Nel (63) De zoveelste poging........

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieternella
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-04-2014 15:43

Nel (63) De zoveelste poging........

Bericht door Pieternella » 21-07-2015 14:01

Mijn naam is Nel, 63 jaar en momenteel bezig met een poliklinisch revalidatietraject.
Ik ben altijd al zwaarder geweest dan normaal, is ook genetisch bepaald als ik zo in de familie kijk maar heb er nooit onder geleden. 2 jaar geleden heb ik een hartinfarct gehad en in het ziekenhuis werd je elke dag gewogen i.v.m. medicijngebruik.
Daar begon ik mij voor het eerst te storen aan de cijfers die de weegschaal aangaf, zo gênant om waar iedereen bij aanwezig was op de weegstoel te moeten. Sindsdien heb ik een aantal maal geprobeerd om gewicht te verliezen, bij een diëtiste die werkte met shakes en koolhydraatbeperking, maar uiteindelijk was ik steeds terug bij af.
De boekjes van Yvonne had ik al en een paar maanden geleden ben ik ze steeds intensiever gaan lezen en al doende ben ik nu 3 weken helemaal om. Ik heb geen honger en maak veel recepten uit de boekjes maar ik twijfel vaak of ik het wel goed doe. Soms eet ik zo weinig op een dag dat ik denk is dat nou wel goed. Dan heb ik smorgens havermout gegeten en tussendoor een paar nootjes en dan denk ik smiddags om een uur of 2 oh ja ik moet nog iets maken. Dan neem ik een stuk quiche of ik maak een salade van een blikje tonijn en wat rauwkost. Ik zit een beetje met de hoeveelheden die je voor een maaltijd kan gebruiken. Daarom heb ik mij aangemeld voor het forum zodat ik daar mijn vragen kan stellen.
Ik heb geen weegschaal maar mijn kleding zegt dat er wat af is maar het is nog niet spectaculair volgens mij.
Ik hoop van jullie allemaal veel te leren.
Met vriendelijke groet,
Nel
Een groet van een strijder tegen overgewicht

Sonnetje500
Berichten: 70
Lid geworden op: 14-07-2015 16:49

Re: De zoveelste poging........

Bericht door Sonnetje500 » 21-07-2015 21:29

ik ben ook vanaf gisteren op dit forum en ik wil je succes wensen

groetjes sonja

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 22-07-2015 19:58

Hallo Nel,

Goed dat je met GOK bent begonnen!
Als je een dagboekje aanmaakt kunnen we met je meelezen en adviezen geven over je maaltijden.
Er zit veel kennis hier op het forum.

Groet,
Andrea
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 22-07-2015 20:50

Hoi Nel,

Welkom op het forum!
Je kunt al je vragen die je hebt stellen in een eigen dagboekje dat je kunt aanmaken. Wij gaan dan met je meedenken en antwoorden geven. Het zal je echt tot steun zijn.

Heel veel succes met GOK (y)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

13 juli 2017 Ik zoek steun van mede GOK'ers

Bericht door Martine1971 » 15-07-2017 18:25

Pieternella schreef:Ben 65 jaar en heb alle dieëten al tig keer gedaan. Ben 1.60 lang en mijn gewicht was 2 weken geleden bij de huisarts 106 kg. Afgesproken dat ik 3 maanden geen koolhydraten eet en dan krijg ik weer een medisch check-up.De boekjes van Yvonne had ik in huis en ben fanatiek begonnen alles te lezen en tegelijk in praktijk te brengen. Ik vind het lastig om vooruit te plannen wat je wil eten want je moet alles wel in huis hebben. Inmiddels zit ik er al wel beetje in en begin ik recepten te maken. Mijn probleem is dat ik bang ben te veel vetten te eten en hoe je dat moet bijhouden. Een uitsmijter zonder brood bijvoorbeeld dan denk ik de roomboter, katenspek 2 eieren, beetje parmezaan op een bedje van rucola en tomaat jeetje is dat niet te veel allemaal. IK BEN HUIVERIG VAN VET. Maar ik ga stug door en ben net een spons die alle informatie opneem. Vanochtend was ik 103 kg dus er gebeurt wel iets. Ik hoop op dit forum steun en tips te vinden. Wens iedereen heel veel succes.

Plaats reactie