Ronald (62) nieuwe GOKKER

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron@ld
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-10-2018 20:14

Ronald (62) nieuwe GOKKER

Bericht door Ron@ld » 01-10-2018 21:13

Ik ben Ronald en 62 jaar. Elke 3 maanden ga ik voor een bloeddruk controle naar praktijkverpleegkundige omdat ik (erfelijk) bloeddrukverhoging heb maar goed onder controle heb met medicatie. Ook laat ik elk jaar mijn bloedwaarden controleren en vorige week kreeg ik een waarschuwing omdat mijn bloedsuiker 6.9 was. De vorige meting was 6.5 dus stijgend. Voor mij een wake-up call.
Nu ben ik 62 en 1.78 lang, ik weeg 103 kg en heb een behoorlijke buik, net als mijn vader :cry:
Een aantal jaren geleden heb ik eerst een dieet gevolgd volgens Sonja Bakker endat werkte wel redelijk totdat het boek uit is. Ook heb ik een programma van Weight Watchers gevolgd en dat hield ik niet lang vol. Nu tipte een kennis mij van het dieet Grip op Koolhydraten en ik heb meteen het boek (eerste deel) gekocht en dagen gegoogleld en kreeg toch de indruk dat GOKKEN iets voor mij was. Bij mijn zoektochten viel mij op dat net als de andere dieet programma's dat er weinig mannen hierin participeren. Maar goed ik ga nu echt aan de gang en hoop dat ik via dit forum ook de inspiratie krijg om dit echt succesvol te maken,
Ik ben nu in het stadium om te kijken welke maaltijden praktisch zijn voor mij en dit ook financieel haalbaar te maken want je kunt van alles in huis nemen en daar lekker creatief mee aan de gang gaan maar dan is het gauw over met de centjes denk ik.
Even nog hoe mijn dagen eruit zien. Ik heb geen baan en besteed veel tijd aan vrijwilligers werk en aan de kleinkinderen. Een keer per week speel ik badminton en sluit dit af met een social uurtje waar ik een paar biertjes drink.
Ik hoop op enig support van mannen waarvan hun leven ongeveer hetzelfde uitzien maar in het begin sta ik open van alle tips, tricks van alle kanten.

Renaatje
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-05-2012 19:01

Bericht door Renaatje » 07-10-2018 15:04

Succes! laten we hopen dat GOK je geeft wat je zoekt. Ik ben na vele omzwervingen ook weer terug, ook weight watchers etc geprobeerd.....

Plaats reactie