daar kom ik aan

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AndreaJon13
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-11-2022 12:20

daar kom ik aan

Bericht door AndreaJon13 » 01-12-2022 10:23

Goedemorgen,
Andrea is m'n naam. 49 jaren jong en al vanaf de pubertijd aan het worstelen met m'n gewicht.
Ik heb meerdere malen een periode van een jaar, paar jaar of enkele maanden het volgehouden om met een gezond gewicht mijn volwassen leven vorm te geven, maar het gros van deze jaren heeft in het teken gestaan van te zwaar zijn waardoor het wat minder gezond was. De gezondheidsklachten echter bleven uit.
Nu merk ik sinds enkele maanden dat mijn benen toch wel pijnklachten gaan ontwikkelen en omdat ik te zwaar ben ga ik maar niet naar de huisarts, want die gaat het toch op mijn gewicht gooien. En veroordelen van dat gewicht doe ik zelf al voldoende :evil:
Kortom: de benen eronder en toch maar weer al mijn zinnen zetten op groeien naar een gezonde levensstijl en gezond gewicht. Dit hoeft niet (zoals in mijn verleden) met een crashdieet maar ik wil het nu graag zoekend en volhoudend voor de lange termijn. Daarbij denk ik niet dat ik te lief voor mezelf moet zijn door me dingen toe te staan, want dan ben ik zo weer voor de bijl. Maar ik wil mezelf ook niet veroordelen... dus tja, ik heb een mooi cirkeltje waar ik in ronddraai. Helaas niet actief maar vooral in mijn brein. (Als het actief ronddraaien zou zijn, zou ik nog beweging krijgen wat goed is voor mijn lijf)
Kortom: ik wil gebruik maken van jullie expertise.
Zojuist op FB ook al gevraagd of er een app is waar ik alles kan invullen wat ik wil gaan eten of heb gegeten, zodat ik een extern geheugensteuntje of meetinstrument heb om te weten of het goed is.
Hartelijke groet,
Andrea

MvOM
Berichten: 1665
Lid geworden op: 20-03-2017 11:17

Re: daar kom ik aan

Bericht door MvOM » 01-12-2022 11:41

Welkom hier, en alvast veel succes!

Er was vroeger een app, schijnbaar, maar die is er niet meer. Ik geloof dat alleen mensen die hem toen hebben geïnstalleerd die nog kunnen ge

Er is ooit een app geweest maar die bestaat niet meer. We tellen bij GOK helemaal niks, enkel wanneer we iets af moeten wegen voor een recept ;-)
Heb je de boeken van Yvonne? En de productwaaier kan ik zeker aanbevelen.

GOK heeft het grote voordeel dat je je 'koolhydraatuur' kunt gebruiken om dan wel koolhydraten te eten. Ik vind het echt prettig dat ik niet allerlei aparte dingen aan hoef te schaffen en voor mij zelf moet koken. Ik eet gewoon met de pot mee, en afhankelijk van wat ik wil eten kies ik voor wel of geen aardappelen/pasta/rijst bijvoorbeeld. Wel zorgen dat er voldoende groente van de 'groene' lijst beschikbaar is. Balans in je eten is echt belangrijk.

Wanneer je hier je menu 's opschrijft kunnen wij wel meekijken en meedenken.
Ik had het net in mijn eigen draadje al genoemd: via De keuken van Martine kun je 1 op 1 begeleiding krijgen (kost € 25 voor een maand). Je kunt Martine wel op FB vinden. Zij kijkt dan dagelijks met je mee en kan heel veel tips en adviezen geven.

Enige voorbereiding is wel handig: zorg dat je gok-proof boodschappen in huis hebt, ook voor wanneer je tussendoor - zeker in het begin - wat trek krijgt. Een vervanger voor de broodmaaltijden is ook handig, want 'gewoon' brood is niet ok, tenzij in je uurtje (met voldoende 'groene' groente erbij, dat dan weer wel).

Maar veel succes in ieder geval. Ik hoop voor je dat dit voor je werkt!
Groetjes, Margriet

Dagboek Margriet
Van 115 kg naar 80 kg (mei '20 - april '21)
Mijn lieve moeder: 24-10-1945 - 18-04-2021
Mijn lieve vader: 07-05-1943 - 03-06-2022

25-10-2022: 97,7 kg

Afbeelding

Plaats reactie