Dialed In () nieuw op dit forum

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DialedIn
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-03-2018 22:54

Dialed In () nieuw op dit forum

Bericht door DialedIn » 01-04-2018 22:39

Voor zij die het willen weten een introductie mijnerzijds.
Mijn naam is Ad Jonker, geboren in 1956.
Op 1 oktober 2006 na bijna dertig jaar bij de Koninklijke Marine met functioneel leeftijdsontslag. En dat met de leeftijd van vijftig jaar en drie maanden. De vele reizen hebben ertoe geleid dat ik niet alles lust doch wel heel veel verschillende producten heb gegeten. En de term “Wat de boer niet kent dat eet hij niet” is bij mij altijd heel erg niet van toepassing geweest. Toen ik uit dienst kwam woog ik 76 kilogram en dat is met al dat lekkere eten en drinken in tien jaar langzaam doch zeker naar 86 kilogram geklommen. En dan loop ik in Den Haag vlakbij huis voor de zoveelste keer langs de winkel van Berdien van Wezel, één van de diëtistes in de GOK-lijst. Een workshop over het GOK programma. Ik wil wat kilogrammen verliezen en loop binnen onder het mom van “Baat het niet dan schaadt het niet”. Nu in het bezit van de drie receptenboeken van Yvonne. Die workshop was op of 10 of 17 februari (niet zeker). Wat voor mij direct op viel was dat ik in feite tachtig procent wat ik gewoonlijk nuttig in de groene lijst staat, dat schiet gelijk op. Ook hoefde ik het roer niet radicaal om te gooien. Ik snoep nauwelijks en voeg bijvoorbeeld al sinds 1990 nergens meer suiker bij. Het zal meer het onregelmatig en wat vaker iets eten zijn en nog een tweede biertje bijvoorbeeld. Op 27 maart stopte de teller op de weegschaal op 79,1 kilogram. En ik moet bekennen dat ik in de periode vanaf het begin een bierproefavond heb gedaan en ook een drie-gangen maaltijd in een restaurant heb genuttigd. De regelmaat en twee maal groen blijken bij mij te werken. Daar word ik toch weer vrolijk van.
Qua gezondheid heb ik niets te vermelden. Wel valt mij op dat de mannen hier welhaast schitteren van afwezigheid dus ik hoop niet dat ik zomaar de vreemde eend in de bijt ben.

Drenthe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 20-03-2018 13:48

Bericht door Drenthe » 02-04-2018 08:22

Hi Ad,

Welkom op het forum. Ondanks dat er niet veel mannen zijn is het hier best gezellig.

Je bent dus al sinds februari bezig, begrijp ik dat goed? Zit de vaart er lekker in? Als je een dagboekje gaat bijhouden, kunnen we je volgen (is ook alleen voor leden dus ietsje meer privé) en bijstaan in de strijd.

Groet,
Drenthe
Mijn dagboek Afbeelding
dagelijks Solgar multi, C en D.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom Ad!

Bericht door Yvonne Lemmers » 02-04-2018 12:30

Welkom Ad op het forum.

Wauw! Je hebt al een mooi resultaat geboekt met GOK.
Dat zal goed aanvoelen en vertrouwen geven in toekomstige energieke jaren.
Blijf vasthouden aan grip op koolhydraten, dan behoud je controle.

Leuk om te horen dat je via GOK-dietist Berdien van Wezel in contact gekomen met met GOK!

Er zijn overigens best meer mannen actief op het forum
Bijvoorbeeld Dirk die hele lekkere dingen bakt en uitprobeert.
zie: dagboek-dirk-18-aug-2017-t16364.html

En Pascal
dagboek-van-pascal-17-maart-2017-t16041.html

En Erik (die vooral in de facebookgroep te vinden is)
erik-al-20-kilo-kwijt-met-gok-stelt-zic ... 12061.html

Leuk dat je met een dagboek gestart bent!
Succes verder met GOK, veel lees- en schrijfplezier en de groeten aan Berdien en de andere groepsleden.

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 02-04-2018 13:12

Hallo Ad,

Welkom op het forum!
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

marrie v D
Berichten: 4160
Lid geworden op: 02-02-2011 11:28

Bericht door marrie v D » 02-04-2018 14:06

:welcome: hier op dit forum Ad
Leuk dat er toch ook steeds meer mannen naar de GOK methode overstappen, we hebben gewoon meer mannen nodig hier op het forum, zie ze veel te weinig ;)
ik wens je veel succes en ik ga je volgen :eten:

Drenthe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 20-03-2018 13:48

Bericht door Drenthe » 02-04-2018 20:25

helemaal die ticker niet gezien... :roll:
Mijn dagboek Afbeelding
dagelijks Solgar multi, C en D.

Gebruikersavatar
Fleur52
Berichten: 2627
Lid geworden op: 18-01-2018 13:30

Bericht door Fleur52 » 03-04-2018 14:39

Welkom Ad op het forum. Gezellig een man erbij. Succes (y)

Plaats reactie