Dirk () Stoppen met roken was makkelijker ...

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Dirk Vanderperk
Berichten: 588
Lid geworden op: 15-08-2017 11:14

Dirk () Stoppen met roken was makkelijker ...

Bericht door Dirk Vanderperk » 17-08-2017 18:48

Hoi, ik ben Dirk (alias Erik, zeg maar Dirk), 55 jaar oud en ik weeg momenteel (ongeveer) 99.7 kilo. Ik ben B-verpleegkundige en ben vroeger kok geweest. Ik hou van lekker eten en heb een levenslange historie van overgewicht. Al van jongs af aan ben ik een dikkerd. Ik ben altijd een koolhydraten-adept geweest en was verslaafd aan zoetigheid en brood. Tot de jaren negentig woog ik tussen de 85 en de 90 kilo en had ik een gedistingeerd bier(koolhydraat)buikje. Toen ik in 2008 na diverse pogingen om te stoppen met roken eindelijk van de peuken af was woog ik 108 kilo. Ik ben toen op dieet gegaan en kwam tot 93 kilo. Toen werd het december en de verleiding, de stress en de craving sloegen genadeloos toe. Binnen een half jaar woog ik 110 kilo. Ik was een fanatieke snoeper en kon zomaar een zak mini-snickers en een rol chocolatchipcookies wegwerken. En dan nog een bekertje ijs als toetje, geen probleem.

In 2015 kreeg ik de rekening gepresenteerd, diabetes type II. Op naar de diëtiste en op dieet. Er volgde een periode van afvallen en weer aankomen. Ik volgde een koolhydraatbeperkt dieet maar at veel yoghurt, fruit en nog steeds brood en crackers en kleine beetjes (1 opscheplepel) rijst, aardappellen en pasta. Dat liep elke keer uit op tussentijds aankomen en rond de 95 kilo niet meer afvallen. Bovendien had ik altijd craving naar koolhydraten, een akelig gevoel waar ik eerlijk gezegd best wel ongelukkig van werd. Diëtiste vaarwel gezegd en terug naar af.