Tea (45) Vakantiekilo's!!!!!!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Tea (45) Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Tea » 19-07-2009 20:03

Nou ja, vakantiekilo's, het was er wel geteld maar ééntje :D :D

Dus mijn 15 daagse all inclusive vakantie naar Gran Canaria was erg geslaagd. Heerlijk weer en een mooi hotel. En natuurlijk al die buffetten.

Ik had 3 pakjes piggelmee-crackertjes mee en die heb ik afwisselend gebruikt. Soms nam ik ze 's ochtends en soms 's middags. Als we een hele dag weg gingen dan namen we broodjes mee en dat heb ik natuurlijk ook gewoon gedaan.
Twee ontbijtjes van de 14 dagen bestonden uit lekkere chocolade koekjes en chocoladecroissantjes, maar verder taalde ik daar niet naar. Nou dat was eerder wel anders.
De toetjes 's avonds waren niet zo lekker als een paar jaar geleden op Rhodos. Ik heb er af en toe wat van genomen, maar ook veel fruit.

Er stond een weegschaal in de hal voor je koffer, maar we zagen heel veel mensen er snel even op gaan staan. Ik natuurlijk ook........ Tijdens de vakantie was ik op een gegeven moment 2 kilo zwaarder, maar een dagje weinig koolhydraten en het was weer verdwenen.
We zaten op de 7e verdieping en hebben op 4 x na alles met de trap gedaan. Dus beweging had ik ook nog een beetje. En we hebben best veel gelopen.

Toen ik thuis kwam en de volgende dag op de weegschaal ging staan was ik maar 1 kilo zwaarder, na 2 dagen alweer 100 gram onder mijn gewicht van voor de vakantie!!!!!!!!

Ik voel me dus super, geen strijd geleverd om mezelf in toom te houden op vakantie en na de vakantie een heerlijk resultaat.
Voorheen kwam ik terug met de nodige kilo's en de tegenzin om weer aan een dieet te beginnen. Nu verlangde ik weer naar de gerechten om ze zelf klaar te maken. Na 2 weken all inclusive ben je daar ook wel klaar mee. We hadden dit gedaan omdat de beide meiden met aanhang mee waren. Dan is het gewoon ideaal.

Ik hoorde van een zeer stevige jongen op vakantie: hij had vorig jaar Sonja gedaan en was 21 kilo afgevallen. Toen ging hij 3 weken op vakantie en was bij thuiskomst 24 kilo aangekomen. Hoera :cry:
Ik sprak hem niet zelf, anders had ik hem deze manier van eten verteld.

Zo ik heb mijn "succesverhaal" weer even kunnen spuien.
Groetjes Tea :wink:

Gebruikersavatar
Ilonka!
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-05-2009 13:36

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Ilonka! » 20-07-2009 12:54

Tea schreef:Nou ja, vakantiekilo's, het was er wel geteld maar ééntje :D :D

Dus mijn 15 daagse all inclusive vakantie naar Gran Canaria was erg geslaagd. Heerlijk weer en een mooi hotel. En natuurlijk al die buffetten.

Ik had 3 pakjes piggelmee-crackertjes mee en die heb ik afwisselend gebruikt. Soms nam ik ze 's ochtends en soms 's middags. Als we een hele dag weg gingen dan namen we broodjes mee en dat heb ik natuurlijk ook gewoon gedaan.
Twee ontbijtjes van de 14 dagen bestonden uit lekkere chocolade koekjes en chocoladecroissantjes, maar verder taalde ik daar niet naar. Nou dat was eerder wel anders.
De toetjes 's avonds waren niet zo lekker als een paar jaar geleden op Rhodos. Ik heb er af en toe wat van genomen, maar ook veel fruit.
Hoi Tea,

Leuk om je vakantieverslag te lezen en meteen antwoord op mijn vragen te krijgen :wink: Geweldig zeg, maar 1kg!! En die is er ook al weer af én je hebt ook van lekkere dingen kunnen genieten, zo hoort het eigenlijk ook hè :D
Het heeft best even geduurd, maar ik merk ook dat ik steeds minder trek heb tussendoor, geen behoefte meer heb aan snoepen en gewoon vergeet te eten.............wie had dat ooit kunnen bedenken, ik die altijd aan eten dacht :wink:
Dus ik zie vol vertrouwen de vakantie tegemoed!

