Martine () een maand bezig, wat gaat er niet goed?

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martine19
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-01-2018 20:31

Martine () een maand bezig, wat gaat er niet goed?

Bericht door Martine19 » 05-02-2018 21:24

Hallo allemaal, op 2-1-2018 ben ik begonnen met GOK, heb 2 boeken aangeschaft en gelezen en mijn doel was een kilo of 8 af te vallen. Ik ben niet dik maar op sommige plekken blijft het zitten nu ik ouder wordt en heb eigenlijk nooit echt aan de lijn gedaan. Het idee sprak me erg aan en na 10 dagen was ik 3 kilo afgevallen en toen stopte het. IK denk dat ik die ook was afgevallen als ik niet had gegokt, namelijk meer water en niet snoepen en weinig tot geen wijn helpt ook al. Ik maak dagelijks heerlijke recepten uit het boek, maak zelf muesli en crackers en zelfs het noorse platte brood (vond ik niet lekker) maar niets meer afgevallen (ook niet aangekomen) Wie zegt mij wat ik fout doe. Meer vet eten lees ik maar dat geloof ik niet zo. Ik eet 10% vette yoghurt, vette kaas etc. Heb meer het idee dat ik me toch aan porties moet houden, bv ik eet misschien wel 200 gram yoghurt 's morgens en meer noten dan 6 per keer. Moet ik toch gaan tellen en wegen ?
Groeten Martine

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 06-02-2018 06:27

Hallo Martine,

Welkom op het forum!
Houd je ook een (eet)dagboek bij. Als je elke dag opschrijft wat je eet voor het ontbijt, middageten en avondeten kunnen ervaren gokkers je misschien helpen? Het biedt je zelf ook inzicht in je eetpatroon.

Je aan de porties houden is wel belangrijk. GOK is een koolhydraatbeperkte manier van eten. 100 gram Griekse yoghurt is 3 gram koolhydraten. 2 hoofdmaaltijden moeten onder de 5 gram koolhydraten blijven. 200 gram yoghurt is 6 gram koolhydraten. Te veel dus. De verschillende soorten noten bevatten ook verschillende hoeveelheden koolhydraten. 6 noten is ongeveer 20 gram bij de meeste soorten. Tussendoortjes moeten onder de 2,5 gram koolhydraten blijven. Te veel noten is dus te veel koolhydraten.

Meer vet eten helpt niet zonder meer. GOK bevat meer vet en eiwit en minder koolhydraten. Als je te veel koolhydraten eet en dan ook nog meer vet toe gaat voegen lukt het niet.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 15-02-2018 11:58

Hoi Martine!

Hier Martine :loll:

Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en daarin dagelijks je menuutjes te noteren. Wij kunnen dan kijken of er inderdaad dingen niet goed gaan!

Hier kun je een dagboek aanmaken:
dagboeken-29-vanaf-1-november-2017-hede ... -f113.html

Succes!

Plaats reactie