Harma () Poging hoeveel...?

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harma
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-06-2017 15:40

Harma () Poging hoeveel...?

Bericht door Harma » 28-06-2017 16:33

De titel is niet erg hoopgevend, wel? Maar ja, het is wél de waarheid! Vanaf m'n 13e al aan het 'lijnen'. Met de paplepel ingegoten, zeg maar.
Alles gedaan! van Weight Watchers tot weet hoe je eet en alles wat daar tussenzit. Na veel therapie tóch een Gastric Bypass. Gelukkig maar anders was ik misschien wel 200 kg geweest. Wel een zwakte bod, naar mijn idee. Dat er een operatie aan te pas moest komen om af te vallen...
Dat is inmiddels 7 jaar geleden. Eerst veel afgevallen. ruim 40 kilo. de gehoopte 50 kilo niet gehaald. Daarna zittend beroep en weer veel aangekomen. Dáárna een fysiek zwaar beroep. Weer veel afgevallen. Het lichaam is nu weer aan dat beroep gewend en ik was weer aangekomen. Ik ben de 50 gepasseerd en merk dat het er niet meer zo gemakkelijk af gaat.
Een weekje GoKken was hoopvol. In de eerste week 4 kilo kwijt! Toen wilde mijn gezin óók wel meedoen. Nu ben ik het even kwijt. Moet nu voor 4 mensen bedenken wat ik allemaal op tafel moet zetten.... pff.
Bovendien hebben we een horecabedrijf. Cafetaria/lunchroom. Allerlei goede dingen voorhanden , maar ook vele slechte.
Ben niet zo'n forum-type. Meer van het alleen aanklooien. Maar ik merk dat mijn gezin graag wil doorgaan en dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Hoop dan ook hier tips en recepten te krijgen. Wil graag een dagboek bij gaan houden maar moet nog even uitvogelen hoe dat werkt.
Dit is in ieder geval de eerste stap!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 02-07-2017 10:44

Bij GOK verlies je in het begin vaak veel vocht, omdat koolhydraten vocht vasthouden en je die nu veel minder eet. Het blijft helaas niet zo snel gaan :D

Een dagboek maken is een goede zet, dat houd je meer 'bij de gok-les' en de adviezen van medegokkers zijn ook belangrijk.
Lees ook in dagboeken van anderen, dat is ook erg leerzaam!

Succes (y)

Gebruikersavatar
Harma
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-06-2017 15:40

Bericht door Harma » 03-07-2017 22:24

Hallo Martine,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog druk doende met uitvogelen van het forum.
Kun jij mij zeggen waar ik de recepten vind?
Bv de monchoubroodjes en het tostibroodje.
Ik kwam deze dingen tegen op de excellijst die op facebook staat....
Groetjes Harma

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 09-07-2017 09:45

De recepten vind je onder de dagboeken, klik maar eens HIER

Het forum werkt hetzelfde als de verkenner van je computer. Het zijn hoofdmappen met daaronder weer mappen met bestanden/onderwerpen. Het is het makkelijkst te bekijken op een computer of tablet.

Succes (y)

Plaats reactie