Wendy (47) Dat levenslange klinkt toch ook een beetje eng..

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WendyV
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-08-2017 16:37

Wendy (47) Dat levenslange klinkt toch ook een beetje eng..

Bericht door WendyV » 11-08-2017 10:40

Hallo ik ben Wendy 47 jr moeder van een 18 jarige zoon. Ik heb altijd zonder problemen maatje 38 gehad, kon alles eten, was dol op zoet en een frietje met. Tot ongeveer 10 jr geleden, kreeg een kantoorbaan, en al fietste ik altijd naar mijn werk, ik ging steeds meer aan komen. Wat ik ook deed..helemaal niet meer snoepen en snacken, dronk alleen maar water en koffie. Ik viel geen gram af en bleef groeien, vooral buikvet. Inmiddels ben ik voor mijn lengte zo'n 10 a 15 kilo te zwaar. Lijnen wilde ik nooit aan beginnen maar sporten hielp niet voldoende, ik ging spinnen, zumbaen, XCOen minimaal 3 x in de week en werd wel steviger, maar viel niet af.
Vorig jaar 3 mnd het Straight Away dieet gevolgd, goed te doen, geen honger meer, de repen en shakes zijn zalig de warme maaltijden en soepen ronduit smerig. Ik vond het best duur, de begeleiding viel enorm tegen ik haalde eigenlijk alleen 1x per week mijn tas met producten op. Maar ik viel af... Wel 4 kilo, het was een wonder. Ik heb het dieet langzaam afgebouwd, en bleef sporten maar kwam net zo hard weer aan, met een kilootje als bonus er bovenop. Daarna op eigen houtje koolhydraat beperkt gegeten, ik nam s morgens griekse yoghurt met blauwe bessen, smiddags een salade met feta en tomaat en savonds groente met vlees. Tussendoor een appel of handje nootjes. Ik viel 2 kg af meer niet. In het weekend nam ik soms wat chocolade en een rood wijntje, meer niet geen gekke dingen. Uiteindelijk zwom ik 3 x in de week. Fietste 4 x in de week 12 km maar ik viel niet verder af. Frustererend, ik wilde er niet erg op gefocust zijn maar deed het toch. Mijn zoon is 18 en houdt erg van fastfood, vooral kfc, pizza ..dat. Hij eet naast mij een heel zak chips leeg, of een pak koek en komt geen gram aan het is bizar dat verschil. Op een gegeven moment gingen vriendinnen ook steeds meer zeggen, eet je niet te weinig? Dus ik breidde mijn eetmomenten uit, nam s ochtends atkins shake met Griekse yoghurt en at dan om half 11 nog 2 crackers, of 2 speltboterhammen met lightjam. Maar bleef aankomen.
Tot nu, ik ben nu 2,5 week aan het GOKken, er is nu 2 kilo af, dit gaat omhoog en omlaag terwijl ik echt heel streng voor mijzelf ben zelfs geen wijn. Ik voel mij wel beter energieker, omdat ik nu vakantie heb ben ik veel recepten aan het uitproberen, er mislukt veel zelfs de mim cakes. Maar ik zet door ik wil toch die 10 kg eraf al duurt het 10 jaar! En tja... Wat mijn titel betreft dat levenslange vind ik lastig.. Vooral omdat ik hield van een boterham en heel af en toe een puntzak friet en vooral het zorgeloze eten dat is vooral wat ik mis van 10 jaar geleden!

Ina183
Berichten: 195
Lid geworden op: 09-08-2017 18:12

Re: Dat levenslange klinkt toch ook een beetje eng..

Bericht door Ina183 » 11-08-2017 18:25

WendyV schreef:Hallo ik ben Wendy 47 jr moeder van een 18 jarige zoon. Ik heb altijd zonder problemen maatje 38 gehad, kon alles eten, was dol op zoet en een frietje met. Tot ongeveer 10 jr geleden, kreeg een kantoorbaan, en al fietste ik altijd naar mijn werk, ik ging steeds meer aan komen. Wat ik ook deed..helemaal niet meer snoepen en snacken, dronk alleen maar water en koffie. Ik viel geen gram af en bleef groeien, vooral buikvet. Inmiddels ben ik voor mijn lengte zo'n 10 a 15 kilo te zwaar. Lijnen wilde ik nooit aan beginnen maar sporten hielp niet voldoende, ik ging spinnen, zumbaen, XCOen minimaal 3 x in de week en werd wel steviger, maar viel niet af.
Vorig jaar 3 mnd het Straight Away dieet gevolgd, goed te doen, geen honger meer, de repen en shakes zijn zalig de warme maaltijden en soepen ronduit smerig. Ik vond het best duur, de begeleiding viel enorm tegen ik haalde eigenlijk alleen 1x per week mijn tas met producten op. Maar ik viel af... Wel 4 kilo, het was een wonder. Ik heb het dieet langzaam afgebouwd, en bleef sporten maar kwam net zo hard weer aan, met een kilootje als bonus er bovenop. Daarna op eigen houtje koolhydraat beperkt gegeten, ik nam s morgens grieks
e yoghurt met blauwe bessen, smiddags een salade met feta en tomaat en savonds groente met vlees. Tussendoor een appel of handje nootjes. Ik viel 2 kg af meer niet. In het weekend nam ik soms wat chocolade en een rood wijntje, meer niet geen gekke dingen. Uiteindelijk zwom ik 3 x in de week. Fietste 4 x in de week 12 km maar ik viel niet verder af. Frustererend, ik wilde er niet erg op gefocust zijn maar deed het toch. Mijn zoon is 18 en houdt erg van fastfood, vooral kfc, pizza ..dat. Hij eet naast mij een heel zak chips leeg, of een pak koek en komt geen gram aan het is bizar dat verschil. Op een gegeven moment gingen vriendinnen ook steeds meer zeggen, eet je niet te weinig? Dus ik breidde mijn eetmomenten uit, nam s ochtends atkins shake met Griekse yoghurt en at dan om half 11 nog 2 crackers, of 2 speltboterhammen met lightjam. Maar bleef aankomen.
Tot nu, ik ben nu 2,5 week aan het GOKken, er is nu 2 kilo af, dit gaat omhoog en omlaag terwijl ik echt heel streng voor mijzelf ben zelfs geen wijn. Ik voel mij wel beter energieker, omdat ik nu vakantie heb ben ik veel recepten aan het uitproberen, er mislukt veel zelfs de mim cakes. Maar ik zet door ik wil toch die 10 kg eraf al duurt het 10 jaar! En tja... Wat mijn titel betreft dat levenslange vind ik lastig.. Vooral omdat ik hield van een boterham en heel af en toe een puntzak friet en vooral het zorgeloze eten dat is vooral wat ik mis van 10 jaar geleden!
Ja levens lang wat klinkt dat eng. Maar veranderen van levensstyle doe je toch niet tijdelijk?
Ik hoop dat als ik straks mijn kilo's er af heb ik toch oom af en toe iets kan eten met meer koolhydraten. Maar dan ingepast in de levensstyle. Ik zie dat bij mijn zus en dat gaat heel goed. Zij eet af en toe taart, of ijs. Maar zegt minder trek te hebben in dat soort voedsel. Als ik dat ga krijgen ben ik al heel blij. Net als bij jou zit er af en toe ook bij mij een op de bank een zak leeg te eten. Moeilijke momenten vindt ik dat.

Knap dat je doorzet. Succes

Ina

Gebruikersavatar
WendyV
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-08-2017 16:37

Bericht door WendyV » 12-08-2017 22:53

Ja Ina, dat klopt uiteindelijk wordt het wel een nieuwe levenstijl. En willen we niet anders meer, verwacht ik. Ik merk nu al dat ik mij beter en energieker voel dat motiveert wel. Fijn lijkt mij dat, dat jij al iemand hebt die ervaring met GOK heeft, je zus. Dan kan zij je tips geven, al leer ik door het forum ook steeds meer. Bedankt voor je bericht.

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 00:40

Hallo Wendy

Welkom op het gok forum

Wat jammer dat het afvallen niet lukt, terwijl je zo je best doet en veel sport.
Helaas zijn de meeste dieten niet goed vol te houden, ik kan erover meepraten en ook over de bonus kilo's.
Tot ik gok vond....!
Ik ben er veel mee afgevallen en doe het nu al ruim 2 jaar. En het bevalt mij prima. Ik heb geen dips meer rond een uur of 4, waardoor ik niet ga snaaien.
Ik eet heerlijk en ben goed verzadigd. En wat heerlijk is. In het uurtje eet ik zelfs elke week een keer friet. Kleinere portie dan vroeger, een salade erbij en ipv een snack een kipfilet, biefstukje of bijv shoarma. 1 stuk fruit na en mijn uurtje is compleet.
Gok is geweldig en het is ook goed vol te houden nu we toch levenslang hebben :lol:
Lees mijn dagboekje maar eens voor inspiratie en ik raad je aan om ook een dagboekje te gaan bijhouden.
We kunnen dan mee lezen en je op de juiste gokweg helpen. En natuurlijk juichen we mee als er nog meer kilo's verdwijnen (y)

Succes en groetjes
Chantal

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 18-08-2017 09:20

Hoi Wendy,

Hoe gaat het nu? Ik heb nog geen dagboekje van je gezien. Echt doen hoor!

Plaats reactie