Ja ik Agnes () wil!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Agnes1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-09-2017 16:24

Ja ik Agnes () wil!

Bericht door Agnes1962 » 18-09-2017 19:24

Hallo mede Gokkers,

Afgelopen zaterdag heb ik het nieuwste boek ontvangen en ben er gelijk in gaan lezen. Wat een duidelijk verhaal en heerlijke recepten staan erin!
Ook ik ben sinds mijn 16e al bezig met afvallen maar vooral weer aankomen ( wat zou ik graag wegen wat ik toen woog :-( ) Calorieën tellen, pillen, shakes, punten tellen en de laatste jaren Weight Watchers, alles heb ik ondertussen geprobeerd, altijd met een goed resultaat, maar kan het toch nooit volhouden door het altijd terugkomende snaai gedrag en de dwang naar zeg maar ongezond eten. Kleding hangt in alle maten in de kast, maar het leukst zijn natuurlijk toch de kleinste maatjes ;-) Ik ben al eerder aan de boeken van Yvonne begonnen maar zag zo op tegen het minder of geen koolhydraten eten, maar begin zachtjes aan echt in te zien dat dit waarschijnlijk voor mij toch de beste methode zal zijn, om me fit te voelen en hopelijk af te vallen. Komende dagen zal ik de kast en koelkast gaan vullen met de producten uit het kookboek, en vanaf volgende week ga ik aan de slag.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 19-09-2017 10:11

Hoi Agnes,

Heel veel succes!! Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en hierin al je menuutjes te noteren. Wij lezen mee, juichen mee en helpen je om op het GOK-paadje te blijven. Echt een aanrader hoor! (y)

Enneuh... probeer deze week al je aantal koolhydraatmomenten te beperken :D

Gebruikersavatar
Agnes1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-09-2017 16:24

Bericht door Agnes1962 » 19-09-2017 16:24

Dankjewel voor je positieve berichtje.

Ik moet nog even m'n weg vinden hier op het forum en eens kijken hoe ik een dagboek aanmaak. Donderdag ga ik m'n boodschappen lijst maken om maandag te beginnen, hebben nu nog vakantie en manlief is ook nog jarig, ik ken mezelf, :) Zit ook nog vol met vragen waarvan ik de antwoorden zeker hier zal kunnen vinden.

Groetjes,
Agnes

elly-68
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-12-2011 13:33

Hoe gaat het ...

Bericht door elly-68 » 04-10-2017 16:25

Hallo Agnes,
Hoe gaat het nu met jouw en GOK?
Ik ben zelf ongeveer 25-9 begonnen met GOK, ook al eerder geprobeerd en net als jij stond kh minderen mij ook tegen.
Maar vanuit de wetenschap komen steeds meer geluiden over dik zijn en kh.
Heb inmiddels geen honger meer. Slaap ook de hele nacht door wat ik al ERG fijn vind aan GOK.
Nu de kilo's nog en een betere ontlasting.
Groetjes Elly
Afbeelding

Gebruikersavatar
Agnes1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-09-2017 16:24

Bericht door Agnes1962 » 04-10-2017 17:02

Hoi Elly,

Wat leuk dat je informeert naar mijn ervaring met GOK.
Tot dusver best goed, ik heb geen honger en tot dusver ook geen vreetbuien, slapen gaat ook prima. De eerste week was er 2,1 kilo af, en ik voel me lang niet meer zo opgeblazen. De producten zoeken/kiezen met weinig koolhydraten vind ik soms moeilijk en het meer vet eten doodeng, en het gemak van pakjes en zakjes mis ik best ;-) Morgen koken voor gasten en zaterdag uit eten, dus eens kijken of ik dat GOK proof kan doen, spannend.

We gaan dus gewoon door! Jij ook heel veel succes Elly !

Plaats reactie