Rina () Eng maar ik ga ervoor!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rina1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-10-2017 10:49

Rina () Eng maar ik ga ervoor!

Bericht door Rina1959 » 03-11-2017 22:44

Al mijn hele leven aan het lijnen, maar nooit blijvend afgevallen. Alles geprobeerd van vasten tot brooddieeëten, van Weight Watchers (4x) tot instituut waar je o.a in een machine moest zitten waar ozon in zat. Gekke dingen, logische dingen, maar altijd weer teleurgesteld in mezelf dat ik het niet vol hield, en jezelf dan lekker straffen met dat stemmetje in je hoofd dat je een loser bent. Omdat ik van dat stemmetje af wilde heb ik jarenlang alleen maar opgepast om niet helemaal los te gaan, gezond te eten en op hetzelfde gewicht te blijven. Daar voelde ik me redelijk goed bij totdat ik het programma van Antoinette Hertsenberg zag Dokters van morgen. Het dorp Leende wat gezond dorp wilde worden, en dat lukte door vetrijk en koolhydraat arm te eten. Zou het mij dan ook lukken? Nog 1 laatste poging? En ja, ik ben bijna 3 weken geleden begonnen en het gaat als een speer. Van 86 kilo naar 82,5 en dat zonder honger. En eten wat heel lekker is, roomboter en spekjes, goddelijk. Een forum is niet echt mijn ding maar wie weet went het.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom Rina.

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-11-2017 21:26

Welkom Rina!

Goed dat je gaat voor minder koolhydraten en meer vetten.
Vergeet al je negatieve lijnervaringen. Grip op koolhydraten is anders, het is geen dieet maar een andere manier van eten.

Fijn dat je al zo goed gaat.
De eerste weken zijn vaak het moeilijkst omdat het lijf en je geest moet wennen aan het nieuwe eetpatroon.

Lekker doorgaan dus en geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen die je gaat merken.
Als je zin hebt maak een dagboekje aan en lees en reageer bij anderen. Dan krijg je vanzelf reacties terug.
Dat werkt stimulerend.

Succes met alles Rina!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-11-2017 21:29

Lees hier mijn blog over dokters van morgen:
https://gripopkoolhydraten.nl/dokters-m ... rp-leende/

Gebruikersavatar
Eztur1971
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-10-2017 18:26

Bericht door Eztur1971 » 13-11-2017 20:59

Het is echt niet eng hoor, juist een fijne leefstijl waarbij je erg lekker mag eten en geen honger hoeft te hebben. Succes!

Plaats reactie