Marga (56) Nu doorzetten tot er 10 kg af zijn

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marga61
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-12-2017 18:55

Marga (56) Nu doorzetten tot er 10 kg af zijn

Bericht door Marga61 » 04-12-2017 22:54

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Marga en ik ben 56 jaar
Sinds 2 jaar eet ik via het Paleo en of het Oersterk principe. Ik ben dus gewend om gezonde producten te eten. Ik eet al 2 jaar minder koolhydraten, maar ik heb nooit koolhydraten geteld. Dit is voor mij nieuw en hier moet ik echt aan wennen. Ik heb een constant gewicht. Ik weeg altijd rond de 70 kg. Echter vind ik dit te zwaar. Ik wil wel graag 10 kg afvallen. Bijna wekelijks probeer ik minder te eten en dat is nu juist mijn probleem. Ik ben een grote eter en ik vind eigenlijk alles lekker. Wekelijks neem ik mezelf voor om nu toch echt af te vallen, maar dit mislukt steeds weer. Ik ben zeer consequent gedurende mijn maaltijden, maar ik ga de fout in met tussendoortjes. Daarom heb ik drie weken geleden het basisboek en het kookboek gekocht. Echter nog niets afgevallen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig smokkel met de tussendoortjes. Daarom heb ik deze week de voedingsplanner aangeschaft en me aangemeld voor het GOKforum. Na de veel gestelde vragen gelezen te hebben ben ik wel wijzer geworden qua bepaalde producten die ik dacht die ik wel kon eten, zoals onder andere cashewnoten. Hier ben ik nu maar mee gestopt. ’s Avonds is mijn valkuil. Dan heb ik altijd nog zin in iets. Een gewoonte die ik moet afleren. Nu heb ik gelezen dat het verstandig is om ’s avonds oplosbare vezels te drinken. Hier ben ik nu mee begonnen. Net zoals een tellen van koolhydraten en het stoppen van eten van cashewnoten en minder overige noten eten. Ik heb mezelf op dit forum aangemeld zodat ik steun heb aan andere lijners. Want dat kan ik gebruiken om mijn doel te bereiken.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom Marga!

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-12-2017 11:40

Dag Marga,

Welkom op het forum!

Goed plan om met grip op koolhydraten aan de slag te gaan.
En je plan van aanpak - minder noten en oplosbare vezels - in de loop van de avond - is een hele goede.
Je zult snel eetrust gaan ervaren en een resultaat op de weegschaal of in je taille zal snel volgen.

Ik las dat je 56 jaar bent, dus ik heb je gebruikersnaam - n.a.v. je verzoek - gewijzigd in Marga61.
Akkoord? Of ben je van 1960?

Wens je veel succes verder met grip op koolhydraten, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen en eet smakelijk.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-12-2017 15:04

Hoi Marga,

Welkom op het GOK-forum!
Heb je het 'theorieboek' van GOK? Jij hebt het namelijk over het tellen van koolhydraten maar dat hoeft niet bij GOK.
Per dag mag je 2 maaltijden met groene producten en 1 koolhydratenuur. In dat uur moet er balans zijn, dat is wel belangrijk!

Succes! (y)

Gebruikersavatar
Marga61
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-12-2017 18:55

Hallo Martine

Bericht door Marga61 » 11-12-2017 18:53

Ja ik heb een basisboek, een voedingsplanner en een kookboek van GOK. Echter tijdens het koolhydraatuurtje vind ik het moeilijk om te weten wat juiste balans is. Voorbeeld wat ik vanavond gemaakt heb voor 3 personen:
250 gr ricotta, 100 gram rucola, 750 gram tomaten, olijfolie, kruiden en 1 ui. Ik heb dit gegeten met quinoa(75 gr) en de andere met volkoren spaghetti. Als toetje heb ik 100 gr frambozen en 1 eetlepel volle kwark en 1 eetlepel pompoenpitten. Is dit de juiste balans?

Plaats reactie