even voorstellen Angelique123 (35)

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Angelique123
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2017 13:34

even voorstellen Angelique123 (35)

Bericht door Angelique123 » 01-10-2017 14:45

hoi Allemaal,
even voorstellen, Angelique 35 jaar uit Almere

nieuwe poging, nieuw dieet.
ik lijn eigenlijk altijd twee keer in het jaar. val dan gemiddeld zo een 4 tot 6 kilo af en dan is het weer klaar. dan kan ik weer zeg maar de kilo's aan komen.

wat me vooral aantrekt in dit dieet is het geen honger meer hebben. ik ben echt al me hele leven met eten bezig. mijn ouders waren ook echte jojo'ers die deden in de begin jaren 90 mee met WW en als ik het boek grip op koolhydraten lees zou het zo fijn zijn als je, ik quote: "eet rust hebt"

morgen ga ik beginnen en ben al de afgelopen twee weken bezig geweest om me te verdiepen en de juiste voor raad in huis te hebben.

ik hoop hier steun en inspiratie te ontvangen maar zeker ook te geven :D

groetjes Angelique123

elly-68
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-12-2011 13:33

Net zo

Bericht door elly-68 » 04-10-2017 16:23

Hallo Angelique,
Ik herken je "verhaal".
Ook ik lijn al 28 jaar.
Het woord eetrust spreekt mij ook erg aan.
Net als dat ik ergens las dat je geen nood rantsoen meer in je tas hoeft te hebben. hahaha dat heb ik namelijk altijd!
Hoe gaat het op je tweede dag?
Groetjes Elly
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angelique123
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2017 13:34

Bericht door Angelique123 » 09-10-2017 07:32

Hoi Elly,

mijn eerste week Gok was even wennen. Een beetje met crackers en mim broodjes zelfmaken bezig geweest.
Ik voel me goed en merk dat ik na het eten van een KH arme maaltijd erg vol zit. Wel heb ik nog moeite met elke dag weer bedenken wat ik nu weer mee naar me werk moet nemen. als ik thuis ben dan vind ik het juist heerlijk om lekker wat voor mezelf te koken.

En bij jou dan Elly hoe lang Gok jij al?

Groetjes Angelique

elly-68
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-12-2011 13:33

3e week

Bericht door elly-68 » 09-10-2017 10:15

Hallo Angelique,
Ik ben ook nog maar net begonnen vanaf 25-9, mijn derde week gaat nu in.
Heb "dingen" fout gedaan in het begin waardoor ik aankwam.
Ik ben ook niet zo van de recepten. Heb ook crackers en MIM. Ik neem ook wel een bak ijsbergsla mee naar mijn werk met fetakaas of geiten kaas en zongedroogde tomaatje en ei erin of een hele kipfilet erdoor. Dan zit je ook wel vol en is erg lekker.
Verder heb ik altijd bakje noten in mijn tas.
Neem ik ook de crackers wel mee maar smeer ze pas op het werk. Of bakje griekse yoghurt met pitten.
Maar ik eet maar 1x per week op mijn werk dus dat is makkelijker.
Mijn man is vandaag ook begonnen, hij werkt in de bouw en is veel onderweg. Hij heeft een bakje mee met flink stuk droge worst (zijn favoriet!, dus wat een straf :-) ), 2 eieren, blokjes kaas, 5 cherry tomaatjes, een wasa cracker vezelrijk met een heel zakje osseworst.
Ik slaap goed sinds ik met GOK ben begonnen en dat is HEERLIJK! Ik was elke nacht tussen 2-3 van bed af en at dan een banaan of dronk light drinkyoghurt dat is nu voorbij.
Ik wil graag 10 kg kwijt en een goede suikerspiegel, goed cholesterol en goede bloeddruk ( die is nu goed ben vd zomer gestopt met bloeddruk medicatie maar wil dat natuurlijk zo houden)
Op facebook staat een bericht om vanaf morgen elke dag een recept te gaan maken uit het nieuwste boek van Yvonne, te beginnen met het eerste recept. Ik ga de uitdaging aan.
Groetjes Elly
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 21-11-2017 11:24

Hoi Angelique,

Hopelijk vind je in een GOK een manier van eten waarbij je het hele jaar eetrust hebt. Zelf volg ik GOK al 3,5 jaar en ik zou nooit meer anders willen!

Veel succes (y)

Plaats reactie