Groetjes van Ilonka
Blijf altijd positief!

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Tea » 20-07-2009 21:00

2009-05-Ilonka schreef: Het heeft best even geduurd, maar ik merk ook dat ik steeds minder trek heb tussendoor, geen behoefte meer heb aan snoepen en gewoon vergeet te eten.............wie had dat ooit kunnen bedenken, ik die altijd aan eten dacht :wink:
Dus ik zie vol vertrouwen de vakantie tegemoed!

Groetjes van Ilonka
Hoi Ilonka,

Lekker is dat toch, dat je niet de hele tijd meer aan eten denkt.
Maar alleen noten als lunch dat zou ik toch niet kunnen hoor. Als ik noten eet dan zijn het er zo'n stuk of 10, daar kan ik niet een hele middag op teren. Ben benieuwd of je dat gaat lukken.

Heb je het stukje van Heleen gelezen. Zij is ook op vakantie geweest en geen gram aangekomen. Volgens mij komt het helemaal goed met je :D .

Hoeveel kilo wil je nog afvallen? Ik ben nu 65,4 kilo bij een lengte van 1.64 m. Ik wil nu proberen om weer wat verder af te vallen. Als ik 64 kilo ben ga ik naar de slankklup toe. Ik ben daar eerst afgevallen en toen weer alles aangekomen. Ik zou misschien die klup overnemen omdat ik met gewichtsconsulente bezig was. Dat gaat nu natuurlijk niet meer. Ik zou ze wel willen vertellen hoe het mij eindelijk gelukt is maar ik weet niet of het wel overkomt. Méééér vet, gééén brood :!: :!: :!:

Als je wel wat aankomt in de vakantie dan is dat toch ook niet zo'n probleem, je weet dat het helemaal geen moeite kost om weer lekker te gaan eten zoals je nu doet.
Je moet er toch niet aan denken om weer aan de lijstjes van Sonja :cry: of wie dan ook te beginnen. Ik ben al moe als ik er aan denk.

Een hele fijne ontspannen vakantie, en geniet lekker van het eten :lol:
Groetjes Tea

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Vakantiekilo's op weblog

Bericht door Yvonne Lemmers » 20-07-2009 23:15

Hallo Tea (en alle anderen)
Ben na een weekje weggeweest te zijn weer een weekje thuis - met laptop - en ben blij dat het jullie allen zo goed gaat!!! Ik heb nog een weekje vakantie met mijn dochter in het verschiet. Goed voor de moeder-dochter relatie.
Mijn dochter was trouwens deze week plaatsvervangend uitgever. Vandaar dat de zus van Ilonka het boek deze week ontvangen had.

Ik heb al jullie berichten gelezen.
Colon clean valt niet bij iedereen in de smaak... Beslis zelf of je het wel of niet nodig hebt. Gebruik je al veel vezels (in onze crackers zitten ook veel vezels) dan heb je ze waarschijnlijk niet nodig.
Maar het volle gevoel en het vergemakkelijken van de ontlasting geldt voor mij zeker!

Tea,
Ik heb je mooie vakantieverhaal in mijn laatste weblog geplaatst. zie www.opgewicht.eu Mocht je het niet willen mail me dan zodat ik het verhaal weer kan verwijderen.
Ik vind het zo'n aansprekend verhaal... en aangezien we nogal wat mensen in moeten laten zien dat koolhydraten de boosdoeners zijn van honger, overeten, vetstapeling, moeheid, kwaaltjes, kans op hart- en vaatziekten, diabets etc. kan jouw verhaal misschien weer wat mensen de goede kant op duwen. (sjonge wat een lange zin is het weer geworden... als de boodschap maar overkomt!)

