Rika (51) ik ben er klaar mee

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Rika1965
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-12-2016 13:56

Rika (51) ik ben er klaar mee

Bericht door Rika1965 » 30-12-2016 11:04

Zolang als ik me kan herinneren ben ik "flink" geweest. Als kind al werd ik uitgemaakt voor dikkerd en zo ging dat door in de puberteit en later ook als volwassene. Dat maakte dat ik me niet op de voorgrond wilde plaatsen, ik was per slot van rekening minder belangrijk dan de rest.
Tot ik in 2005 ontslagen werd in verband met een reorganisatie. Toen heb ik geleerd dat ik voor mezelf op moest komen en ben ik zelfstandig ondernemer geworden.
Wat afvallen betreft heb ik hiertoe een paar maal een poging toe gedaan. De laatste keer via Powerslim en dat had succes: maar liefst 25 kilo was ik afgevallen. Maar dan kom je op een punt dat het niet meer zo makkelijk gaat en die andere voeding je tegen gaat staan. En zo verviel ik weer in mijn oude, slechte eetgewoonte en zaten die 25 kilo er binnen no-time weer aan. En het kon me ook eigenlijk niets schelen. Ik voelde me goed. Tot voor kort. Kleine kwaaltjes zoals irritaties op de huid, pijn in mijn rechterheup en een getal op de weegschaal waar zo van schrok! Ik volg al enige tijd een collega fotograaf die zich ook met GOK bezig houdt en waarbij ik de lekkerste recepten op Facebook voorbij zie komen. Alles bij elkaar heeft mij doen besluiten om de 3 boeken aan te schaffen, deze goed door te lezen en aantekeningen te maken en ermee aan de slag te gaan. Dus heb ik de nodige producten gisteren in huis gehaald en ben ik officieel gisteren met GOK begonnen. Vanmorgen op de weegschaal zag ik dat er na 1 dag 2 kilo af was. Dat kan alleen maar vocht zijn, want ik heb veel moeten geplassen, ben er zelf vannacht voor uit mijn bed geweest. Dit begin voelt goed.
Mijn doel is om (schrik niet) 35 kilo af te vallen tot een gezond gewicht van 65 kilo. Mijn lengte is 1,68m.

Claudia70
Berichten: 439
Lid geworden op: 16-02-2014 13:34

Bericht door Claudia70 » 30-12-2016 11:24

Hey Rika,
Hier schrikken we niet van getallen hoor! Een flinke meid die dat voor elkaar gaat krijgen. ;)
Welkom aan boord! Ik adviseer je een dagboek aan te maken in het daarvoor bestemde draadje, zodat we elkaar kunnen volgen en bijstaan.
Want het is heel fijn om steun te krijgen van mede-Gokkers....in goede tijden, maar ook als het even lastig is.
We slepen je er dan gewoon met z'n allen doorheen.

Succes! (y)
tussenstand: -5 kg (04/01/17)

Rika1965
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-12-2016 13:56

Dank je

Bericht door Rika1965 » 30-12-2016 20:36

Ga ik zeker doen, zo'n dagboek....

Gebruikersavatar
Realshopgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-04-2017 02:06

Bericht door Realshopgirl » 07-04-2017 05:31

Hai Rika !

Ook ik ben hier nieuw op het forum...en inderdaad van getallen schrikt niemand meer...
Ik hoop dat je een dagboek gaat bijhouden, is heel inspirerend om dat te lezen en tevens om er ideeen uit op te doen..
Dus ook de andere dagboeken doorspitten zou ik zeggen !

En wat kan koken via de GOK methode ook lekker zijn !

Succes !! Je kan het !

-x- Anne
Afbeelding [/url]

Mijn laatste hoop.....of nee GOK -x-

Plaats reactie