Thea (66) Hopelijk heb ik het nu gevonden!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Tedje51
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-11-2017 09:29

Thea (66) Hopelijk heb ik het nu gevonden!

Bericht door Tedje51 » 03-11-2017 17:01

Dag allemaal, ik ben Thea, 66 jaar. Momenteel weeg ik 85,5 kg.
Al vanaf de lagere school is mijn gewicht een issue.
Meestal was ik te zwaar, maar af en toe had ik een periode waarin ik door diverse methoden op een goed gewicht was. Maar altijd weer kwam ik aan als ik het lijnen achter me liet.
In de jaren 70 kwam ik op een mooi gewicht dmv 1000 calorieën dieet, in de jaren 80 kwam ik door Weight Watchers op mijn streefgewicht en weer opnieuw in de jaren 90. Tussen de slanke periodes door probeerde ik mezelf te accepteren zoals ik was en dacht dat overgewicht gewoon bij me hoorde. Ik voelde me na gewichtstoename echter niet gelukkig. Dus dan zocht ik na verloop van tijd toch weer naar mogelijkheden om (blijvend) af te vallen. Maar dat laatste is mij niet gegund.
Drie jaar geleden ben ik afgevallen van 116 kg naar 75 kg. Ik deed dit met 'Het dieet voor mij', een strenge koolhydraatarme, maar ook vetarme methode. Ik had mooie resultaten, maar op deze manier eten is niet een leven lang vol te houden. Na een stabilisatieperiode ging ik weer gewoon eten en meedoen met anderen in mijn omgeving. Sinds een jaar ben ik aan het aankomen en inmiddels was ik al weer ruim 12 kg zwaarder geworden. Ik ben een half jaar lang naar een diëtiste gegaan, maar uiteindelijk daar gestopt omdat het me niet verder hielp.
Nu is mijn hoop gevestigd op Grip op Koolhydraten en ik hoop me dit zodanig eigen te maken dat ik me niet meer op dieet voel.
Ik ben ruim twee weken geleden begonnen. Na 1½ week was ik ongeveer 1,5 kg afgevallen, maar nu ben ik al weer bijna een hele week op hetzelfde gewicht gebleven.
Ik wil echter de moed niet verliezen.

Hoe begin ik een dagboekje? Dat kan ik niet bij de FAQ vinden.
Groetjes, Thea

Gebruikersavatar
maria1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-07-2012 09:26

Bericht door maria1960 » 06-11-2017 15:24

Hoi Thea,
Mijn naam is Maria (57 jaar en 86 kilo) Ook ik ben weer begonnen (ik heb al eens geprobeerd te Gokken) en heb eigenlijk hetzelfde probleem als jou. Anderhalve week bezig na een week een 12 ons eraf en vanochtend (is nog erger) 8 ons erbij. Wil niet weer moedeloos worden maar ik heb geen idee waardoor dit komt.
Ik ben wel heel huiverig om koolhydraten te eten en heb dit dus tot nu toe ook niet echt gedaan, geen KH uurtje dus!! vanaf vandaag wil ik dit toch maar gaan proberen en ga er ook een gewoonte van maken om een dagboek bij te houden. Zo als ik er nu over denk doe ik het volgens de regels maar dat moet blijken als ik alles ga opschrijven.

Heel veel succes in ieder geval
Groetjes
Maria

Gebruikersavatar
Eztur1971
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-10-2017 18:26

Bericht door Eztur1971 » 13-11-2017 21:01

hoi, veel succes met GOK.

Is het ondertussen al gelukt een dagboekje aan te maken?

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 21-11-2017 15:01

Hoi Thea,

Heel veel succes (y)

Plaats reactie