Christine B () Morgen beginnen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChristineB
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-10-2017 09:23

Christine B () Morgen beginnen

Bericht door ChristineB » 29-10-2017 21:20

Hoi lotgenoten bij dit nieuwe avontuur!

Allereerst fijn dat jullie er zijn. Ik denk dat ik veel aan jullie kan hebben. Woensdag bezocht ik voor het eerst een diëtist en zij heeft mij geïnspireerd om eens kritisch naar de koolhydraten te kijken. Eigenlijk hoefde zij mij niet erg te overtuigen, alles viel op zijn plek. Bovendien paste het voorgestelde plan erg in mijn reeds ingezette voedingspatroon (oké, mijn reeds ingezette voedingspatroon wanneer ik op de healthy tour ben), dus ergens had ik zelf al in de gaten wat goed voor me was.
Mijn eerste reactie: Gaan we doen, morgen maar beginnen. Dat is een beetje hoe ik in elkaar steek. Vliegend van start om vervolgens ergens halverwege neer te storten en uitgeput weer mezelf op te laden met ..... je raad het al koolhydraten. Nee, nee, nee... We gaan voor een andere aanvliegroute en ditmaal zonder crash. Ditmaal met een gedegen voorbereiding.

De Bol.com bon die ik voor mijn verjaardag gekregen heb werd ingezet voor het basisboek, het Simply Brilliant Stuff boekje van de Hema bevat allerlei belangrijke aantekeningen, vrijdag meetmoment voor de taille en bovenal een afscheidstournee van de koolhydraten. Een flashback van het stoppen met roken van een aantal jaar terug komt voorbij en gek genoeg wordt mijn voornemen beproefd en wil mijn brein me verleiden om dan maar weer te beginnen met roken of beter nog: laten we het dit weekend allemaal gaan doen. Roken, snoepen en trek dan ook die fles wijn maar open. Wow.... Wat een eye-opener. Ik mag aan de bak! Een koolhydraten VERSLAVING. Yep.... I'm an addict, maar het goede nieuws... Ik ben gek op nieuwe avonturen!

Dus met een mand vol met multivitamine, vitamine C, groene thee, zadenmix, Stevia druppels en een koelkast gevuld met groenten voor de dagelijkse salades, begint mijn strijd tegen de tien kilootjes die mijn lichaam mogen verlaten. Ze waren er blijkbaar niet voor niks, maar mogen nu het pand verlaten!

Mijn eerste en laatste dieet was calorieën tellen ruim tien jaar geleden, maar ik wijt het succes van toen vooral aan het feit dat ik toen alleen voor mezelf hoefde te zorgen en niet voor mijn toenmalige partner.
Inmiddels heb ik een lieve man die me volledig steunt en drie kids die graag met me mee springen bij de Zumba dvd.

Hoewel ik altijd geïnteresseerd was in goede voeding en al het een en ander gelezen had over de onzin van transvetten, suikers en het fenomeen emotie eten, was ik altijd een beetje te eigenwijs om een diëtiste te raadplegen. Ik wilde het altijd alleen doen. Mijn deelname aan een forum is eveneens een primeur. Ik weet ook niet hoe actief lid ik zal zijn, maar wil jullie allen al op voorhand bedanken voor de hulp en interesse. Samen staan we sterk!

Ellen1957
Berichten: 2282
Lid geworden op: 16-03-2016 22:18

Bericht door Ellen1957 » 30-10-2017 11:16

Wat een goede start 💪💪💪💪
Dagboek Ellen
Ik eet veel eiwitten, weinig vetten en weinig khd.
2018: week 1-6: 89.8 - 89.2 - 88.7 - 87.6 - / - / -
Mijn doel: 87kilo

Plaats reactie