Mieppp: Geen uitvluchten meer maar er dwars doorheen

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Mieppp
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-10-2017 23:11

Mieppp: Geen uitvluchten meer maar er dwars doorheen

Bericht door Mieppp » 25-10-2017 01:08

Hallo, ik ben miep, en ik ben 41 jaar. Getrouwd en moeder van 4 kids. Ik ben altijd al stevig geweest en dat werd me vroeger ook altijd verteld. Niet teveel... daar word je dik van... je bent wel stevig... enz.. ik heb geschommeld tussen de 60 en 75 kilo, vanaf mijn puberteit tot mijn 38e. Altijd strijd, crasch dieeten, geen suikers, atkins, sonja bakker, shakes enz, ik hupte van 60 naar 75 en weer terug.. wat een gedoe altijd..

3 jaar terug stopte ik met roken, de eerste vijf manden gingen nog wel, maar toen was het alsof de grens weg was, ik at alles wat los en vast zat, om maar niet te gaan roken. Dat gewicht zag ik later wel weer.. :cry: dacht ik..

Inmiddels ben ik al twee jaar rond de 80-85 kilo, heb er zowaar in een 12 maanden tijd toen 10 kilo aangesnoept!!! dus nu bijna drie jaar gestopt met roken en al bijna twee jaar 10 kilo dikker dan ik ooit geweest ben. Het heeft me de nodige commentaar opgeleverd, dat het een wonder is dat ik niet ging roken. Maar ik dacht dan ben ik én dik én een roker.. :roll:

Inmiddels is iedereen aan mijn huidige gewicht gewend, alleen ik zelf niet... daarnaast beheerst nu niet meer de sigaret mijn leven, maar wel de zoetigheid, ik kan de hele dag wel snoepen... engelse drop, koekjes, chips...

daarom nu GOK, na een tip van een vriendin, we gaan ervoor, ik ben nu twee dagen op weg, hoop zo dat de 10 kilo weer verdwijnen!!
Dat zou echt een kadootje zijn aan mezelf, want de omgeving weet van je negatieve dingen veel te zeggen, maar de prestatie zijn ze snel weer vergeten!! Je doet het voor jezelf, en dat is genoeg!! Naast het gewicht wat er af moet, wil ik me ook wat fitter voelen weer, niet zo moe en benen als lood, pijnlijke spieren en zo sloom... dus we gaan er voor, ondanks geen sigaretten meer, ondanks de overgang, ondanks drukte, ondanks nachtdiensten, allemaal uitvluchten, maar ik wil er nu met mijn bootje dwars doorheen, want ik word er niet gelukkiger van, om mezelf maar te blijven excuseren!! Leuk dat dit forum er is, ik heb al t een en ander gelezen en het komt fijn over!!

Succes allemaal!!

(y)

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 25-10-2017 21:19

Welom bij Gok, Miepp. Je bent nu een aantal dagen bezig. Ik hoop dat het je al wat eetrust heeft gebracht. In plaats van zoetigheid kan je nu lekker genieten van hartige dingen. Ik neem bij de koffie vaak een stukje warme kookworst. dat wordt vaak raar gevonden. Bij de koffie neem je toch een koekje?? Dan roep ik dat een saucijzenbroodje toch ook lekker is bij de koffie!! Nauw, ik neem worst zonder het bladerdeeg. Ook lekker hoor!!! Succes met de juiste keuzes te maken en je een stuk lekkerder te voelen.

Coby
Berichten: 426
Lid geworden op: 28-11-2009 07:44

Bericht door Coby » 06-11-2017 14:38

Miepp...Welkom bij het Gokken, Heel veel succes

Plaats reactie