Ik heb er trouwens ook een kilo bij, maar die is er overmorgen weer af!!! Ik heb zo'n beetje 2 of 3 keer per dag koolhydraten gegeten en genoten van de wijn. Iedere ochtend een cracker maar ook een stukje stokbrood. Ik was trouwens iedere dag zo'n 2 à 4 uur volop in beweging, dus dan krijgen de koolhydraten niet de kans om opgeslagen te worden. Ook veel noten (en pinda's) gegeten tussendoor.
Deze week weer even pas op de plaats.

p.s. Sonja schreef na een weekje Villa Velderhof dat ze 3 kilo aangekomen was...

Ik wens jullie allen veel vakantieplezier toe.


Groeten

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: Vakantiekilo's op weblog

Bericht door Tea » 21-07-2009 20:40

opgewicht schreef:Hallo Tea (en alle anderen)
Ben na een weekje weggeweest te zijn weer een weekje thuis - met laptop - en ben blij dat het jullie allen zo goed gaat!!! Ik heb nog een weekje vakantie met mijn dochter in het verschiet. Goed voor de moeder-dochter relatie.
Leuk dat je met je dochter op vakantie gaat, hoe oud is ze en waar gaan jullie heen? Ik hoop dat je lekker weer hebt, de zon maakt je fit en vrolijk.
Alvast een fijne week met natuurlijk heerlijk eten :wink: .
Tea,
Ik heb je mooie vakantieverhaal in mijn laatste weblog geplaatst. zie www.opgewicht.eu Mocht je het niet willen mail me dan zodat ik het verhaal weer kan verwijderen.
Leuk dat je mijn verhaal op je weblog hebt gezet, ik vind het prima.
Ik heb er trouwens ook een kilo bij, maar die is er overmorgen weer af!!! Ik heb zo'n beetje 2 of 3 keer per dag koolhydraten gegeten en genoten van de wijn. Iedere ochtend een cracker maar ook een stukje stokbrood. Ik was trouwens iedere dag zo'n 2 à 4 uur volop in beweging, dus dan krijgen de koolhydraten niet de kans om opgeslagen te worden. Ook veel noten (en pinda's) gegeten tussendoor.
Deze week weer even pas op de plaats.
Voelt het voor jou als een pas op de plaats? Dat gevoel heb ik helemaal niet, ik vind het juist weer lekker om zelf bezig te zijn met eten maken. Ik hou helemaal niet van koken :lol: maar wel van quiches, ovenschotels en gerechten uitproberen, volgens recept dan hoor.
p.s. Sonja schreef na een weekje Villa Velderhof dat ze 3 kilo aangekomen was...
Ik moet er niet aan denken om al die menulijstjes weer te volgen :cry: . Ieder keer op je lijstje kijken oja nu moet ik een bastogne koek en nu moet ik een eierkoek. Je bent de hele dag met eten bezig en denken aan eten. Maar je hebt ook constant honger............

Het enig wat ik zo jammer vind is dat ik nu pas je boek ontdekt heb en niet vele jaren eerder, dat had me heel veel strijd en eigenlijk ook veel verdriet gescheeld.
Maar ik geniet nu weer volop en voel me heerlijk.
Heel erg bedankt en een fijne vakantie :D
Groetjes Tea

Gebruikersavatar
Ilonka!
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-05-2009 13:36

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Ilonka! » 27-07-2009 15:23

Tea schreef:
Lekker is dat toch, dat je niet de hele tijd meer aan eten denkt.
Maar alleen noten als lunch dat zou ik toch niet kunnen hoor. Als ik noten eet dan zijn het er zo'n stuk of 10, daar kan ik niet een hele middag op teren. Ben benieuwd of je dat gaat lukken.
Hoi Tea,

Nog even een reactie op de valreep, vlak voordat ik vrijdag naar Indonesië afreis.
Ik ben niet van plan om alleen maar met noten te lunchen hoor, maar ik neem ze mee als een soort "redmiddel" omdat ik geen idee heb hoe het met lunchen gaat en waaruit we kunnen kiezen. Om te voorkomen dat ik verkeerde dingen ga eten wil ik die noten achter de hand hebben.

