even voorstellen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nella68
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-08-2019 13:37

even voorstellen

Bericht door nella68 » 01-09-2019 10:27

Goede morgen ik ben sinds gisteren lid van het Forum GOK
Ik ben al een tijdje bezig met Gok en het bevalt me super.
ik zal me eerst even netjes voorstellen met de naam nella ben ik een halve eeuw geleden geboren.
Sinds de puperteit gaan groeien in mijn jeugd altijd gewoon op gewicht geweest.

Heb vele pogingen gedaan maar 18 jaar geleden is mijn mooie lieve dochter geboren en voorme tergelijk eigenlijk het startpunt van het echte afvallen.Was met de zwangerschap veel aangekomen {126 kilo na de 160 kilo}.Ondanks deze vele kilos een redelijke zwangerschap gehad.Een half jaar na mijn zwangerschap ben ik begonnen met lijnen , dit ging redelijk tot een gewicht van 125 kilo.In 2005 heb ik een maagbandje gekrijgen en in 1 jaar tijd gewicht verlies tot 80 kilo.

Het tweede jaar werd het wel moeilijker ging toch meer eten maar kon het redelijk in balans houden,in 2006 een buikwandcorretie gehad tot nu toe nog super blij mee.
Nu even een sprong naar 2009 ik was weer wat van de verloren kilo s terug aangekomen mede omdat het bandje niet helemaal goed zijn werk deed en ook natuurlijk dat ik zelf meer at en ook de mindere gezonder dingen nam.

Einde 2009 is mijn bandje stilgezet in 2010 is hij ook verwijderd ik mocht voor een maagverkleing gaan maar stond en sta nog steeds niet achter zo een operatie.Dus kwam het toch op wilskracht en ging ik op zoek naar wat voor me weer ging werken.Het ging dat ook op en neer met mijn gewicht ben Weight watchers gedaan.Na een tijdje heb ik toch hulp gezocht bij een spygoloog en niet alleen voor het eten maar voor meerdere dingen.

Dit was de echte stap op weg naar waar ik nu sta heb veel geleerd van haar en leerde dat het afvallen niet alleen om eten en bewegen ging maar zeker ook hoe je zelf in je hoofd zit gaat.
Ook kregen mijn zware benen , armen een naam Lipoedeem wat was ik blij nee niet zo zeer met mijn lipoedeem maar dat ik nu meer het waarom wist over mijn zware armen en benen.

Nu even terug naar mijn Gok avontuur ik las er veel over en vooral dat mensen met lipoedeem er baat bij hadden ,dus een paar maanden geleden ook eens geprobeerd koolhydraten te verminderen.Na een drie weken had ik zo iets merk niks maar toe door prive problemen viel ik weer terug in mijn oude patroon en toen merkte ik dus pas dat het Gok wel hielp want ik werd weer veel moeier minder fut. Dus toen het prive weer rustiger werdt het Gokken weer opgepakt en dus ook de boekjes gekocht en een dieetiste opgezocht die met Gok werkt.

Ik voel me nu steeds beter voelen het is voor me nog soms wel zoeken naar resepten maar dat gaat de goede kant op
ook zit ik in het GLI traject wat sinds 2019 vergoed word door de verzekering.
Ik hou ook zelf een dagboekje bij en dat bevalt me zeker goed en maak ook regelmatig foto s van mijn eten.

PLUSPUNTEN voor me zijn :
minder moe , geen tussendoor honger,en kan gewoon lekker eten.

Ik hoop hier leuke en intressante verhalen en tips te vinden
Iedereen veel succes met Gok en iedereen doet het op zijn eigen manier dat vind ik zo fijn van deze leven{eet}stijl.

groetjes van een nieuwe lid Nella :)

Gebruikersavatar
Meeuwisse58
Berichten: 39
Lid geworden op: 29-08-2019 13:07

Re: even voorstellen

Bericht door Meeuwisse58 » 01-09-2019 12:26

Welkom en Succes Nella 👍
[/
Afbeelding

Plaats reactie