Saskia (50) jaar, tijd om het roer om te gooien!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Saskia1967
Berichten: 147
Lid geworden op: 12-08-2017 09:51

Saskia (50) jaar, tijd om het roer om te gooien!

Bericht door Saskia1967 » 12-08-2017 12:45

Langzaam ben ik er naar toe gegroeid, het roer moet om. Ik ben Saskia, 50 jaar en sinds mijn 10e te zwaar. Ik hou van lekker eten en denk er eigenlijk voortdurend aan. Bij het ontbijt bedenk ik wat ik 's avonds wil maken en bij het diner denk ik al aan wat ik andere dagen voor lekkers ga maken. Ik hou van hartig, van kaas en vlees, van salades met olijfolie en citroen, van olijven en nootjes. Allemaal verboden waren in de diëten die ik geprobeerd heb. Ooit ben ik veel afgevallen, op mijn 24e was ik voor het eerst (en het laatst) slank en mooi, maar zoals jullie wel zullen herkennen kwam het er allemaal bij, met nog wat extra's. Al een paar jaar geleden ben ik opgehouden met lijnen en sindsdien stabiel gebleven op zo'n 90 kg, wat teveel is voor mijn 1.65 meter.

Omdat mijn moeder en tantes ook allemaal zwaar zijn én allemaal diabetes kregen, word ik daar op gecontroleerd en inmiddels is het zo ver, mijn bloedsuikers zijn te hoog. Ik hoef nog niet aan de medicijnen, en zou dat graag willen voorkomen/uitstellen. Ook is mijn bloeddruk al mijn hele leven te hoog (zit in de familie) en slik ik daar pillen voor.

Ik werk 3 dagen, studeer er nog bij en heb man en 2 zonen, van 18 en 16, de oudste woont op kamers.

Ik hoop hier tips en steun te vinden. Ik heb het nieuwste boek gekocht en gelezen en wil graag aan de slag. Ik denk dat het erg goed bij mij past, ik geef niets om snoep, lust geen frisdrank, niet met suiker en al helemaal niet light.

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 00:45

Hoi Saskia

Welkom op het gok forum.
Zo te zien gaat gok prima bij je passen. Je eet nu al behoorlijk wat goede voeding, dan zal het omschakelen waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn.
Met gok kun je je bloedsuiker vast goed verlagen, waardoor je niet aan de medicatie hoeft.
Ik raad je aan een dagboekje aan te maken en hier dagelijks je menuutjes op te schrijven. Medegokkers kunnen dan meelezen en je op weg helpen (y)

Ik wens je veel succes

Groetjes,
Chantal

Plaats reactie