Choq () goes gok

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Choq
Berichten: 20
Lid geworden op: 02-07-2017 21:04

Choq () goes gok

Bericht door Choq » 14-08-2017 10:49

Goedemorgen,

Ik stel mij hier maar even voor maar ik pas ook wel bij de ex-shakers. Vanaf een jaar of 11/12 begon ik zwaarder te worden. En vanaf toen ben ik altijd al te zwaar geweest. Diverse keren op dieet geweest. Meerdere keren dmv shakes afgevallen: straight away, cambridge, via sportschool. Ook een tijd sonja bakker gedaan en ook daarmee goed afgevallen. Het afvallen zelf is dus op zich niet eens het probleem, maar het op gewicht blijven. Ik heb het gewicht nooit lang aan kunnen houden. Door zwangerschappen, burn-out, galsteenaanvallen en flauwvallen door de pijn daarvan en heel zwak voelen ben ik van shakes/weinig eten naar te veel en verkeerd eten gegaan. En daardoor binnen no time weer terug naar af.

Wat ik dan wel weer geleerd heb van de shakes is dat ik me meer dan prima voel met weinig koolhydraten. Geen last van mijn darmen meer, bijna geen hoofdpijn en migraine meer en zoveel energie dat ik wel eens dacht dat er drugs in de shakes zat ;) Aan de andere kant ben ik wel echt een aardappeleter en is het natuurlijk veel makkelijker als ik gewoon met het gezin mee kan eten. (vooral omdat mijn man kookt) zo kwam ik uit bij grip op koolhydraten.

Op dit moment ben ik biiiiijna weer op mijn zwaarst, en dat gewicht was een paar weken nadat onze jongste geboren was. Hier word ik natuurlijk niet happy van. Mijn werkjasje kan eigenlijk niet meer dicht. Ik heb nieuwe kleding in een maat groter moeten kopen en mijn buik zit mij ontzettend in de weg. Zit dus totaal niet lekker in mijn vel, heb weer last van mijn darmen en veel hoofdpijn. Schaam mij natuurlijk ontzettend dat het mij weeeeer niet gelukt is mijn afgevallen gewicht aan te houden.

Tijd om te knallen dus........

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 00:30

Welkom op het gok forum.
Met gok heb je de juiste keuze gemaakt (y)
Gewoon beginnen en je zult al snel merken dat je jezelf veel beter gaat voelen. En ik weet zeker dat het nog beter wordt dan met de shakes, omdat daar vaak suiker of zoetstoffen in zitten.
Je raakt weldra verzadigd en je lijf zal niet meer snakken naar koolhydraten.
Een aardappel mag je bij gok inderdaad lekker eten in je uurtje.

Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en daar dagelijks te schrijven wat je gegeten hebt. We kunnen dan meelezen en eventueel wat bijsturen. In het begin gaat er nog wel eens iets mis qua menuutjes :lol: Dat is helemaal niet erg, maar het is fijn als je erop gewezen wordt, zodat je de volgende keer niet dezelfde fout maakt. Zo kom je snel op het juiste paadje.

Ik wens je heel veel succes! :koken:

Plaats reactie