te lijden/er genoeg lekkere dingen zijn die je WEL kunt eten

Lees lekker mee met de wat meer ervaren gokkers en kijk wat je daarvan aanspreekt/stel vragen...Je hoeft het niet alleen te doen!
Sinds mid juni 2020 overgestapt van GOK naar Cure4life dus ik eet wat meer oranje koolhydraten en meer fruit!
Afbeelding
dagboek Tusele

Gebruikersavatar
Miriam1
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-12-2017 17:24

Bericht door Miriam1 » 28-12-2017 14:31

Tusele schreef:welkom hier..wees mild naar jezelf. Elk stapje dichterbij GOK-en is er één. Het hoeft niet gelijk perfect!!
Ja, bij mij is het snel en vaak alles of niets met het doorzetten van een nieuwe leefgewoonte, als ik dan zoals nu, de 'griep' in mijn lijf 'heb' word ik recalcitrant en vraag ik me ten diepste af waar ik in hemelsnaam mee bezig ben..

Maar dit uiten maakt mijn weerstand al weer iets begaanbaarder en denk ik dat ik weer verderkan gaan op mijn padje...

Tusele
Berichten: 3675
Lid geworden op: 15-09-2015 10:38

Bericht door Tusele » 04-01-2018 11:50

klinkt bekend vwb het alles of niets..afgelopen jaren heb ik mooie stappen gemaakt naar wat milder zijn naar mezelf :-)

hoe is het met je? WAt opgeknapt..? Ga je er weer voor in 2018??!
Sinds mid juni 2020 overgestapt van GOK naar Cure4life dus ik eet wat meer oranje koolhydraten en meer fruit!
Afbeelding
dagboek Tusele

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 05-01-2018 09:54

Tusele schreef: En ja..het lijkt verdacht veel op een verslaving..Pff..ik heb de teugels iets laten vieren sinds de sint..en nu mijn lijf (en hoofd) eenmaal weer wat koolhydraten gehad hebben blijft die koektrommel maar roepen!!
Ik herken dat ook heel goed! (Facebookverslaving ook hoor, maar daar word ik niet dik van :) ) Als ik eenmaal begin met taart, chocolade, koek kan ik moeilijk stoppen. Niet in de zin van: alles moet in 1 keer op, maar wel: ik wil steeds weer iets van snoep, koek, chocolade of ijs eten. Mijn lichaam 'schreeuwt' dan om eten.

Miriam en Tusele, jullie ook veel succes!
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie