Ina () Helpt GOK mij naar een definitieve verandering?

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Ina183
Berichten: 195
Lid geworden op: 09-08-2017 18:12

Ina () Helpt GOK mij naar een definitieve verandering?

Bericht door Ina183 » 10-08-2017 07:57

Hallo, ik ben Ina en heb al meerdere afval pogingen gedaan. De laatste was WW. Via hun programma flink wat kilo's kwijt geraakt. Maar helaas, Nadat ik gestopt ben naar de meetings te gaan kwamen ook langzaam de kilo's er weer bij. Blijven tellen en wegen is dan zo belangrijk en dat hou ik dus niet vol.
Via Facebook al vele berichten gezien over kool hydraatarm eten. Enkele personen in mijn omgeving die er mee bezig zijn. En allemaal met mooi en blijvend resultaat. Ik heb een boek gekocht, gelezen, lid geworden van dit forum. Afgelopen maandag ben ik gestart. Het is nog wel zoeken van hoe het precies moet. Wat mag ik wanneer eten enz. Welke combinaties.
Moet nog verder uitzoeken hoe het forum werkt . Maar heb er veel zin in en merk dat dit voor mij als stimulans kan werken om door te zetten zodat ik hopelijk een andere leefstyle krijg en niet zo snel terug ga valleien in het oude eetgedrag.

Ina

Elma61
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-06-2017 12:44

Re: Helpt GOK mij naar een definitieve verandering?

Bericht door Elma61 » 10-08-2017 10:42

Ina183 schreef:Hallo, ik ben Ina en heb al meerdere afval pogingen gedaan. De laatste was WW. Via hun programma flink wat kilo's kwijt geraakt. Maar helaas, Nadat ik gestopt ben naar de meetings te gaan kwamen ook langzaam de kilo's er weer bij. Blijven tellen en wegen is dan zo belangrijk en dat hou ik dus niet vol.
Via Facebook al vele berichten gezien over kool hydraatarm eten. Enkele personen in mijn omgeving die er mee bezig zijn. En allemaal met mooi en blijvend resultaat. Ik heb een boek gekocht, gelezen, lid geworden van dit forum. Afgelopen maandag ben ik gestart. Het is nog wel zoeken van hoe het precies moet. Wat mag ik wanneer eten enz. Welke combinaties.
Moet nog verder uitzoeken hoe het forum werkt . Maar heb er veel zin in en merk dat dit voor mij als stimulans kan werken om door te zetten zodat ik hopelijk een andere leefstyle krijg en niet zo snel terug ga valleien in het oude eetgedrag.

Ina
Ina, welkom op deze site.
Een paar maanden geleden ben ik ook weer begonnen. Had jaren geleden ook een tijdje koolhydraat arm gegeten, maar zoals met alles moet de motivatie uit jezelf komen.
Het volhouden is altijd een hekel punt, want dit is onderhevig aan allerlei andere bewegingen in je dagelijks leven.
Maar, het is en blijft een avontuur. Mijn voornemen voor deze reis is, mezelf vooral beter voelen. Gezond, fit en energiek. Het gewichtsverlies is natuurlijk leuk en mooi meegenomen, maar voor mij eigenlijk 2de prioriteit.
In combinatie met minderen met suiker voelde ik me na een paar dagen al vele malen beter en energieker dan lange tijd daarvoor. Het is het dus waard!
Inmiddels ongeveer 3 mnd bezig en deze week voor het eerst gaan sporten. Goed gevoel over maar wat een afzien! Het sporten zelf viel mee maar het herstel erna was écht afzien. Mijn lijf is totaal van slag door het intensieve bewegen na langere tijd!
Dus dan maar langzaam, in het tempo dat mijn lijf aangeeft, mijn weg vervolgen. Geduld met jezelf is wat je wellicht nodig hebt en het is fijn om soms gewoon even wat te kunnen delen met anderen. Dat motiveert!
Vandaar mijn reactie...
Bij mijn start was het forum erg stil en weinig respons.

Hoop dus dat mijn reactie op de een of andere manier van betekenis kan zijn voor je.

In ieder geval heel veel succes en ik wens je geduld toe, geduld met jezelf!

Groet, Ellen
Afbeelding

Ina183
Berichten: 195
Lid geworden op: 09-08-2017 18:12

Re: Helpt GOK mij naar een definitieve verandering?

Bericht door Ina183 » 10-08-2017 16:29

Elma61 schreef:
Ina183 schreef:Hallo, ik ben Ina en heb al meerdere afval pogingen gedaan. De laatste was WW. Via hun programma flink wat kilo's kwijt geraakt. Maar helaas, Nadat ik gestopt ben naar de meetings te gaan kwamen ook langzaam de kilo's er weer bij. Blijven tellen en wegen is dan zo belangrijk en dat hou ik dus niet vol.
Via Facebook al vele berichten gezien over kool hydraatarm eten. Enkele personen in mijn omgeving die er mee bezig zijn. En allemaal met mooi en blijvend resultaat. Ik heb een boek gekocht, gelezen, lid geworden van dit forum. Afgelopen maandag ben ik gestart. Het is nog wel zoeken van hoe het precies moet. Wat mag ik wanneer eten enz. Welke combinaties.
Moet nog verder uitzoeken hoe het forum werkt . Maar heb er veel zin in en merk dat dit voor mij als stimulans kan werken om door te zetten zodat ik hopelijk een andere leefstyle krijg en niet zo snel terug ga valleien in het oude eetgedrag.

Ina
Ina, welkom op deze site.
Een paar maanden geleden ben ik ook weer begonnen. Had jaren geleden ook een tijdje koolhydraat arm gegeten, maar zoals met alles moet de motivatie uit jezelf komen.
Het volhouden is altijd een hekel punt, want dit is onderhevig aan allerlei andere bewegingen in je dagelijks leven.
Maar, het is en blijft een avontuur. Mijn voornemen voor deze reis is, mezelf vooral beter voelen. Gezond, fit en energiek. Het gewichtsverlies is natuurlijk leuk en mooi meegenomen, maar voor mij eigenlijk 2de prioriteit.
In combinatie met minderen met suiker voelde ik me na een paar dagen al vele malen beter en energieker dan lange tijd daarvoor. Het is het dus waard!
Inmiddels ongeveer 3 mnd bezig en deze week voor het eerst gaan sporten. Goed gevoel over maar wat een afzien! Het sporten zelf viel mee maar het herstel erna was écht afzien. Mijn lijf is totaal van slag door het intensieve bewegen na langere tijd!
Dus dan maar langzaam, in het tempo dat mijn lijf aangeeft, mijn weg vervolgen. Geduld met jezelf is wat je wellicht nodig hebt en het is fijn om soms gewoon even wat te kunnen delen met anderen. Dat motiveert!
Vandaar mijn reactie...
Bij mijn start was het forum erg stil en weinig respons.

Hoop dus dat mijn reactie op de een of andere manier van betekenis kan zijn voor je.

In ieder geval heel veel succes en ik wens je geduld toe, geduld met jezelf!

Groet, Ellen
Hallo Ellen,

Fijn je reactie te lezen. Ik weet dat het soms wat stil kan zijn op een forum. En nu tijdens vakantie tijd natuurlijk helemaal. Toch ben ik blij dat er in elk geval iemand leest. En reageert. Gezondheid staat voor mij ook absoluut boven het afvallen. Maar ik weet dat als ik een paar kilo mi der weeg ik me oom gelijk al gezonder kan voelen. Dat ik de suiker heb laten staan heeft al veel gedaan. Ik voel me daardoor al veel energieker. Net zoals jij schrijft.
Sporten doe ik op dit moment weinig. Wat goed dat je die stap hebt genomen om te gaan sporten. Rustig opbouwen zodat je lichaam er aan kan wennen. Ik vind d sporten heerlijk. Vooral buiten sporten zoals hardlopen en fietsen.

Ik wens jou ook veel succes en nogmaals dank voor je reactie.

Ps. Leuke banner heb je onder je bericht waar je je succes mee aangeeft.

Groet, Ina

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 00:56

Hallo Ina

Welkom op het gok forum
De meeste dieten zijn inderdaad moeilijk vol te houden, maar gok is geen dieet. Het is een andere leefwijze. Je eet voedzame en lekjere dingen. Daardoor is het prima vol te houden.
Je gaat je snel beter voelen en raakt goed verzadigd, waardoor je niet constant trek hebt. Dat is heerlijk om te ervaren en stimuleert om door te zetten.
Ik raad je aan een dagboekje aan te maken en hier dagelijks je menuutjes op te schrijven.
Zo kunnen medegokkers mee lezen en bijsturen waar nodig.
Zo keer je snel op het juiste gok paadje te komen.

Ik wens je veel succes (y)

Groetjes

Chantal

Plaats reactie