Claske (49) nieuw hier en gelijk een vraag ;)

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
claskemarianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2017 16:09

Claske (49) nieuw hier en gelijk een vraag ;)

Bericht door claskemarianne » 18-06-2017 10:25

Goedemorgen,

Mijn naam is Claske, 49 jaar en het laatste jaar bijna 36 (!) kilo aangenomen doordat ik mijn sigaretten door eten heb vervangen. Het roken is volledig uit mijn systeem en nu de kilo's er nog af.
Ik heb van de week het boek voor mijn verjaardag gekregen en ga morgen starten. Vanochtend wilde ik alvast een mim maken.
Het was echt vreselijk, niet weg te krijgen gewoon. Het had een hele bittere beetje chemische nasmaak. Ik had gebruikt : 1 ei, 1 eetlepel Griekse yoghurt , 2 eetlepels amandelmeel, 1 eetlepel kokosmeel, 1 eetlepel gebroken lijnzaad , 1 theelepel koekkruiden en 1 theelepel bakpoeder.
Weet iemand waar die smaak vandaan komt en wat ik moet vervangen om dat niet meer te krijgen?

bedankt alvast!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 19-06-2017 13:59

Hoi Claske,

Welkom op het forum!
Wat goed dat je helemaal van het roken af bent, daarmee heb je een hoop gezondheidswinst behaald. Nu inderdaad met GOK de kilo's eraf, goed dat voor je voor GOK kiest.

Hoe kwam je aan dit recept? Komt het uit het boek van Yvonne Lemmers? Het lijkt mij op het oog zo weinig vocht/vet, maar een rare smaak zal het daar niet van krijgen. Was je lijnzaad misschien bedorven? Gebroken lijnzaad kan snel muf worden :-(

Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en daarin dagelijks je menuutjes te noteren. Mocht je meer vragen hebben - die krijg je vast wel! - dan kun je die ook in je dagboekje zetten..

Veel succes (y)

Gebruikersavatar
yolan
Berichten: 561
Lid geworden op: 28-07-2014 08:38

Welkom!

Bericht door yolan » 19-06-2017 14:44

Hoi Claske! Welkom hier!

Wat goed dat je het eten nu verruild voor een echt gezonder leven! Met meer energie.

6 jaar geleden stopte ik ook met roken en kwam er 10 kg door aan. Die kilo's zijn inmiddels allang weer verdwenen en inmiddels voel ik mij zóveel beter...

Succes! Ook dit gaat je lukken!! 👍🏻

Gebruikersavatar
claskemarianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2017 16:09

Bericht door claskemarianne » 19-06-2017 22:10

hallo,

Bedankt voor jullie berichtjes en aanmoedigingen!!!
Het recept heb ik uit het boek : Grip Op Koolhydraten (dagmenu's, richtlijnen en recepten). Ik heb het basisrecept voor mim gebruikt. Het zou goed kunnen dat het lijnzaad niet meer goed is, ik heb dat al heel lang in een pot bovenop mijn kast staan.
Ik ga het eens proberen zonder.

grtjs

oh ja ik had nog een vraag: kun je ook iets anders gebruiken ipv stevia. Iets natuurlijks misschien als honing of kokosbloesemsuiker?

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 20-06-2017 09:31

claskemarianne schreef:
oh ja ik had nog een vraag: kun je ook iets anders gebruiken ipv stevia. Iets natuurlijks misschien als honing of kokosbloesemsuiker?
Dit soort natuurlijke suikers bevatten ook veel koolhydraten en kun je dan ook alleen in je uurtje gebruiken...

Plaats reactie