Hoeveel kilo wil je nog afvallen? Ik ben nu 65,4 kilo bij een lengte van 1.64 m. Ik wil nu proberen om weer wat verder af te vallen. Als ik 64 kilo ben ga ik naar de slankklup toe. Ik ben daar eerst afgevallen en toen weer alles aangekomen.
Ik ben 1.63m en ik wil graag 63kg wegen en misschien lukt het om de 60 kg te bereiken, omdat ik graag een platte buik wil hebben :wink: . Sinds ik van mijn plateau af ben en nu eindelijk ontstresst :lol: gaat mijn gewicht weer naar beneden en ik weeg nu 64,8kg, dus ik ben er bijna...........

Als je wel wat aankomt in de vakantie dan is dat toch ook niet zo'n probleem, je weet dat het helemaal geen moeite kost om weer lekker te gaan eten zoals je nu doet.
Je moet er toch niet aan denken om weer aan de lijstjes van Sonja :cry: of wie dan ook te beginnen. Ik ben al moe als ik er aan denk.
Ik ga in de vakantie mijn best doen om me zoveel mogelijk aan mijn nieuwe leefwijze te houden en gewapend met piggelmeekrackertjes voor het ontbijt en noten tussendoor heb ik in elk geval een paar handvatten :wink:
Wat een groot voordeel is op dit moment is dat ik deze maand voor het eerst helemaal geen trek heb in tussendoortjes en zelfs tijdens mijn menstruatie geen onbedwingbare eetbuien...............echt onvoorstelbaar dat dit ooit nog eens mogelijk zou zijn bij mij :lol: Dus ik denk dat mijn lijf nu echt aan deze nieuwe manier van eten gewend is en daar heb ik dan in de vakantie, als ik er een beetje op let, ook profijt van!

En inderdaad, als ik iets aankom is er ook geen man over boord, dan volg ik weer een periode precies fase 1 en dan krijg ik het er wel weer af.
Ik ga lekker genieten in Indonesië en ik ben helemaal blij dat nu eindelijk na 2 weken :!: alle stress uit mijn lijf verdwenen is :lol:

Groetjes van Ilonka
Blijf altijd positief!

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Tea » 27-07-2009 21:11

2009-05-Ilonka schreef: En inderdaad, als ik iets aankom is er ook geen man over boord, dan volg ik weer een periode precies fase 1 en dan krijg ik het er wel weer af.
Ik ga lekker genieten in Indonesië en ik ben helemaal blij dat nu eindelijk na 2 weken :!: alle stress uit mijn lijf verdwenen is :lol:

Groetjes van Ilonka
Heel veel plezier en geniet lekker in Indonesië. Stop je piggelmee-crackertjes lekker tussen je korte broeken en bikini's dan blijven ze nog een beetje heel. (Lukte prima bij mij) :lol:

Fijne vakantie en tot schrijfs,
Groetjes Tea :wink:

Gebruikersavatar
Yvonne P
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-05-2009 15:15

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Yvonne P » 28-07-2009 10:33

[. Stop je piggelmee-crackertjes lekker tussen je korte broeken en bikini's dan blijven ze nog een beetje heel. (Lukte prima bij mij) :lol:

Fijne vakantie en tot schrijfs,
Groetjes Tea :wink:[/quote]

Ik heb dat al vaker gelezen: piggelmee-crackertjes. Ik nam aan dat het hier om de grootte ging. Beetje ironisch bedoeld dus: Kabouterformaat vezelcrackers. Of bedoelen jullie iets anders?

Groeten,
Yvonne P

Gebruikersavatar
Ilonka!
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-05-2009 13:36

Re: Tea: Vakantiekilo's!!!!!!

Bericht door Ilonka! » 28-07-2009 10:49

2009-05-Yvonne P schreef: Ik heb dat al vaker gelezen: piggelmee-crackertjes. Ik nam aan dat het hier om de grootte ging. Beetje ironisch bedoeld dus: Kabouterformaat vezelcrackers. Of bedoelen jullie iets anders?
Ja Yvonne, we bedoelen inderdaad de vezelkrackers, piggelmeecrackertjes was een keer een opmerking van Kees en dat vonden we zo leuk, dus dat hebben we erin gehouden :lol:

Groetjes van Ilonka
Blijf altijd positief!

Plaats reactie