Diana: ex-Atkins

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
diana vissers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-06-2009 19:37

Diana: ex-Atkins

Bericht door diana vissers » 05-07-2009 19:12

heb het boek dit weekend in een adem uitgelezen. De laatste 2 jaar heb ik het atkins dieet gevolgd, wat ik niet echt een dieet vind maar een levenswijze. Voel me hier goed bij en sport hier 2 tot 3 keer in de week bij. Toch ga je snel de fout in met b.v. uit eten gaan of feestjes vaak heb je dan het gevoel gezondigd te hebben. Vervolgens let je het hele weekend niet meer op de koolhydraten om dan maandag weer te beginnen. Ook al functioneer ik goed zonder koolhydraten soms is het ook wel eens lekker. Daarom spreekt het koolhydratenuurtje mij zo aan omdat je dan niet het idee hebt dat je gezondigd hebt. Ik ben er ook echt van overtuigd dat je van koolhydraten honger krijgt en dat je ze niet echt nodig hebt. Voor ik met atkins begon kon ik tijdens de lunch 6 boterhammen eten zonder vol te zitten. Nu eet ik een salade met vis of vlees en zit hier wel vol van. Waar ik wel van af moet is de zoetstof die gebruik ik best veel en dat zal even wennen zijn. Morgen ga ik starten.
groeten diana

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 05-07-2009 19:30

diana vissers schreef:Voor ik met atkins begon kon ik tijdens de lunch 6 boterhammen eten zonder vol te zitten. Nu eet ik een salade met vis of vlees en zit hier wel vol van. Waar ik wel van af moet is de zoetstof die gebruik ik best veel en dat zal even wennen zijn. Morgen ga ik starten.
Heel herkenbaar, Diana, op de zoetstof na dan. Ik heb mezelf jaren geleden gewend aan minder zoet eten. Dat heb ik niet zo consequent volgehouden als ik gewild had maar dat lukt me nu stukken beter. Als je het mechanisme van weinig koolhydraten doorhebt is het stukken beter vol te houden en val je minder snel terug.

Welkom en succes!

Kees

Plaats reactie