Mariëlle (31) via Heller en Sonja Bakker bij Yvonne

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
2009-08-Marielle
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-08-2009 15:07

Mariëlle (31) via Heller en Sonja Bakker bij Yvonne

Bericht door 2009-08-Marielle » 27-08-2009 12:40

Hallo,
Mijn naam is Marielle, 31 jaar, samenwonend en een zoontje van 14 maanden.

Inmiddels heb ik een lijnverleden van iets meer dan 10 jaar. Aan het eind van mijn tienerjaren ben ik aardig in gewicht toegenomen. Als ik er nu zelf op terugkijk is dat een mix geweest van niet lekker in mijn vel zitten en mijn liefde voor koken, bakken èn eten. Een paar keer heb ik geprobeerd af te vallen door calorieënbeperking, diëtiste, etc. met wisselend succes.

Op mijn 23e woog ik ruim 85 kg bij een lengte van 178 cm. Dit is het zwaarst wat ik ooit heb gewogen (mijn zwangerschap uitgezonderd). Heel toevallig zag ik een aflevering van Oprah waarin werd gesproken over het Heller programma. Dit is ook een koolhydraatbeperkt programma wat best veel overeenkomsten heeft met het Opgewicht programma. Op dat moment was ik zo ongelukkig met mijn lijf dat ik alles wel wilde proberen om af te vallen. Ik heb toen het boek van het Heller programma besteld en uiteindelijk ben ik gestaag ongeveer 15 kg afgevallen. Overdag at ik koolhydraatarm en ’s avonds had ik mijn koolhydraatuur (de ‘beloningsmaaltijd’). Toen ik mijn streefgewicht van 68 kg had bereikt was ik het koolhydraatarm eten behoorlijk zat en ik zag het niet zitten om de rest van mijn leven zo te blijven eten. Het Heller programma kende ook niet echt een onderhoudsprogramma om op gewicht te blijven. Ik ben dus weer ‘gewoon’ gaan eten.

De jaren daarna heb ik in gewicht geschommeld tussen de 68 en 75 kg. Toen Sonja Bakker op de markt kwam ben ik de laatste jaren die eetwijze gaan gebruiken om af te vallen. Met als resultaat veel honger tijdens het dieet, wel afvallen maar daarna wanneer ik de teugels ook maar iets liet vieren meteen weer gewichtstoename.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik 9 maanden lang lekker gegeten waar ik zin in had en nauwelijks op de weegschaal gestaan. Een paar maanden na de bevalling stond de weegschaal weer op 85 kg en ben ik met Sonja bijna 15 kg kwijt geraakt. Toen ik deze zomer een weekje op vakantie ging heb ik me ruim een week niet aan het programma gehouden. Lekker ’s morgens een ontbijtje met verse broodjes. Na een croissant, pistoletje, snee suikerbrood, gekookt eitje en een snee krentenbrood zat ik nog niet vol en rond koffietijd begon mijn maag al weer te knorren... Toen ik terug kwam van vakantie was ik 3 kg aangekomen! Als ik nu de foto’s en filmpjes van de vakantie zie heb ik ook een hele opgeblazen buik (van de koolhydraten denk ik).

Door die enorme gewichtstoename in korte tijd was ik Sonja zo zat dat ik op internet ben gaan zoeken naar een eetwijze die beter bij mij past. Via Google, letterlijk met de woorden Sonja Bakker vakantiekilo’s, ben ik op de site van Yvonne terecht gekomen. Toen ik de site las was er meteen heel veel herkenning voor mij. Gezien mijn verleden wist ik dat het beperken van koolhydraten bij mij goed werkt om af te vallen.
Ik heb meteen het boek besteld. Vorige week woensdag kreeg ik het binnen. Die dag heb ik het meteen uitgelezen en donderdag ben ik begonnen. Nu een week later is er al 1,5 kg af en ik voel me prima! Het hongergevoel tussendoor was vrijwel meteen weg.

Het programma is zo goed doordacht en in evenwicht en met alle recepten en ideeën voor koolhydraatarme maaltijden is het absoluut geen straf om koolhydraat arm te eten. Wat ik ook zo fijn vind is dat er een onderhoudsprogramma is om op gewicht te blijven. Ik heb nu tenminste niet het gevoel ‘levenslang’ te hebben.

Ik ben zo superblij dat ik de site van Yvonne heb gevonden! Ik wil nog wel een paar kilo kwijt. Bij mijn buik kan aardig nog wat vet vanaf.
Mijn moeder die een lichte vorm van diabetes 2 heeft is ook al erg geïnteresseerd en gaat ook het boek bestellen. Ik heb haar in ieder geval al overtuigd om alle aspartaam gezoete voedingsmiddelen de deur uit te doen!

Groetjes,
Marielle

Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Re: Mariëlle (31 jaar) via Heller en Sonja Bakker bij Yvonne

Bericht door jacobinebreen » 28-08-2009 21:22

Hallo Marielle,

Welkom bij de club!
Fijn he, dat je zo gauw al merkt dat het werkt!
Succes verder,

Jacobine

Gebruikersavatar
2009-08-Marielle
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-08-2009 15:07

Bericht door 2009-08-Marielle » 17-09-2009 13:03

Even een update na 4 weken "Grip op Koolhydraten"...

Ik voel me super! Veel energie, helder en optimistisch! Geen knagende honger meer in mijn buik. Ik kijk de klok niet meer vooruit naar mijn volgende eetmoment.
Mijn mamabuikje is aardig aan het slinken en krijg veel complimenten van mensen dat ik er zo goed uitzie! :D

Grappig, want in kilo's is er niet eens zo heel veel af. Nog geen 2,5 kg totaal. De centimeters vind ik lastig om te meten. Heb altijd het idee dat ik op een andere plaats zit te meten... :roll:
Ik vind het wel jammer dat het in kg niet zo snel gaat. Schommel nu zo'n 2 weken tussen de 69,5 en de 70 kg. Ik wil toch wel graag naar de 68 kg om een beetje marge te hebben. Of wil ik misschien te veel?
Dit weekend heb ik nog maar eens kritsch gekeken naar wat ik eet en drink. Ik heb de bosvruchtenthee en rooibos thee met zoet smaakje voorlopig van het programma geschrapt. Buiten het kh uur drink ik alleen water en groene of zwarte thee zonder smaakje. De weegschaal gaat weer de goede kant uit dus ik hoop dat t werkt.
Daarnaast moet ik ook toegeven dat ik in het weekend het 'uurtje' wel eens wat heb uitgerekt. :oops:
Het fijne van deze manier van eten is dat je de dag daarna weer gewoon kH arm gaat eten. In de tijd van Sonja was mijn motivatie naar zo'n dipdag ver te zoeken en gaf ik het vaak op. Maar omdat ik me zo goed voel bij het KH arm eten wil je ook niet anders meer!

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Bericht door Y. Lemmers » 17-09-2009 18:06

2009-08-Marielle schreef: Het fijne van deze manier van eten is dat je de dag daarna weer gewoon kH arm gaat eten. In de tijd van Sonja was mijn motivatie naar zo'n dipdag ver te zoeken en gaf ik het vaak op. Maar omdat ik me zo goed voel bij het KH arm eten wil je ook niet anders meer!

En zo is het!
Dat is de kracht van deze manier van eten. Te veel en te vaak koolhydraten voelt niet meer goed.
En terug naar een goed gevoel... dat wil ieder mens... dat is zijn natuur
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Plaats reactie